وزارت نفت ، تعداد تجهیزات عرضه سی ان جی در کشور از مرز 2600 باب گذشت

به گزارش آقای ابوالفضلی، خبرنگاران - تعداد تجهیزات راه اندازی شده سی ان جی در کشور به حدود 2 هزار و 650 باب و تعداد خودروهای گازسوز شده در کشور به بیش از 4 میلیون و 119 هزار دستگاه رسید.

وزارت نفت ، تعداد تجهیزات عرضه سی ان جی در کشور از مرز 2600 باب گذشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، بر پایه آخرین آمار و اطلاعات اعلام شده از سوی مدیریت طرح سی ان جی در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور، تعداد تجهیزات عرضه سی ان جی در کشور به 2 هزار و 646 باب و تعداد خودروهای گازسوز شده در کشور به رقم 4 میلیون و 119 هزار و 84 دستگاه خودرو رسید.

بعلاوه بر پایه این گزارش، آمار ثبت نام خودروهای عمومی برای تبدیل به گازسوز در طرح نو (طرح تبدیل رایگان یک میلیون و 460 هزار خودرو عمومی در کشور بر اساس مصوبه شورای اقتصاد) تا روز شنبه، 10 مهر ماه امسال، به 159 هزار و 898 دستگاه رسیده است که از این تعداد 147 هزار و 854 دستگاه تا تاریخ دهم مهرماه تبدیل شرایط شده و 12 هزار و 44 دستگاه در انتظار تبدیل شرایط هستند.

منطقه تهران شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با 16 هزار و 754 دستگاه خودرو عمومی گازسوزشده، آذربایجان غربی با 14 هزار و 588 دستگاه خودرو عمومی گازسوزشده و منطقه اصفهان با 13 هزار و 166 دستگاه خودرو عمومی گازسوزشده به ترتیب بیشترین آمار تبدیل خودروهای گازسوز عمومی را تا دهم مهر ماه به خود اختصاص داده اند.

پیش بینی می گردد با افزایش گستره این طرح در ماه های اخیر برای اختصاص تسهیلات تبدیل تاکسی های اینترنتی به گازسوز، این رقم باز هم افزایش یابد.

در این گزارش، صنعت سی ان جی در ایران در سال 79 پایه ریزی شد و در سال های بعد توسعه یافت. افزایش روزافزون تعداد خودروها و رشد شتابان مصرف سوخت در کشور، نیازمند مدیریت صحیح مصرف سوخت و حمل ونقل در کشور است که افزایش سهم گاز طبیعی در سبد سوخت خودروها و تنوع بخشی به سبد سوخت در این میان نقشی مؤثر و راهگشا ایفا خواهد نمود.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "وزارت نفت ، تعداد تجهیزات عرضه سی ان جی در کشور از مرز 2600 باب گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت نفت ، تعداد تجهیزات عرضه سی ان جی در کشور از مرز 2600 باب گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید