هوش مصنوعی

شاهکار دیگری از گوگل

شبکه عصبی گوگل، Aloud، اکنون قادر به تکثیر ویدیوها به زبان های مختلف است. فقط ویدیو را آپلود کنید و هوش مصنوعی کل سخنرانی را به زبان مورد احتیاج شما ترجمه می نماید.

9 مرداد 1402

هوش مصنوعی عامل فرار مغزها

ایرنا نوشت: شرکت های بزرگ فناور در جهان امروزه با پدیده فرار مغزها در حوزه هوش مصنوعی به نفع شرکت های رقیب روبرو هستند.

30 تیر 1402

اپل هوش مصنوعی خود را توسعه می دهد!

دیجیاتو نوشت: به گفته بلومبرگ، ظاهراً اپل نیز در حال ساخت چت بات هوش مصنوعی خود است که بعضی آن را اپل GPT نامیده اند.

29 تیر 1402

جنگ جهانی تراشه ها

اعتماد نوشت: در میانه جنگ تجاری میان امریکا و چین و در حالی که این جنگ به حوزه فناوری و تراشه های نیمه رسانا نیز تسری پیدا نموده، اخیرا دولت ژاپن محدودیت هایی در مورد صادرات 23 مورد از تجهیزات مرتبط با تراشه های الکترونیکی را اعمال نموده است؛ امری که هر...

24 تیر 1402

سند توسعه هوش مصنوعی کشور تدوین می گردد ، وضع قوانین در حوزه AI

درحالی که مهرماه سال گذشته پیش نویس نقشه راه توسعه ملی هوش مصنوعی از سوی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد، اکنون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از روند تدوین سند توسعه هوش مصنوعی خبر داده است.

21 خرداد 1402

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون ها را به صورت شخصیت های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه ای به شخصیت های محبوب سریال سیمپسون ها داده است. او در این مورد نوشته:

5 اردیبهشت 1402

ماجرای جاسوسی تسلا از مشتریان ، وعده های حفظ حریم خصوصی توخالی از آب درآمدند!

در گزارش اخیر خبرگزاری رویترز، معین شد که کارمندان شرکت تسلا به تصاویر و فیلم های خصوصی ضبط شده به وسیله دوربین خودرو های تسلا دسترسی داشته و آن ها را با یکدیگر به اشتراک می گذاشتند. این امر نقض حریم خصوصی مشتریان و برخلاف خط مشی مشخص شده در وبسایت این...

19 فروردین 1402

مدیر سابق گوگل هم هشدار داد، مراقب هوش مصنوعی باشید

مدیرعامل سابق گوگل در مصاحبه ای اعلام نموده است که سازندگان هوش مصنوعی باید مطمئن شوند این فناوری نه آسیب رسان، بلکه یاری کننده باشد.

14 فروردین 1402

خودروی پرنده ایر اسپیدر MK 4 معرفی گردید؛ ایده ای برای شبیه سازی فرمول یک در آسمان

این شرکت استرالیایی رؤیای جاه طلبانه ای دارد و می خواهد از سال آینده سری مسابقات اِیر اسپیدر (Airspeeder) را شروع کند. برای استقبال از این سری مسابقات نوین، این شرکت نسخه اولیه از یک خودروی پرنده مسابقه ای را با پیشرانه هیدروژنی رونمایی نموده است.

7 اسفند 1401

مالک فیس بوک به پیروی از دیگران از هوش مصنوعی خود رونمایی کرد

مِتا، شرکتی که قبلاً با نام فیس بوک شناخته می شد، روز آدینه، پنجم اسفندماه، هوش مصنوعی خود با نام لاما LLaMA را معرفی کرد.

7 اسفند 1401

پرکاربردترین تجهیزات زیمنس

زیمنس یک برند آلمانی است که گستره وسیعی از محصولات و تجهیزات صنعتی و خانگی را در سراسر اروپا و دنیا به هواداران این برند ارائه نموده است.

10 بهمن 1401

صحبت های ربات سوفیا درباره ایلان ماسک و موجودات فضایی

ربات سوفیا (Sophia) نخستین بار در سال 2016 به عنوان یک ربات انسان نمای فوق العاده باهوش با چهره ای واقعی ظاهر شد که می توانست پلک بزند، از این طرف به آن طرف نگاه کند و حرف بزند. این ربات انسان نما که به وسیله شرکت هانسون رباتیک واقع در هنگ کنگ ساخته شده است،...

23 دی 1401

پیغام تبریک کریسمس یک ربات در تلویزیون انگلیس

به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، در این پیغام تلویزیونی ربات آمکا درباره رویدادهای مختلف 2022 میلادی سخن گفت. شرکت انجینرید آرتس یک موسسه انگلیسی در کورنوال ربات مذکور را ساخته که می تواند واکنش هایی بسیار واقعی از خود نشان دهد، اخم کند، بخندد...

11 دی 1401

خبری نگران کننده برای مجریان چینی ، گوینده های مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی شدند

چینی ها نوعی تحول جدی در پخش برنامه های خبری ایجاد خواهند کرد. تحولی که به طور کامل به هوش مصنوعی وابسته است و البته می تواند خبری نگران کننده برای فعالان حوزه خبر باشد.

10 دی 1401

هوش مصنوعی تا سال 2028 صنعت پزشکی را متحول می نماید ، از تصویر برداری هوشمند تا تشخیص سریع بیماری ها

وقتی صحبت از مراقبت های بهداشتی به میان می آید، فکر شما به چه سمتی می رود و انتظار چه نوع معاینه ای را خواهید داشت؟ قطعا این به فکرتان می رسد که یک پزشک با روپوشی سفید بر بالین شما حاضر می گردد و اگر احتیاج به آزمایش و عکسبرداری داشته باشید، شما را برای...

3 دی 1401

تشخیص مستی رانندگان به یاری هوش مصنوعی

دانشمندان به تازگی توانسته اند با توسعه یک سیستم تازه مبتنی بر هوش مصنوعی، مست بودن افراد را با دقت 93 درصد تشخیص دهند. این شبکه عصبی کانولوشنال، با ارزیابی تصاویر مادون قرمز حرارتی از صورت انسان ها، مست بودن آن ها را تشخیص می دهد.

10 آبان 1401

سریعتر راه رفتن با چکمه های رباتیک

چکمه های رباتیک مجهز به هوش مصنوعی که به اصطلاح اسکلت بیرونی نامیده می شوند، برخلاف ظاهر آهنین و سنگین خود می توانند کاری نمایند که کاربران سریعتر از همواره راه بروند.

23 مهر 1401

عرضه گوشی iQOO Neo6 با مشخصات جالب توجه

گوشی iQOO Neo6 با ویژگی های سطح پرچمدار در 31 فروردین در بازار چین ارائه می گردد.

14 خرداد 1401

ارائه سرویس های تعاملی مبتنی بر هوش مصنوعی به زبان فارسی

محققان یکی از شرکت های دانش بنیان نرم افزاری را برای ارائه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی به زبان فارسی ارائه کردند.

10 خرداد 1401

تشخیص سرطان پستان با یاری هوش مصنوعی نو

محققان نوعی پلتفرم هوش مصنوعی برای آنالیز ضایعات سرطانی بالقوه در اسکن ماموگرافی ایجاد نموده اند تا به این وسیله تشخیص دهند که آیا بیمار نیازی به بافت برداری تهاجمی دارد یا خیر.

16 اردیبهشت 1401