اخبار سیاسی

سرنوشت لایحه کولبری در مجلس ، پیشنهاد یک نماینده و نظرات موافق و مخالف

نمایندگان مجلس در جریان آنالیز لایحه ساماندهی تجارت مرزی و کولبری و کالای ملوانی پیشنهاد حذف محدودیت 5 ساله این قانون را ارائه دادند که به تصویب نمایندگان نرسید.

20 شهریور 1402

واکنش رسمی تهران به بیانیه ضدایرانی در قاهره

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه نشست گفت وگوهای سیاسی عربی - ژاپنی در قاهره، جزایر سه گانه ایرانی را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران خواند.

17 شهریور 1402

پاشینیان نسبت به شرایط بحرانی قره باغ اظهار نگرانی کرد

ایرنا نوشت: نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان طی تماسی تلفنی با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه از شرایط بحرانی منطقه قره باغ اظهار نگرانی کرد.

7 شهریور 1402

گشت زنی ده ها هواپیما و کشتی چینی اطراف تایوان

ایسنا نوشت: چند روز پس از آنکه واشنگتن فروش 500 میلیون دلاری تسلیحات به تایوان را تایید کرد، وزارت دفاع تایوان امروز (شنبه) از گشت زنی ده ها هواپیما و کشتی چینی در اطراف این جزیره اطلاع داد.

4 شهریور 1402

گروه بریکس ظرفیت ها چالش ها

در سال 2009با حضور سران کشورهای چین ، روسیه ، هند و برزیل در شهر یکاترینبورگ در روسیه ائتلافی شکل گرفت که بعدها در پی پیوستن کشور آفریقای جنوبی رسما به عنوان بلوک قدرت های نوظهور به نام بریکس اعلام موجودیت کرد ،بلوکی نیرومند که توجه ناظران معادلات قدرت...

3 شهریور 1402

آیا دایناسورها روی دیوار راه می رفتند؟ ، نشانه های شگفت انگیز 70 میلیون ساله دایناسورها در آلاسکا

بزرگ ترین سایت ردپای دایناسورها در آلاسکا به نام کولیزئوم، تصویری از از دایناسورهایی که 70 میلیون سال پیش در این منطقه زندگی می کردند، نمایش می دهد.

26 مرداد 1402

اولین خانواده ایرانی که طعم گوجه را چشید

پیش از آنکه در باغچه کوچک حیاط عمارت باغ فردوس بذر گوجه کاشته گردد، ایرانی ها، قیمه، آبگوشت و املت را بی گوجه می خوردند. شاید باورش سخت باشد، اما ایرانی ها فقط 130 سال است که در غذا گوجه می ریزند و کشت اولین گوجه در ایران هم ماجرایی شنیدنی دارد که در ادامه...

11 مرداد 1402

جشنواره هزار دف 20 میلیارد تومان عایدی برای مردم اورامان به همراه داشت

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، جشنواره هزار دف 20 میلیارد تومان عایدی برای مردم اورامان به همراه داشت.

7 مرداد 1402

جنگ جهانی تراشه ها

اعتماد نوشت: در میانه جنگ تجاری میان امریکا و چین و در حالی که این جنگ به حوزه فناوری و تراشه های نیمه رسانا نیز تسری پیدا نموده، اخیرا دولت ژاپن محدودیت هایی در مورد صادرات 23 مورد از تجهیزات مرتبط با تراشه های الکترونیکی را اعمال نموده است؛ امری که هر...

24 تیر 1402

مادرشوهرم اشتباه 15 سال پیشم را مدام توی سرم می کوبد

خانمی 37 ساله ام. مادر شوهری دارم که اشتباهاتم را فراموش نمی کند. مثلا 10 یا 15 سال پیش یک بار آمد خانه ما و من، چون جایی قول دادم، باید می رفتم. همان موقع هم خیلی عذرخواهی کردم، ولی از یادش نمی رود و بار ها همین را توی سر من کوبیده است. نمی دانم با این رفتارهایش...

22 تیر 1402

موسیقی ایرانی سه هزار سال قدمت دارد

سرویس هنر خبرنگاران : علیرضا میرعلی نقی، محقق، مورخ و پژوهشگر موسیقی و اولین روزنامه نگار تخصصی موسیقی در ایران، در بررسی کتاب خاندان های موسیقیدان ایرانی که دوشنبه در مؤسسه آوای تاریخ برگزار گشت گفت: مبنای تمام موسیقی هایی که به عرصه کلاسیک رسیدند...

8 تیر 1402

البرز قابلیت تبدیل شدن به هاب صادرات صنایع دستی در سطح کشور را دارد

ایلنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، البرز قابلیت تبدیل شدن به هاب صادرات صنایع دستی در سطح کشور را دارد.

28 خرداد 1402

سند توسعه هوش مصنوعی کشور تدوین می گردد ، وضع قوانین در حوزه AI

درحالی که مهرماه سال گذشته پیش نویس نقشه راه توسعه ملی هوش مصنوعی از سوی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد، اکنون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از روند تدوین سند توسعه هوش مصنوعی خبر داده است.

21 خرداد 1402

مردم کدام کشور بیشتر سیگار می کشند؟

آثار مخرب مصرف دخانیات و دود ناشی از سیگار بر هیچ کسی پوشیده نیست، به همین دلیل در سال های اخیر سیگارهای الکترونیکی در میان جوانان محبوبیت بیشتری پیدا نموده و بعضی از افراد نیز برای ترک سیگار به ویپ روی آورده اند.

19 خرداد 1402

سهم وزارت میراث فرهنگی در برنامه هفتم توسعه

خبرگزاری مهر/ این خبر پیرامون سهم وزارت میراث فرهنگی در برنامه هفتم توسعه برای شما نگارش شده است.

3 خرداد 1402

آیا واحد خالی در یک ساختمان باید شارژ بپردازد؟

یکی از سوالات پرتکراری که از ما پرسیده می گردد آن است که آیا یک واحد خالی در ساختمان باید پول شارژ پرداخت کند؟ یا از پرداخت آن معاف است.

30 اردیبهشت 1402

حساب های غیر فعال توئیتر حذف می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مالک توئیتر در توئیتی خاطرنشان کرد حساب های کاربری غیرفعال آرشیو می شوند. او جزئیاتی درباره این اقدام یا زمان انجام فرایند را اعلام نکرد.

19 اردیبهشت 1402

ایجاد 20 هزار شرکت دانش بنیان تا افق 1404

به گزارش خبرنگاران، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در نشستی خبری که در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار گردید، عنوان نمود: از ابتدای فعالیت این دوره مأموریت جدی به معاونت علمی ابلاغ شده که آن هم اقتصاد دانش بنیان...

16 اردیبهشت 1402

گزینه داخلی تاج برای تیم ملی امید؛ اعلام نام جانشین مهدوی کیا تا 72 ساعت آینده

مهدی تاج اعلام نمود تا 72 ساعت آینده نام سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران اعلام خواهد شد.

24 فروردین 1402

ببینید ، بیانیه مشترک ایران و عربستان به امضا رسید

بیانیه مشترک میان ایران و عربستان با امضای وزرای خارجه ایران و عربستان و با حضور وزیر امور خارجه چین به امضا رسید.

17 فروردین 1402
تعداد: (173)