مادرشوهرم اشتباه 15 سال پیشم را مدام توی سرم می کوبد

به گزارش آقای ابوالفضلی، خانمی 37 ساله ام. مادر شوهری دارم که اشتباهاتم را فراموش نمی کند. مثلا 10 یا 15 سال پیش یک بار آمد خانه ما و من، چون جایی قول دادم، باید می رفتم. همان موقع هم خیلی عذرخواهی کردم، ولی از یادش نمی رود و بار ها همین را توی سر من کوبیده است. نمی دانم با این رفتارهایش چه کنم؟ بچه هایم هم می گویند که حق با من است.

مادرشوهرم اشتباه 15 سال پیشم را مدام توی سرم می کوبد

بعضی اوقات مسائل جدی بین عروس و مادر شوهر به وجود می آید که گاهی کاملا ناخواسته و بدون منظور هم هست. اما در دراز مدت این کدورت ها می تواند صدمات بسیار زیادی به روابط بزند. حال شما به عنوان یک عروس باید چه کنید؟

بچه های تان را درگیر نکنید

گفته اید بچه هایم هم می گویند که حق با من است، اما شما باید در این موضوع، سیاست داشته باشید یعنی ناراحتی از مادر شوهر را به بچه ها منتقل نکنید. در انتقال آن به شوهرتان هم نباید آن قدر واکنش های تکانشی از خود نشان دهید که مسئله تبدیل به بحران شود.

عوامل دردسرساز را شناسایی کنید

شما به این باور رسیده اید که در بعضی موارد مثلا وقتی او به خانه شما می آید، رفتارهایتان برایش مهم است؛ بنابراین اگر اتفاقی خلاف این بیفتد و شرایطش جور شود، مادر شوهرتان به قول خودتان، ماجرا را توی سرتان می کوبد. پس کاملا آگاهانه شرایط را کنترل و مدیریت کنید. در واقع علاج واقعه را قبل از وقوع کنید!

حد و مرز های خود را حفظ کنید

شما باید با رفتار خود به گونه ای واکنش نشان دهید که مادر شوهرتان متوجه شود از چه چیز هایی ناراحت می شوید. هرگز موقع بی احترامی کردن و دخالت های او، شما برای جروبحث اقدام نکنید، چون این طوری او بیشتر به خود اجازه می دهد که حرمت شما را بشکند و جلوی پسرش شما را آدم بد داستان جلوه دهد. به طور کلی ضمن حفظ احترام باید کاری کنید که شخصیت شما حفظ شود.

بی طرف به مشکل نگاه کنید

گاهی اوقات مسئله جدی رخ داده و شما به عنوان عروس، کوتاهی هایی کرده اید. اگر به این نتیجه رسیدید، روی تغییر رفتار های خود و عذرخواهی متمرکز شوید. در ضمنً، از گله و شکایت بیش از حد به شوهرتان اجتناب کنید. در پیام خود به این نکته اشاره کردید که بیش از 10 یا 15 سال است که مادرشوهرتان مسئله ای را رها نکرده و مدام دنبال یادآوری آن است. بهترین کار بی تفاوت شدن و واکنش نشان ندادن است تا او دست از این رفتار اشتباه بردارد. جدی گرفتن بعضی حرف ها و رفتار ها باعث ویرانی روان خودتان می شود، اما از نقش خودتان در این ماجرا غافل نشوید.

منبع: زندگی سلام

منبع: فرارو

به "مادرشوهرم اشتباه 15 سال پیشم را مدام توی سرم می کوبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادرشوهرم اشتباه 15 سال پیشم را مدام توی سرم می کوبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید