گاهی صفر از یک مطلوب تر است!

به گزارش آقای ابوالفضلی، آرمان جمالی ـ رئیس هیات مدیره شرکت آینده پژوهان کاوشگر راستا ـ در یادداشتی که بر اساس شواهد عینی و تجربه های ارتباطی در جوامع نوشته شده است، به دلایلی پرداخته که منتج به آن می گردد که افراد برای ایجاد یک کسب و کار شخصی انگیزه لازم را نداشته باشند و گاه حتی توهم موفقیت را دارند.

گاهی صفر از یک مطلوب تر است!

در متن این یادداشت چنین آمده است:

با توجه به شرایط فعلی دنیا و در نظر گرفتن مباحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در هر نقطه از دنیا، افراد زیادی با تفکرات متفاوت نسبت به انجام فعالیت های منجر به عایدی، وابسته به بخش های بالادست خود هستند و فعالیت های خود را منوط به توضیح وظایف تعریف شده برای خود می دانند و اگر سرمایه به منظور پول داشته باشند هم رغبتی برای ایجاد و فعالیت اقتصادی برای خود ندارند.

به چه علت عمده جامعه از سمت خانواده و در دوران مرحله آموزشی با تفکرات کارآفرینی و خوداشتغالی آشنا نمی شوند و آن را آموزش نمی بینند؟

به چه علت بخش عمده ای از نوجوانان درک درستی از مدیریت شخصی و مهارت آموزی و مدیریت اقتصادی ندارند؟

پاسخ تمام این سوالات در فکر هر فرد به عنوان کارشناس یا فرد عام جامعه، کاملاً می تواند متفاوت باشد.

اما با آنالیز های صورت گرفته در جوامع مختلف بخصوص خاورمیانه تفکر سرمایه داری و سیاست سرمایه داری بر عموم جامعه غالب است.

جدیدترین مطالب

سیر صعودی ایجاد مشاغل درکانادا

ترودو: کارآفرینان، موتور اقتصاد کانادا هستند

15 جولای، روز دنیای مهارت های جوانان در سال 2021

برترین شهرهای دنیا برای کارآفرینی

عموماً در این جوامع با ایجاد ساختار فکری مرفه به وسیله محتواهای ارائه شده در تلویزیون ها و بسترهای آنلاین، افراد کارآفرین خودساخته و پرعایدی به گونه ای به تصویر کشیده می شوند که گویی به وسیله هنجارشکنی ها و کارهای خلاف اخلاقی و اجتماعی به آن عایدی و رفاه رسیده اند.

از طرفی نوع دیدگاه آموزگاران و اساتید آموزشی در این جوامع کاملاً دور از خوداشتغالی است؛ زیرا اکثریت آن افراد خود کارمند هستند و اگر بنا به شرایط سخت اقتصادی شغل دومی را بپذیرند باز هم ایجاد یک کسب و کار شخصی نخواهد بود.

این امر به این معناست که این افراد تجربه خوداشتغالی را ندارند تا بتوانند آن را منتقل نمایند؛ البته در چند سال اخیر با پدیده ای آشنا شدیم به عنوان رویدادهای انگیزشی که موضوع مباحث مطرح شده در این رویدادها، تجربیات سخنرانان است که اکثریت آنها با ایجاد هیجان بالا در مخاطبان خود و تبلیغات گسترده جوامع زیادی را مجذوب خود نموده و متاسفانه عملکرد نادرست آنها توهم موفقیت را به همراه داشته است.

اگر بخواهیم خوش بینانه به این مسئله نگاه کنیم شاید یکی از دلایل ایجاد توهم موفقیت در مخاطبان این افراد، انتقال نکردن صحیح مباحث باشد.

اما با تحقیق و جستجو در گوگل درباره این افراد چیزی که دستگیر شما می گردد این است که اکثریت این افراد با پشتوانه های سیاسی و سرمایه گذاری های کلان بدون تجربه ملموس و قابل توجه اقدام به چنین فعالیت هایی می نمایند.

بخش دوم فعالیت این افراد شناخت درست نقاط هیجانی مخاطبان است که به وسیله آن فعالیت های خود را گسترده تر می نماید.

در نتیجه فعالیت های این چنینی، جامعه ای متوهم می سازد که باور به موفقیت در کوتاه مدت دارند و عملا سرخورده هستند. افراد این جامعه خود را در رفاه کامل تصور می نمایند اما در واقعیت خود، فرسنگ ها با آن فاصله دارند.

بخش دیگری از عوامل موثر در انگیزه نداشتن برای ایجاد یک کسب و کار شخصی نداشتن تعادل اقتصادی در کشورهاست و با افول تعاملات اقتصادی در دنیا، نوسانات اقتصادی بیشتر شده و شکست در کسب و کارها افزایش پیدا نموده است.

باید توجه داشت بخشی از سیاست های حمایتی نادرست در کشورها مانند تسهیلات بانکی به کسب و کارهای شکست خورده با مدیران ناکارآمد یا ارائه تسهیلات به غیر از کسب و کارهای درحال توسعه در کشورهایی که برنامه ریزی درست اقتصادی ندارند یا بهتر است بگوییم تجربه اقتصادی ندارند و شناخت درستی نسبت به حمایت های کسب و کار های کوچک ندارند.

نتیجه مباحث مطرح شده، تصمیم عموم جوامع به عدم تحرک اقتصادی است با تفکر گاهی صفر بهتر از یک است.

گروه جهت فرآیندی را جهت بازسازی زیرساخت های آموزشی و اجرایی برای کسب و کار ها و مشخصا مدیران و افراد فعال در شرکت ها، جوانان در حال رشد و مستعد حضور در بازار کار تدوین و در دست اجرا دارد تا درک درستی از مهارت آموزی برای افراد ، جهت تازه ای را در آغاز، توسعه و مدیریت کسب و کارها ایجاد گردد.

مطمئناً با به همراه داشتن مهارت کافی، دانش مدیریت و شناخت صحیح از فضای کسب و کار یک از صفر مطلوب تر است.

منبع: خبرکانادا

به "گاهی صفر از یک مطلوب تر است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاهی صفر از یک مطلوب تر است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید