علم و تکنولوژی

قله شاه البرز، طبیعت زیبا و شگفت انگیز طالقان

طالقان شهری نام آشنا برای کوهنوردان است چون دو قله معروف علم کوه و شاه البرز مقصد بسیاری از کوهنوردان است و جاهای دیدنی طالقان هم در میان بسیاری از گردشگران محبوب هستند.

24 مهر 1402

ماشین های جان سخت با بیش از یک میلیون کیلومتر کارکرد، عکس

گجت نیوز نوشت: در این مطلب نگاهی به 5 خودرو دارای رکورد بیشترین مسافت طی شده داریم؛ پرکارکردترین ماشین های جهان که 1 میلیون کیلومتر برایشان چیزی جز شوخی نیست!

4 مهر 1402

پژو ئی، 3008 تازه؛ کراس اوور فرانسوی به کمر درد شما توجه دارد!

پژو از نسل سوم کراس اوور کامپکت 3008 پس از 7 سال در اروپا رونمایی کرد. پژو 3008 اولین بار در سال 2007 روی خط تولید رفت و تا کنون 2 نسل و چند فیس لیفت از آن ارائه شده بود که با معرفی نسل سوم دوران جدیدی برای این محصول آغاز خواهد شد، زیرا کاملا با مدل های قبلی فرق دارد.

22 شهریور 1402

این محصول اپل تنها چند ساعت قبل از رونمایی لو رفت، عکس

سری تازه لوازم جانبی اپل تحت عنوان FineWoven احتمالاً در مراسم امشب معرفی خواهد شد. حالا چند ساعت مانده به این رویداد، شاهد انتشار تصاویر باکیفیتی از این محصولات هستیم.

22 شهریور 1402

یک سدان برقی نو چینی در راه است، عکس

گجت نیوز نوشت: جیلی گلکسی L6 به عنوان یک سدان برقی با برد ترکیبی 1370 کیلومتر معرفی گردید. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات Geely Galaxy L6 آشنا خواهیم شد.

20 شهریور 1402

چگونگی سفارش چاپ هولوگرام با برترین قیمت

چاپ هولوگرام به علت ویژگی های خاص خود، از تقلب محصولات در بازار جلوگیری می نماید. این کار با فراوری برچسب های هولوگرامی امکان پذیر است. در این مقاله با چگونگی سفارش چاپ هولوگرام با برترین قیمت آشنا شده و خواهید خواند که هولوگرام چیست؟

13 شهریور 1402

فضای مجازی، باعث خیانت زن و شوهر ها به یکدیگر است

روزنامه جوان نوشت:نشانه های متعددی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است فردی به وسیله رسانه های اجتماعی، برنامه های دوستیابی یا هر شکل دیگری از فناوری خیانت می نماید.

12 شهریور 1402

شخصیت تازه .A.K.I مهر ماه به استریت فایتر 6 می آید؛ تریلر گیم پلی او را ببینید

کمپانی کپ کام (Capcom) به تازگی اعلام نموده است که جدیدترین مبارز استریت فایتر 6 معروف به .A.K.I، به عنوان یک بسته الحاقی در مهر ماه در دسترس قرار می گیرد.

11 شهریور 1402

قیمت واکسن آنفلوآنزای ایرانی چند؟

معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو روند تامین واکسن آنفلوآنزا از منابع داخلی برای سال جاری را تشریح کرد.

6 شهریور 1402

ساخت هواپیمای مسافری و خودرو برقی ایرانی به کجا رسید؟

فارس نوشت: روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از روند ساخت هواپیمای مسافری و ساخت نمونه اولیه خودرو برقی گفت.

31 مرداد 1402

اگر تابه حال بختتان باز نشده، این مطلب را بخوانید ، بخت گشایی به روش علمی

تابه حال برایتان خواستگار آمده؟ اصلاً شده یکی از همکارنتان یا مردهای فامیل از شما بپرسند که قصد ازدواج دارید؟ اگر جوابتان به این سؤال ها منفی است، تابه حال به این فکر کرده اید که چرا با وجود همه توانایی هایتان، هیچ وقت موقعیتی جدی برای ازدواج کردن سراغ...

29 مرداد 1402

مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024 رسماً اعلام شد

مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024 بالاخره به طور رسمی اعلام شد. این شاسی بلند هیوندای قرار است با دو موتور 1.6 لیتری هیبریدی و پلاگین هیبریدی در بازار اروپا به فروش برسد. هیوندای دقایقی پیش گفت که نخستین نمونه های سانتافه در نیمه اول سال 2024 در بازار خودرو اروپا...

20 مرداد 1402

پوکو X5 پرو ارزش خرید دارد؟

خبرنگاران- قیمت پوکو X5 پرو نسخه 256 گیگ نسبت به زمستان پارسال که یک مدل نوبرانه به حساب می آمد، 30 درصد کاهش پیدا نموده و به حدود 13 میلیون تومان رسیده است. یعنی با آرایشی که در بازار وجود دارد، باید امثال ردمی نوت 12 پرو از همین خانواده شیائومی و گلکسی A34 از...

16 مرداد 1402

شاهکار دیگری از گوگل

شبکه عصبی گوگل، Aloud، اکنون قادر به تکثیر ویدیوها به زبان های مختلف است. فقط ویدیو را آپلود کنید و هوش مصنوعی کل سخنرانی را به زبان مورد احتیاج شما ترجمه می نماید.

9 مرداد 1402

کشف بقایای یک گورستان در محل ساخت محوطه پرتاب موشک در بریتانیا

ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر گشته، کشف بقایای یک گورستان در محل ساخت محوطه پرتاب موشک در بریتانیا صورت پذیرفت.

8 مرداد 1402

ایلان ماسک علت تغییر نام توییتر به ایکس را فاش کرد، عکس

زومیت نوشت: ایلان ماسک پس از یک روز سکوت، انتها اعلام نمود که علت تغییر نام توییتر به ایکس چه بوده است.

3 مرداد 1402

هوش مصنوعی عامل فرار مغزها

ایرنا نوشت: شرکت های بزرگ فناور در جهان امروزه با پدیده فرار مغزها در حوزه هوش مصنوعی به نفع شرکت های رقیب روبرو هستند.

30 تیر 1402

اپل هوش مصنوعی خود را توسعه می دهد!

دیجیاتو نوشت: به گفته بلومبرگ، ظاهراً اپل نیز در حال ساخت چت بات هوش مصنوعی خود است که بعضی آن را اپل GPT نامیده اند.

29 تیر 1402

این ماهی های عجیب و غریب چرا این شکلی شده اند؟، عکس

گجت نیوز نوشت: ماهی های اعماق دریا اغلب ظاهری عجیب و غریب و فضایی شکل دارند. اما چه دلایلی در ایجاد این تغییرات جالب نقش دارند؟

26 تیر 1402

جنگ جهانی تراشه ها

اعتماد نوشت: در میانه جنگ تجاری میان امریکا و چین و در حالی که این جنگ به حوزه فناوری و تراشه های نیمه رسانا نیز تسری پیدا نموده، اخیرا دولت ژاپن محدودیت هایی در مورد صادرات 23 مورد از تجهیزات مرتبط با تراشه های الکترونیکی را اعمال نموده است؛ امری که هر...

24 تیر 1402
تعداد: (269)