تشخیص مستی رانندگان به یاری هوش مصنوعی

به گزارش آقای ابوالفضلی، دانشمندان به تازگی توانسته اند با توسعه یک سیستم تازه مبتنی بر هوش مصنوعی، مست بودن افراد را با دقت 93 درصد تشخیص دهند. این شبکه عصبی کانولوشنال، با ارزیابی تصاویر مادون قرمز حرارتی از صورت انسان ها، مست بودن آن ها را تشخیص می دهد.

تشخیص مستی رانندگان به یاری هوش مصنوعی

به گزارش آقای ابوالفضلی به نقل از rahnamato، سیستم نو می تواند در مکان هایی که رانندگی در حالت مستی رایج است، مورد استفاده قرار گیرد. سالانه بیش از یک میلیون مرگ و میر بر اثر تصادفات جاده ای در سراسر دنیا رخ می دهد که دلیل اصلی تعداد زیادی از آنها، مستی رانندگان است.

محققین دانشگاه ملی ویتنام می گویند کوشش های قبلی برای تشخیص مستی بر روی شرایط چشم، سر و شاخص های عملکردی متمرکز شده بود.

چنین سیستم هایی احتمال خطای زیادی دارند. این تیم عقیده دارد که تجزیه و تحلیل تصویربرداری حرارتی رویکرد بهتر و غیرتهاجمی تری ارائه می دهد و مقامات می توانند با استفاده از آن افراد مست را در منطقه ها مختلف شناسایی نمایند.

این تیم می گوید سیستمی که برای شناسایی افراد مست شده طراحی شده است، باید باید دارای نرخ بسیار پایینی از مثبت کاذب و منفی کاذب باشد. منفی کاذب ممکن است به یک فرد مست اجازه رانندگی بدهد. تعداد زیادی مثبت کاذب نیز می توانند باعث گردد تا رانندگان هوشیار از رانندگی با وسیله نقلیه منصرف شوند و اعتماد خود به این سیستم را از دست بدهند.

منبع: فرارو

به "تشخیص مستی رانندگان به یاری هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص مستی رانندگان به یاری هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید