مصالح ساختمانی

ماشین های جان سخت با بیش از یک میلیون کیلومتر کارکرد، عکس

گجت نیوز نوشت: در این مطلب نگاهی به 5 خودرو دارای رکورد بیشترین مسافت طی شده داریم؛ پرکارکردترین ماشین های جهان که 1 میلیون کیلومتر برایشان چیزی جز شوخی نیست!

4 مهر 1402

گروه بریکس ظرفیت ها چالش ها

در سال 2009با حضور سران کشورهای چین ، روسیه ، هند و برزیل در شهر یکاترینبورگ در روسیه ائتلافی شکل گرفت که بعدها در پی پیوستن کشور آفریقای جنوبی رسما به عنوان بلوک قدرت های نوظهور به نام بریکس اعلام موجودیت کرد ،بلوکی نیرومند که توجه ناظران معادلات قدرت...

3 شهریور 1402

ملاقات با هیولاهای سنگی در جن داغی

تخت دیو و دودکش جن که محلی ها به آنها آدم داشی و جن داغی می گویند، محصول سعی و کوشش آب و باد برای فرسایش زمین اند.

4 مرداد 1402

بکرترین تنگه ایران برای آب تنی در روزهای گرم تابستان

در پی یک مکان خنک و آرام و بکر برای روزهای گرم تابستان می گشت؟ فکر می کنید غیر شهرهای شمالی با آب و هوای شرجی مکان های گردشگری دیگری در ایران وجود ندارد؟ زیبایی و آب و هوای مطبوع این تنگه در غرب کشور شما را مدهوش خواهد کرد.

12 تیر 1402

نیمروز رؤیایی در دافسار

خبرنگاران: اگر در پی یک مسیر کوتاه و گشت و گذاری نیمروزه در نزدیکی شهر رشت هستید، دافسار می تواند یکی از برترین مقاصد گردشگری شما باشد. دافسار تنها 7 کیلومتر با شهر رشت فاصله دارد و در ابتدای جاده شفت واقع شده است.

2 تیر 1402

اینجا عمارت باشکوه پادشاهی است که پادشاهی نکرد

شیراز، یکی از شهرهای گردشگر پذیر و تاریخی است که حتما برای تماشا زیبایی های آن باید وقت گذاشت. یکی از جاذبه های تماشای این شهر، ارگ کریم خان در مرکز شهر است.

6 خرداد 1402

جاهای دیدنی لرستان ، شهر آبشارهای ایران

اگر با شنیدن نام آبشار، تنها تصویری از آبشار نیاگارا در فکر تان نقش می بندد، باید به شما بگوییم که برای دیدن زیباترین و مجذوب کننده ترین آنها، تنها کافی است سفری به شهر زیبای لرستان داشته باشید. لرستان یکی از استان های مرکزی ایران به شمار می آید که با...

7 اردیبهشت 1402

شهری گمشده در اعماق دریا که نمونه آن را هیچکس ندیده، عکس

گجت نیوز نوشت: دانشمندان پیروز به کشف شهری گمشده در اعماق دریا شده اند که چیزی شبیه به آن تا به امروز دیده نشده و همین موضوع باعث حیرت همگان شده است.

8 فروردین 1402

برج جمجمه ها؛ مخوف ترین اثر باستان شناسی در مکزیک

باستان شناسان مکزیکی در سال 2015 در کاوش های خود در نزدیکی یکی از معابد باستانی آزتک ها، یکی از عجیب ترین و وهم انگیزترین آثار باستانی دنیا را کشف کردند: برجی ساخته شده از آهک و صد ها جمجمۀ انسان!

24 بهمن 1401

هرم ها چه شکلی بودند؟

اهرام مصر که روی شن های جیزه استوارند، همیشه به عنوان گواه نبوغ و مهندسی انسان در نظر گرفته شده اند. این بناهای بزرگ که به عنوان مقبره های فرعون های باستانی ساخته شده اند، هزاران سال قدمت دارند.

19 بهمن 1401

وزیر سخت جان طبیعت

مارمولک شاخدار یکی از مجهز ترین جانداران برای دفاع از جان خود است تا جایی که می توان آن را وزیر سخت جان دفاع از طبیعت نامید.

29 آذر 1401

16 جاذبه مراکش که باید حتما ببینید

مراکش یا مغرب کشوری در آفریقاست. فرهنگ و تاریخ غنی دارد و از دو قوم عرب و بربر تشکیل شده. جاذبه های رومی هم پای شان به مراکش کشیده شده و شما می توانید به سایت های تاریخی آنها سری بزنید. شهرهایی که هنوز با ورود گردشگران شلوغ نشده اند و سواحلی با امکانات شترسواری...

24 شهریور 1401

سواحلی در جهان که از زباله های انسانی تشکیل شده اند!

سواحل شیشه ای از جالب ترین جاذبه های جهان محسوب می شوند. یکی از خاص ترین و هیجان انگیز ترین جاذبه های گردشگری در اقصی نقاط جهان، سواحل هستند. در واقع سواحل به علت ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود همیشه به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شناخته...

12 شهریور 1401

فراوری محصولات فولادی 3 تا 8 درصد کاهش یافت

طبق آمار ارائه شده به وسیله انجمن فراوریکنندگان فولاد ایران، در سالی که گذشت مقدار فراوری کل مقاطع تخت فولادی و شمش فولاد بیشترین مقدار کاهش فراوری را معادل هشت درصد داشته اند.

31 خرداد 1401

آداب و آیین گلاب گیری

رسم گلاب گیرییکی از رسومات جالبی که ما در کشورمان به عنوان گلاب گیری کاشان می شناسیم، آیین و رسم گلاب گیری است که بسیار خاص است. یکی از زیباترین بخش های سنتی و فرهنگی که در بعضی از شهرها و به صورت خاص شهر کاشان نمود پیدا می نماید. رسم گلاب گیری یکی از زیباترین...

8 اردیبهشت 1401

عرضه یک میلیون و 116 هزار تن سیمان در بورس کالا

خبرگزاری خبرنگاران- تالار سیمان بورس کالای ایران، امروز 27 آذرماه، میزبان عرضه یک میلیون و 116 هزار تن سیمان از سوی 63 شرکت است.

19 فروردین 1401

مدارس تهران فردا غیرحضوری است

معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به تشدید آلودگی هوا گفت: فعالیت کلیه مراکز آموزشی مرکز از جمله مدارس و دانشگاه ها فردا (چهارشنبه) غیرحضوری خواهد بود.

20 بهمن 1400

چشم اندازهای خیره کننده از طبیعت سفید رنگ

مقاله های مرتبط:10 منظره طبیعی سیاه رنگاسرار آمیزترین نقاط روی زمینسالار دی یونی، جایی معلق میان زمین و آسمان10 پارک و باغ تفریحی شگفت انگیز9. لاسکِنتایر ، جزیره کوچک هریس؛ اسکاتلندساحل لاسکنتایر (Luskentyre) در وسترن آیلند واقع شده است و یکی از غیر منتظره...

17 بهمن 1400

نهضت ملی مسکن به پردیس می رسد؟

1100 هکتار از اراضی واقع در محدوده میانی فاز های 11 و 12 پردیس قرار است به برنامه تازه مسکن سازی دولتی که با عنوان نهضت ملی مسکن کلید خورده است، اختصاص پیدا کند.

2 آذر 1400

انرژی، نقطه قوت یا پاشنه آشیل ایران؟

عباس عبدی؛ آژانس بین المللی انرژی یارانه پرداخت هر سال انرژی در ایران را 90 میلیارد دلار گفت. رییس سازمان برنامه رقم 63 میلیارد دلار یارانه پنهان را بیان نموده. یعنی در ایران، به طور میانه، به هر نفر در سال، 19 میلیون تومان یارانه انرژی پرداخت شده است. آنچه...

21 مهر 1400
تعداد: (23)