معماری و عمران

ماشین های جان سخت با بیش از یک میلیون کیلومتر کارکرد، عکس

گجت نیوز نوشت: در این مطلب نگاهی به 5 خودرو دارای رکورد بیشترین مسافت طی شده داریم؛ پرکارکردترین ماشین های جهان که 1 میلیون کیلومتر برایشان چیزی جز شوخی نیست!

4 مهر 1402

پژو ئی، 3008 تازه؛ کراس اوور فرانسوی به کمر درد شما توجه دارد!

پژو از نسل سوم کراس اوور کامپکت 3008 پس از 7 سال در اروپا رونمایی کرد. پژو 3008 اولین بار در سال 2007 روی خط تولید رفت و تا کنون 2 نسل و چند فیس لیفت از آن ارائه شده بود که با معرفی نسل سوم دوران جدیدی برای این محصول آغاز خواهد شد، زیرا کاملا با مدل های قبلی فرق دارد.

22 شهریور 1402

سوال فلسفی علیرضا دبیر درباره خودکشی غلامرضا تختی

علیرضا دبیر چندی پیش در گفت وگویی در پاسخ به سوالی در مورد شایعه کمرنگ شدن نام تختی در دوران مدیریت وی گفت: خدایا من را ببخش که این حرف را می زنم، اما مجبور شدم که بگویم، زمانی که در شورا بودم، مقبره تازه تختی را بازسازی کردم و همچنان مراسم های این دنیا...

8 شهریور 1402

گروه بریکس ظرفیت ها چالش ها

در سال 2009با حضور سران کشورهای چین ، روسیه ، هند و برزیل در شهر یکاترینبورگ در روسیه ائتلافی شکل گرفت که بعدها در پی پیوستن کشور آفریقای جنوبی رسما به عنوان بلوک قدرت های نوظهور به نام بریکس اعلام موجودیت کرد ،بلوکی نیرومند که توجه ناظران معادلات قدرت...

3 شهریور 1402

آیا دایناسورها روی دیوار راه می رفتند؟ ، نشانه های شگفت انگیز 70 میلیون ساله دایناسورها در آلاسکا

بزرگ ترین سایت ردپای دایناسورها در آلاسکا به نام کولیزئوم، تصویری از از دایناسورهایی که 70 میلیون سال پیش در این منطقه زندگی می کردند، نمایش می دهد.

26 مرداد 1402

اولین خانواده ایرانی که طعم گوجه را چشید

پیش از آنکه در باغچه کوچک حیاط عمارت باغ فردوس بذر گوجه کاشته گردد، ایرانی ها، قیمه، آبگوشت و املت را بی گوجه می خوردند. شاید باورش سخت باشد، اما ایرانی ها فقط 130 سال است که در غذا گوجه می ریزند و کشت اولین گوجه در ایران هم ماجرایی شنیدنی دارد که در ادامه...

11 مرداد 1402

ملاقات با هیولاهای سنگی در جن داغی

تخت دیو و دودکش جن که محلی ها به آنها آدم داشی و جن داغی می گویند، محصول سعی و کوشش آب و باد برای فرسایش زمین اند.

4 مرداد 1402

بکرترین تنگه ایران برای آب تنی در روزهای گرم تابستان

در پی یک مکان خنک و آرام و بکر برای روزهای گرم تابستان می گشت؟ فکر می کنید غیر شهرهای شمالی با آب و هوای شرجی مکان های گردشگری دیگری در ایران وجود ندارد؟ زیبایی و آب و هوای مطبوع این تنگه در غرب کشور شما را مدهوش خواهد کرد.

12 تیر 1402

تصویری سه بعدی از زنی اشراف زاده از 7 هزار سال پیش

پژوهشگران روز چهارشنبه 11 اکتبر از یک تصویر سه بعدی رونمایی کردند که بازسازی دیجیتالی چهرۀ یک زن اشراف زاده متعلق به تمدن باستانی کارال در قارۀ آمریکا را نشان می دهد.

9 تیر 1402

نیمروز رؤیایی در دافسار

خبرنگاران: اگر در پی یک مسیر کوتاه و گشت و گذاری نیمروزه در نزدیکی شهر رشت هستید، دافسار می تواند یکی از برترین مقاصد گردشگری شما باشد. دافسار تنها 7 کیلومتر با شهر رشت فاصله دارد و در ابتدای جاده شفت واقع شده است.

2 تیر 1402

پرسپولیس با این بازیکنان شانسی در آسیا نخواهد داشت! ، 7 بازیکن پیشکش، فقط سه بازیکن خوب هم بگیریم!

سرمربی سابق پرسپولیس درخصوص شانس قهرمانی سرخ ها در لیگ قهرمانان آسیا گفت وگو کرد.

14 خرداد 1402

این مکان ایرانی غارنشینان را یکجانشین کرد!

به آثار باستانی ایران و شکوه تاریخ و تمدن کشور علاقه دارید؟ آیا می دانستید ایران یکی از ابتدایی ترین سکونت گاه های تاریخ بشر محسوب می گردد؟

11 خرداد 1402

اینجا عمارت باشکوه پادشاهی است که پادشاهی نکرد

شیراز، یکی از شهرهای گردشگر پذیر و تاریخی است که حتما برای تماشا زیبایی های آن باید وقت گذاشت. یکی از جاذبه های تماشای این شهر، ارگ کریم خان در مرکز شهر است.

6 خرداد 1402

سهم وزارت میراث فرهنگی در برنامه هفتم توسعه

خبرگزاری مهر/ این خبر پیرامون سهم وزارت میراث فرهنگی در برنامه هفتم توسعه برای شما نگارش شده است.

3 خرداد 1402

کتاب من و استادم؛ پیشنهادی برای طرفداران ملت عشق

اواسط سال 1393 بود که کتاب ملت عشق به فارسی ترجمه شد و به عنوان یکی از پرفروش ترین کتاب های سال مورد استقبال بی نظیری قرار گرفت. این کتاب که از همان ابتدا به دو زبان ترکی و انگلیسی چاپ شد، در نهایت رکورد پرفروش ترین رمان ترکی را از آن خود کرد. چهل قاعده عشق...

31 اردیبهشت 1402

آیا واحد خالی در یک ساختمان باید شارژ بپردازد؟

یکی از سوالات پرتکراری که از ما پرسیده می گردد آن است که آیا یک واحد خالی در ساختمان باید پول شارژ پرداخت کند؟ یا از پرداخت آن معاف است.

30 اردیبهشت 1402

چه کنیم زندگی را ساده بگیریم؟

زندگی فراز و نشیب های زیادی دارد. لحظات زیادی پیش می آید که ناامید می شویم و مدام استرس داریم. از خودمان می پرسیم چگونه کنار آمدن با زندگی انقدر سخت شده است؟

14 اردیبهشت 1402

جاهای دیدنی لرستان ، شهر آبشارهای ایران

اگر با شنیدن نام آبشار، تنها تصویری از آبشار نیاگارا در فکر تان نقش می بندد، باید به شما بگوییم که برای دیدن زیباترین و مجذوب کننده ترین آنها، تنها کافی است سفری به شهر زیبای لرستان داشته باشید. لرستان یکی از استان های مرکزی ایران به شمار می آید که با...

7 اردیبهشت 1402

بازسازی دو بنای تاریخی بروجرد

عطا حسن پور اظهار کرد: به منظور حفاظت و نگهداری از اماکن تاریخی لرستان، بازسازی 2 اثر در شهرستان بروجرد در دستور کار قرار گرفته است.

1 اردیبهشت 1402

شهری گمشده در اعماق دریا که نمونه آن را هیچکس ندیده، عکس

گجت نیوز نوشت: دانشمندان پیروز به کشف شهری گمشده در اعماق دریا شده اند که چیزی شبیه به آن تا به امروز دیده نشده و همین موضوع باعث حیرت همگان شده است.

8 فروردین 1402
تعداد: (79)