نکات سفر به استانبول

به گزارش آقای ابوالفضلی، استانبول یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین شهرهای جهانگردی دنیا است و سالانه میلیون ها جهانگرد به این شهر تاریخی سفر می کنند. مکان های تاریخی ترکیه از جمله مساجد باشکوه و زیبای استانبول نقش بسیار مهمی در رونق و جذب صنعت جهانگردی این کشور به ایفا می کنند. فرهنگ نزدیک ترکیه به ایران باعث شده ارتباط صمیمی تری بین آن ها ایجاد شود و از مهمان نوازی این مردم حس خوبی داشته باشید. اگر برای نخستین بار با تور استانبول سفر می کنید، لازم است با این شهر بیش تر آشنا شوید. درادامه با علی بابا همراه باشید تا با نکات سفر به استانبول آشنا شده و روزهای خاطره انگیزی را سپری کنید.

نکات سفر به استانبول

برای سفر به استانبول ویزا لازم است؟

از مزایای سفر به ترکیه، نیازنداشتن به ویزا است که کار را برای گردشگران تور استانبول آسان می کند؛ البته پیش از اقدام به سفر باید از تاریخ اعتبار پاسپورت تان (درصورت نداشتن پاسپورت از چند ماه قبل اقدام به دریافت پاسپورت کنید) مطمئن شوید. بهتر است دیگر مدارک شناسایی را همراه داشته باشید تا درصورت نیاز با مسئله ای روبرو نشوید.

بهترین زمان سفر با تور استانبول

شرایط آب وهوایی یکی از عوامل مشخص کننده سفر برای مسافران تور استانبول است. بهترین زمان سفر از نظر آب وهوا فصل تابستان و بهار هستند؛ در این زمان استانبول نسبت به فصل های دیگر شلوغ تر است. زمانی که مسافران بیش تری به این شهر سفر می کنند، قیمت تور استانبول افزایش می یابد.

اگر دنبال یک مسافرت ایده آل همراه مناسب بودن هزینه های سفرتان هستید، با تور لحظه آخری استانبول سفر کنید. همچنین این شهر در فصل زمستان نسبت به ماه های دیگر سال خلوت تر است و بهترین زمان برای سفر تور استانبول از نظر اقتصادی بودن هزینه های بلیط و هتل است. برای مشاهده قیمت تور استانبول به سامانه آنلاین علی بابا مراجعه کنید.

راه های ارتباطی به شهر استانبول

از نکات مهمی که بدون شک ذهن هر مسافری را به خود مشغول می کند، انتخاب میان هواپیما، قطار و اتوبوس است. هواپیما بهترین وسیله برای سفر تور استانبول محسوب می شود؛ برای اطلاع از قیمت تور استانبول می توانید به علی بابا مراجعه و درصورت موجودبودن، تور لحظه آخری به استانبول را رزرو کنید. اگر علاقه دارید تجربه ای متفاوت و خاص در تور استانبول داشته باشید، با مسافرت 70 ساعته به وسیله قطار سفر کنید. درآخر می توانید با اتوبوس سفری 30 الی 40 ساعته با تور استانبول داشته باشید.

انتخاب یکی از وسایل نقلیه گفته شده به بودجه و علاقه مسافران به وسایل نقلیه بستگی دارد؛ توصیه می کنیم اگر تمایل به سفر هوایی دارید، برای کم ترشدن هزینه بلیط با تور لحظه آخری استانبول سفر کنید. در غیراین صورت با مسافرت به وسیله قطار و اتوبوس از مرزهای دیدنی این دو کشور دیدن کرده و در هزینه های سفر به طور قابل توجهی صرفه جویی خواهید کرد.

رفت وآمد در تور استانبول

هنگامی که به استانبول وارد شدید، برای رفتن به مقاصد موردنظرتان باید از وسایل نقلیه استفاده کنید. اگر با تاکسی قصد رفت وآمد دارید، حتما از راننده درخواست کنید تاکسی متر را روشن کند؛ مشخص کردن کرایه ای مشخص یا به اصطلاح دربستی برای تاکسی، باعث می شود درآخر راننده هزینه بیش تری را از شما درخواست کند. بهترین روش برای کاهش هزینه های جابه جایی، خرید یک استانبول کارت است. با استفاده از این کارت و شارژ آسان آن می توانید از وسایل نقلیه عمومی (تراموا، مترو، اتوبوس و قایق های دریایی) استفاده کرده و به بیشتر نقاط گردشگری استانبول بروید.

با پیاده روی در مناطق تاریخی و خیابان های استانبول به روزهای قدیم سفر کرده و با عکس برداری از مکان های باشکوه از حس وحال هیجان انگیز این شهر نهایت لذت را ببرید.

اقامت در استانبول

بعد از رسیدن به استانبول، مهم ترین کار پیداکردن اقامتگاه و هتل مناسب برای استراحت است. در این شهر هتل، اقامتگاه و سوئیت های زیادی وجود دارد که می توانید متناسب با میزان بودجه و سلیقه تان یکی را انتخاب کنید. پیداکردن هتل موردنظرتان بدون هیچ گونه آشنایی قبلی نسبت به این شهر سخت خواهد بود. قبل از سفر به استانبول به آسانی و بدون نگرانی از تکمیل ظرفیت های اقامتگاه، در سایت یا اپلیکیشن علی بابا هتل ها را بررسی و انتخاب تان را ثبت کنید. مسافران می توانند با دسترسی آسان به صورت آنلاین از قیمت تور استانبول مطلع شوند.

پیشنهاد می کنیم در مناطقی که به مکان های تاریخی، مراکز تفریحی و بازار نزدیک تر است، اقامت کنید تا هزینه های رفت وآمد شما کم تر شود.

از انجام چه کارهایی در استانبول امتناع و دوری کنید؟

· مسافران تور تهران استانبول باید به فرهنگ و آداب ورسوم کشور ترکیه احترام گذاشته و هنگام حضور در اماکن مذهبی از پوشش مناسب استفاده کنید.

· مصطفی کمال آتاتورک بنیان گذار جمهوری ترکیه بود؛ همه مردم ترکیه به وی علاقه بسیاری دارند و احترام می گذارند. پس درطول سفرتان به هیچ عنوان به آتاتورک بی احترامی نکنید.

· میدان تقسیم استانبول، حواشی خیابان ترلابسی محل زندگی افراد خلافکار، فروش انواع موادمخدر و قاچاق است که درصورت امکان نباید به این منطقه خطرناک نروید.

· مردم ترکیه مسلمان هستند؛ در ماه مبارک رمضان باید از خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات پرهیز کنید.

· در شهر استانبول بدون اجازه از فردی از آن عکس نگیرید؛ زیرا این امر نوعی بی احترامی به شخص محسوب می شود.

· حال با آشنایی بیش تر نسبت به شهر استانبول می توانید به بزرگ ترین کلان شهر اروپا سفر کرده و روزهای خوشی را در تور استانبول سپری کنید.

منبع: جام جم آنلاین

به "نکات سفر به استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات سفر به استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید