پرکاربردترین تجهیزات زیمنس

به گزارش آقای ابوالفضلی، زیمنس یک برند آلمانی است که گستره وسیعی از محصولات و تجهیزات صنعتی و خانگی را در سراسر اروپا و دنیا به هواداران این برند ارائه نموده است.

پرکاربردترین تجهیزات زیمنس

در واقع پرکاربردترین تجهیزات صنعتی این مجموعه در حوزه اتوماسیون صنعتی زیمنس است. فراوریات زیمنس در زمینه اتوماسیون صنعتی در برگیرنده سیستم های جامع اتوماسیون، خدمات دیجیتال سازمانی، کنترلرهای صنعتی، ابزارهای تجزیه و تحلیل فرآیندها است که در دنیای صنعت شناخته شده بوده و جزو پرکاربردترین ها هستند.

زیمنس به علت تنوع گسترده محصولات خود و توسعه محصولات در زمینه های کاربردی متنوع جز یکی از ابر شرکت های فراوریی در دنیا محسوب می گردد. این ابر شرکت در سال 1847 به وسیله یک فرد آلمانی به نام ارنست فون زیمنس در شهر برلین آلمان بنیان گذاری شد و تا به امروز زیمنس در زمینه فراوری لوازم خانگی، انواع توربین و قطار، تجهیزات مخابراتی و نورپردازی، سامانه های اتوماسیون صنعتی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات انرژی و سامانه های اعلان حریق فعالیت مستمر و شناخته شده ای در سراسر دنیا داشته است. بر این اساس زیمنس؛ همه چیز یا به عبارتی خودمانی، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را فراوری می نماید. زیمنس به وسیله تجهیزات برق صنعتی وارد ایران شد.

اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی در فارسی به اتوماتیکسازی یا روباتیزه کردن صنعتی شناخته می گردد و عبارت است از جایگزین ساختن تجهیزات و ماشین آلات کنترل گر مجهز به هوش مصنوعی؛ مانند استفاده کامپیوترها به جای انسان برای کنترل و راهنمایی ماشین آلات صنعتی در فرآیندهای خط فراوری و در معنای دیگر کنترل و راهنمایی دستگاهی که فعالیت آن به صورت اتوماتیک است که در این سیستم، اپراتور به جای انسان، ماشین است. ماشین آلاتی مانندPLC زیمنس از ابزارهای اتوماسیون هستند.

درایو

درایوها برای تنظیم دور الکتروموتورها در صنعت استفاده می شوند و با نام های دیگری از جمله کانورتور یا اینورتر هم شناخته می شوند. درایوها شامل قطعات متعددی بسته به نوع کاربری خود هستند، این قطعات موتور، مدولاتور توان، واحد کنترل درایو، واحد سنجش و منبع تغذیه هستند که هر کدام وظایف خاص خود را بر عهده دارند. درایو زیمنس یا اینورتر زیمنس در مدل ها و سری های گوناگون فراوری و در بازار عرضه شده است، این درایو جزو اینورتورهای استاتیک و فاقد قطعات متغیر است، بعلاوه بایستی اشاره نمود که عمده کاربرد این قطعات در صنایع برق صنعتی است.

موتور در مدل های مختلف برای کاربردهای متفاوتی ساخته می گردد و در واقع مهم ترین و اصلی ترین قطعه کاربردی درایو محسوب می گردد. وظیفه مدولاتور به اختصار تغییر فرکانس و تغییر شدت نیرو است. واحد کنترل وظیفه کنترل عملکرد مدولاتور، موتور و ماژول قدرت را بر عهده دارد. منبع تغذیه هم با انواع مختلف طراحی خود شامل انواع بنزینی، توربین بخار و گازوئیلی است. واحد سنجش در درایو، نقش آنالیز عملکرد و سرعت موتور را بر عهده داشته و نقش حفاظتی از موتور را نیز بر عهده می گیرد.

انواع درایو زیمنس

درایو زیمنس در انواع مختلفی در بازار وجود دارد از انواع آن می توان به درایوهای زیمنس تک موتوره، چند موتوره، موتور گروهی، سرعت ثابت، سرعت متغیر، درایوهای AC و درایوهای DC و گستره وسیعی از انواع محصولات دیگر اشاره نمود.

مزایای برند درایو زیمنس

  1. قابلیت کاهش مصرف انرژی

  2. قابلیت کاهش تنش های الکتریکی

  3. عمر مفید بالا

  4. استفاده از نرم افزارهای قدرتمند و با کیفیت مناسب

  5. امکان تغییر سرعت موتور با دامنه های متعدد گسترده

کنتاکتور

کنتاکتورهای زیمنس یکی دیگر از پرکاربردترین تجهیزات برق صنعتی زیمنس، محسوب می شوند. کنتاکتورها از سه بخش تیغه، بوبین و بدنه تشکیل می شوند و به وسیله بوبین به عنوان کلیدی جهت قطع و وصل نمودن مدارهای قدرت از راه دور کاربرد دارند.

PLC زیمنس

نوعی کامپیوتر صنعتی است که کاربردهای فراوانی در صنعت و تجارت دارد. در واقع به لحاظ کارکردی نقش کنترلر را ایفا می نماید. نحوه کارکرد PLC به این صورت است که که اطلاعات ورودی که به آن داده می گردد را دریافت نموده و کنترل می نماید و با توجه به نوع و ویژگی برنامه ای که به آن داده شده است، برای نوع خروجی تصمیم گیری می نماید.

بنابراین این خروجی در اتوماسیون یک دستگاه صنعتی یا یک فرآیند صنعتی به وسیله PLC کنترل می گردد. PLC زیمنس در مدل ها و سری های گوناگونی به وسیله این شرکت طراحی و روانه بازار شده است. از این تجهیزات در صنایع بزرگ شیمیایی، خودروسازی، کوره های صنعتی و ذوب فلزات، نیروگاه، صنایع غذایی و سیستم های اعلام خطر استفاده می گردد. اگر PLC دچار آسیب دیدگی گردد، تعمیر PLC به وسیله متخصصین کارآزموده و با مهارت در کشور انجام می گردد؛ پس بایستی برای تعمیر، به مراکز معتبر و نمایندگی های محصولات زیمنس در این زمینه سپرده گردد.

تکنوکلید نماینده انحصاری محصولات صنعتی زیمنس اعم از اتوماسیون صنعتی، درایو زیمنس و دیگر تجهیزات صنعتی این برند در تهران خیابان لاله زار واقع است؛ اگر در زمینه خرید و اطلاع از دیگر ویژگی های تجهیزات صنعتی زیمنس موجود در وبسایت تکنوکلید نیاز به مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتری داشتید، با کارشناسان ما در این خصوص تماس حاصل فرمایید.

منبع: همشهری آنلاین

به "پرکاربردترین تجهیزات زیمنس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرکاربردترین تجهیزات زیمنس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید