پژو ئی، 3008 تازه؛ کراس اوور فرانسوی به کمر درد شما توجه دارد!

به گزارش آقای ابوالفضلی، پژو از نسل سوم کراس اوور کامپکت 3008 پس از 7 سال در اروپا رونمایی کرد. پژو 3008 اولین بار در سال 2007 روی خط تولید رفت و تا کنون 2 نسل و چند فیس لیفت از آن ارائه شده بود که با معرفی نسل سوم دوران جدیدی برای این محصول آغاز خواهد شد، زیرا کاملا با مدل های قبلی فرق دارد.

پژو ئی، 3008 تازه؛ کراس اوور فرانسوی به کمر درد شما توجه دارد!

به گزارش عصر ایران، فناوری های کابین تازه و پیشرانه الکتریکی مهمترین ویژگی های 3008 تازه هستند که در تریم E-3008 پیش روی مشتریان قرار می گیرد. این محصول براساس پلتفرم تازه STLA Medium استلانتیس پیشرفته است.

در بخش پیشرانه، پژو 3008 تازه میزبان تنوع بالایی است. اولین مدل که براساس معماری 400-ولت شکل گرفته از بسته باتری نیکل-منگنز-کبالت با ظرفیت 73 کیلووات ساعت استفاده می کند و مجهز به یک موتور الکتریکی مرتبط با محور جلو است. میزان خروجی پیشرانه 210 اسب بخار و گشتاور 343 نیوتن متر است.

برد حرکتی این تریم حدود 525 کیلومتر پیش بینی شده است.

تریم بعدی به 2 موتور الکتریکی مجهز است، اما از همان بسته باتری 73 کیلووات ساعت استفاه می کند. موتور مرتبط با محور جلو نیز دقیقا همانند تریم قبلی است، اما یک موتور الکتریکی دیگر به محور عقب اضافه شده که 111 اسب بخار خروحی و 166 نیوتن متر گشتاور را وارد چرخه عملکرد خودرو می کند. بدین ترتیب مجموع خروجی برابر با 320 اسب بخار محاسبه شده است.

برد حرکتی پیش بینی شده برای پژو 3008 با دو موتور الکتریکی همان 525 کیلومتر مانند مدل تک موتور است. اما چگونه میزان مصرف 2 موتور با یک موتور برابر محاسبه شده است؟! در پاسخ باید گفت که موتور عقب با توجه به انتخاب نوع رانندگی از مدار خارج می شود و پژو 3008 دو موتور می تواند در این شرایط از همان تک موتور جلو برای حرکت استفاده کرده و در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

یک تریم برد طولانی نیز برای پژو 3008 تازه درنظر گرفته شده که از بسته باتری 98 کیلووات ساعت و موتور الکتریکی جلو با 230 اسب بخار خروجی و گشتاور 343 نیوتن متر استفاده می کند. برد حرکتی این تریم حدود 700 کیلومتر است. نسخه 2 موتور الکتریکی با این بسته باتری قوی تولید نخواهد شد.

طبیعتا در نسخه مجهز به 2 موتور الکتریکی امکان انتخاب شرایط رانندگی با سامانه تمام چرخ محرک فراهم است که کیفیت رانندگی بالاتر و البته مجذوب کننده تری را برای 3008 تازه تضمین می کند، اما یک محدودیت هم وجود دارد! زیرا این سامانه فقط تا سرعت 135 کیلومتر برساعت در شرایط فعال باقی خواهد ماند.

باتری پژو 3008 تازه را می توان با پورت AC یا DC شارژ کرد. شارژر استانداردی که همراه خودرو ارائه می شود از نوع 11 کیلوواتی است، اما مشتریان در حالت آپشن می توانند نمونه 22 کیلوواتی را در اختیار داشته باشند.

پژو ئی-3008 تازه مجهز به یک پورت دی سی در قسمت جلو است که امکان شارژ سریع 160 کیلوواتی را فراهم می کند. بدین ترتیب طی 30 دقیقه ظرفیت باتری از 20 به 80 درصد آن می رسد.

پلتفرم الکتریکی STLA Medium استلانتیس امکان شارژر ریورز را نیز برای پژو ئی-3008 فراهم کرده است که بدین ترتیب می توان برای وسایل برقی منزل تا 3 کیلووات و 16 امپر تامین برق کرد.

همچنین این کراس اوور کوچک مجهز به یک فناوری با نام شارژ هوشمند V1G است که با توجه به مدیریت هزینه شارژ برای مالک در بازه های زمانی مختلف می تواند هزینه های شارژ را تا حد امکان کاهش دهد.

بازیابی انرژی گرمایی حاصل از عملکرد ترمز ها برای افزایش توان باتری نیز مدنظر پژو قرار داشته، اما جزئیات عملکرد این سامانه را به طور دقیق معین نکرده است.

در رابطه با طراحی همچنان شاهد اثر پنجه های شیر با تزئینات ال ئی دی در قسمت دماغه و تداوم این رد تا چراغ های اصلی جلو هستیم که منظره زیبا و غیر تکراری را ایجاد کرده است. آن هم در شرایطی که این روز ها بیشتر کمپانی ها از هدلایت های بسیار باریک برای محصولات خود استفاده می کنند و فضا به نوعی تکراری شده است.

خودرو از منظر ابعاد برابر با 4540 میلیمتر در طول، 1890 میلیمتر در عرض و 1640 میلیمتر در ارتفاع پیشرفته است.

جلوپنجره بدون فریم و لوگوی پژو منظره زیبایی را در هماهنگی باهم شکل داده اند.

در نمای عقب پژو ئی-3008 چراغ های اصلی مجهز به فناوری پیکسل ال ئی دی اختصاصی پژو هستند که در واقع نوردهی تطبیقی را به ویژگی های این کراس اوور افزوده است.

در فضای داخل کابین، اولین عنصر اثرگذار بر مخاطب قطعا نمایشگر خمیده 21 اینچی با نام اختصاصی آی-کاکپیت پژو خواهد بود. البته تمامی تریم ها به این نمایشگر یکپارچه مجهز نیستند و این آپشنی برای تریم پرچمدار است.

در تریم Allure از دو نمایشگر دیجیتال 10 اینچی دیجیتال استفاده شده است.

گرم کن صندلی به عنوان آپشن استاندارد در تمامی تریم ها ارائه می شود. صندلی های جلو دارای استاندارد و تاییدیه AGR هستند که در واقع نشانی از اتحادیه پزشکان و درمانگران آلمانی است که در زمینه درد های کمر و پیشگیری از آن تحقیق و فعالیت دارند.

امکاناتی شامل تهویه، ماساژ و بالشتک های تطبیقی جانبی با توجه به سایز سرنشین به عنوان آپشن مستلزم پرداخت هزینه اضافی برای صندلی های جلو در نظر گرفته شده است.

ظرفیت قسمت بار پژو ئی-3008 برابر با 470 لیتر است در تریم مجهز به سامانه تمام چرخ محرک است. در تریم تک موتور الکتریکی این حجم برابر با 520 لیتر محاسبه شده است. 17 فضای ذخیره سازی متنوع با ظرفیتی حدود 34 لیتر در کابین وجود دارد.

نسل سوم کراس اوور جمع و جور پژو در کارخانه استلانتیس واقع در سوشو فرانسه تولید خواهد شد. تحویل خودرو به مشتریان در اروپا و سایر بازار ها از اواخر سال جاری میلادی آغاز می شود.

پژو ئی-3008

منبع: فرارو

به "پژو ئی، 3008 تازه؛ کراس اوور فرانسوی به کمر درد شما توجه دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژو ئی، 3008 تازه؛ کراس اوور فرانسوی به کمر درد شما توجه دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید