چشم اندازهای خیره کننده از طبیعت سفید رنگ

به گزارش آقای ابوالفضلی، مقاله های مرتبط:

  • 10 منظره طبیعی سیاه رنگ
  • اسرار آمیزترین نقاط روی زمین
  • سالار دی یونی، جایی معلق میان زمین و آسمان
  • 10 پارک و باغ تفریحی شگفت انگیز

9. لاسکِنتایر ، جزیره کوچک هریس؛ اسکاتلند

ساحل لاسکنتایر (Luskentyre) در وسترن آیلند واقع شده است و یکی از غیر منتظره ترین منطقه ها اسکاتلند به شمار می رود. لاسکنتایر همچنین به عنوان بهترین ساحل بریتانیای کبیر انتخاب شده است که از ویژگی های شاخص آن می توان به آب های شفاف زمردی و شن های نرم سفید اشاره کرد که در ترکیب با همدیگر مناظری حیرت انگیز را خلق می کنند. تمام خلیج لاسکنتایر از ویژگی تلماسه های زیبا و خیره کننده ای بهره می برد. بازدیدکنندگان می توانند با پیاده روی سواحل و تپه ها در این منطقه به گشت وگذار بپردازند. فعالیت های آبی متنوع شامل حمام کردن، کایاک سواری، ماهیگیری، غواصی را تجربه کنند. با این وجود اگر روزی به این ناحیه سفر کردید، قبل از اینکه دل به آب بزنید، از نبودن عروس های دریایی در آن مطمئن شوید.

چشم اندازهای خیره کننده از طبیعت سفید رنگ

8. ساحل دریاچه مکنزی، جزره فریزر ، استرالیا

دریاچه مکنزی (Lake McKenzie Beach)، طبیعتی واقعاً شگفت انگیز دارد. شن های ساحل این دریاچه از سیلیس سفید و خیره کننده ای تشکیل شده است. آب این دریاچه به قدری خالص است که گونه های کمی از موجودات زنده در آن یافت می شود و برای حیات آبی خیلی مناسب نیست. اما خوشبختانه این مکان به محل مناسبی برای گردشگران تبدیل شده است. درواقع این جزیره یکی از بهترین مقاصد گردشگری در استرالیا محسوب می شود. ضمناًً وجود امکانات رفاهی متعدد در ساحل مکنزی حس آرامش بازدیدکنندگان را دوچندان می کند.

7.جزایر کوک، نیوزیلند

اگرچه 15 جزیره در اقیانوس آرام جنوبی حکومتی پارلمانی و جدا را تشکیل داده اند، اما با نیوزیلند در ارتباط هستند و مردم بومی آن، شهروندان این کشور محسوب می شوند. صنعت گردشگری در کوک پیشرفته و بخش عظیمی از درآمد آن را تأمین می کند. تفرجگاه های بی شمار، تعطیلاتی بهشتی را برای شما رقم می زنند و سواحل سفید شنی، آب های فیروزه ای و باغ های نخل، جزایر کوک را به مقصدی نهایی برای تعطیلات تبدیل کرده اند. به راحتی می توانید برای تعطیلات در این جزایر هتل رزرو کرد، چراکه گردشگری و امکانات ویژ ه آن به خوبی در اینجا توسعه پیداکرده است.

6. یادبود ملی وایت سندز، نیومکزیکو؛ ایالات متحده

اگر شما فکر می کنید که گشت وگذار در دامنه بزرگترین دشت گچی دنیا سرگرم کننده نیست، مشخصاً به خاطر این است که تا به امروز چنین چیزی را تجربه نکرده اید. پوشش گچی به وسعت 442 کیلومتر در صحرای مکزیک، یک گنجینه ملی است که تا نبینید به ارزش واقعی آن پی نمی برید . این دشت گچی سفید رنگ و خیره کننده در ارتفاع 1291 متری آبگیر تولاروزا (Tularosa Basin) واقع شده است. این تلماسه های گچی نه تنها از طریق باد جابجا می شوند، بلکه جاذبه هم آن را به سمت جلو سوق می دهد که در نهایت زمانی که یک تپه شیب دار فرو می ریزد چهره این منطقه را به صورت دائمی تغییر می دهد. این ناحیه به واقع منحصر به فرد است چرا که معمولاً گچ ماده ای محلول در آب به شمار می رود و آب آن را شسته و به سمت دریا می برد. با این حال این آبگیر، گچ ها را در این ناحیه به دام می اندازد و چنین دشت سفیدی را خلق می کند. دشت گچی وایت سندز همچنین محل زندگی گونه هایی همچون مارمولک، موش کیسه دار و حشرات مختلف است که در ادغام با رنگ سفید چشم انداز ها زیبایی را پدید می آورند.

5. مجمع الجزایر بازاروتو؛ موزامبیک

مجمع الجزایر بازاروتو، بهشتی زمینی است که دور از خشکی اصلی واقع شده است. سواحل سفید شنی، آب های شفاف، تلماسه ها، ساختارهایی که به صورت مداوم از طریق باد ساخته می شوند و چندین کلبه، نهایت آرامش و استراحت را برای شما رقم می زنند. چنین چشم انداز ها مسحورکننده ای از طریق افراد ماجراجو در عکس های مجذوب کننده به تصویر کشیده شده اند. امروزه باور این موضوع سخت است که چنین مکان بکری که تنها از طریق باد باران دستخوش تغییر می شود، مقصدی برای تعطیلات به شمار می رود. اما با کمال شگفتی تعداد زیادی فعالیت تفریحی ازجمله ماهیگیری، سافاری، اسکی آبی، پاراگلایدینگ برای انجام دادن در این مکان وجود دارد.

4. پورتو بالاندرا، باحا کالیفرنیا سور؛ مکزیک

پورتو بالاندرا (Puerto Balandra)، منطقه ساحلی قابل توجهی است که با کوه های قرمز احاطه شده. ویژگی این ناحیه هشت ساحل و تالابی فیروزه ای است. شهر شلوغ لاپاز در نزدیکی این منطقه واقع شده است، از همین رو بالاندرا به نقطه ای آرام برای فرار از شلوغی و هرج و مرج زندگی شهری تبدیل شده است. آب شفاف و زلال تالاب که دمای آن به طور معمول به 30 درجه سانتی گراد می رسد، مکانی عالی برای غواصی و گشت وگذار در میان حیات وحش دریایی است. مرجان ها و صدها گونه ماهی رنگارنگ، غواصان اسکوبای (غواصی با تجهیزات) زیادی را به خود جذب می کند. همچنین این تالاب برای شنا و حمام آفتاب روی شن های سفید نرم بسیار مناسب است. جدای از تعداد کمی رستوران و غرفه برای کرایه وسایل غواصی، امکانات توریستی زیادی وجود ندارد و این منطقه بکر، به خوبی محافظت شده است. اگر در سفر به مکزیک دنبال جایی بسیار آرام هستید، بدون شک پورتو بالاندرا می تواند یکی از انتخاب های اصلی شما باشد.

3. سالار دو یونی ، بولیوی

سالار دو ییونی بزرگ ترین فلات نمکی دنیا است که 4,086 مترمربع وسعت دارد. این دشت نمکی در جنوب غربی کشور بولیوی و در استان دنیل کامپوس (Daniel Campos) قرارگرفته است. این بیابان نمکی قبلاً با آب پوشیده شده بود و چندین دریاچه ماقبل تاریخی در این ناحیه قرار داشتند. با این وجود پس از مدت های مدید، دریاچه ها ناپدید شدند و این فلات حیرت انگیزی پدیدار شد. این منطقه که در زیر چندین قشر نمک پوشیده شده است فلاتی فوق العاده به شمار می رود. این نقطه غیرعادی گردشگران زیادی را از سراسر دنیا مجذوب خود می کند. از سوی دیگر تعدادی هتل با استفاده از بلوک های نمکی ساخته شده است که به مجذوب کنندهیت آن می افزاید.

2. میکونوس، یونان

جزیره میکونوس در دریای اژه واقع شده است و یکی از محبوب ترین مقصد های گردشگری در یونان به شمار می رود. تا به امروز سلبریتی های زیادی شیفته این جزیره شده و آن را برای تعطیلات برگزیده اند. آسیاب های بادی میکونوس امضای آن محسوب می شوند. این آسیاب ها بین قرون شانزده و بیستم میلادی از طریق ونیزی های ساخته شده اند. همچنین کوچه های سنگ فرش شده در capital Chora اتمسفری خاص به این منطقه بخشیده اند. به علاوه میکونوس یکی از دوست داشتنی ترین جزایر در میان گردشگرانی است که در پی تفرجگاه های لوکس هستند.

1. مالدیو

مالدیو مجموعه جزایری در اقیانوس هند است که در نوع خودش یک شگفتی طبیعی به شمار می رود. سواحل شنی نرم سفید خیره کننده، آب های گرم و شفاف و حیات دریایی غنی، از این مکان مطلوب ترین مقصد گردشگری را ساخته اند. علاوه بر طبیعت شگفت انگیز، تفرجگاه های بی شماری هم وجود دارد که تجربه سفر شما به مالدیو را فراموش نشدنی می کند.

منبع: کجارو / placestoseeinyourlifetime.com

به "چشم اندازهای خیره کننده از طبیعت سفید رنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم اندازهای خیره کننده از طبیعت سفید رنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید