خرید بلیط هواپیما برای کریسمس 2023

به گزارش آقای ابوالفضلی، آیا برنامه ای برای سفر به دیگر کشورها در کریسمس دارید؟ کریسمس 2023 در پیش است و بیشتر کشورهای جهان برای ورود به سال تازه آماده می شوند. آمادگی ورود به سال تازه در دیگر کشورها تماشایی است و اگر قصد سفری با حس و حال متفاوت دارید، ایام کریسمس برترین زمان برای این کار است. چقدر برای سفر در این ایام آماده هستید؟ آیا از شرایط خرید بلیط هواپیما برای کریسمس آگاه هستید؟ آیا از زمان بندی پروازها در ایام کریسمس اطلاع دارید؟ در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران در خصوص شرایط خرید بلیط هواپیما برای کریسمس 2023 صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

خرید بلیط هواپیما برای کریسمس 2023

خرید بلیط هواپیما برای کریسمس، اولین قدم برای سفر

خرید بلیط هواپیما برای کریسمس، اولین قدم برای سفر در این ایام است. کریسمس یا جشن سال نو میلادی یکی از معروف ترین اعیاد مسیحیان است که در بیشتر کشورهای جهان جشن گرفته می گردد. جشن های مربوط به کریسمس از مجذوب نماینده ترین جشن های سال نو هستند که در تمام کشورها با پایکوبی، آواز، موسیقی، نمایش و مراسم های خاص و بسیاری موارد دیگر همراه هستند. هر چند کریسمس مربوط به ایران و فرهنگ ما نیست اما برای ایرانیان هم بسیار مجذوب نمایندهیت دارد. ایام کریسمس یکی از پرطرفدارترین ایام مسافرت در تمام جهان است. بیشتر کشورها، بیشترین مقدار جهانگرد و جهانگرد را در این ایام دارند. روزهای منتهی کریسمس و ایام کریسمس برای ایرانیان هم یکی از محبوب ترین ایام سفر است و تورهای مربوط به آن همه ساله با استقبال بی نظیر مسافران روبرو می شوند.

تاریخ دقیق کریسمس 25 دسامبر است اما جشن ها و مراسم های ویژه آن در بیشتر کشورها از اوایل اکتبر شروع می شوند. بیشتر کشورها مانند ترکیه، ارمنستان، گرجستان و تمام کشورهای اروپایی آفرها و پیشنهادات ویژه خود برای جهانگردان را از بلک فرایدی یا آدینه سیاه شروع می نمایند. اگر قصد سفر در ایام کریسمس را دارید از اواسط آبان باید برنامه ریزی های خود در زمینه انتخاب مقصد سفر، انتخاب تور مسافرتی، در نظر گرفتن بودجه و دیگر اقدامات را انجام دهید. خرید بلیط هواپیما برای کریسمس، اولین قدم برای سفر است که حداقل از یک ماه قبل سفر باید آن را انجام داد. ظرفیت بیشتر پروازها در روزهای نزدیک به کریسمس تکمیل می گردد و بلیط های به جای مانده هم با چند برابر قیمت بلیط اصلی به فروش می رسند.

بلیط هواپیما کریسمس

شاید در ظاهر بلیط هواپیما کریسمس تفاوتی با بلیط هواپیما در دیگر ایام سال نداشته باشد اما در حقیقت این طور نیست. شرایط خرید بلیط هواپیما برای سفر در ایام کریسمس متفاوت با دیگر ایام سال است و یکی از اولین تفاوت ها، زمان بندی خرید بلیط است. در حالت عادی و در بیشتر روزهای سال حتی چند روز قبل از تاریخ سفر هم می توان برای خرید بلیط هواپیما اقدام کرد. در بیشتر موارد بلیط های لحظه آخری قیمت پایین تری هم دارند اما در ایام کریسمس این طور نیست. قیمت بلیط هواپیما کریسمس با نزدیک شدن به روز کریسمس و تعطیلات بعد از آن بیشتر می گردد و شب کریسمس بالاترین قیمت را دارد. به علاوه در بیشتر ایرلاین ها ظرفیت بلیط ویژه کریسمس از چند هفته یا نهایتا چند روز قبل از پرواز تکمیل می گردد و اگر مسافران به موقع برای خرید بلیط اقدام ننمایند از سفر در این ایام جا می مانند.

یکی دیگر از تفاوت های بلیط هواپیما کریسمس با بلیط در دیگر ایام سال، اقداماتی است که شرکت های هواپیمایی برای جذب مسافران در پروازهای این ایام انجام می دهند. برای مثال در ایرلاین وست جت به مسافرانی که در ایام کریسمس سفر با هواپیماهای این ایرلاین را انتخاب می نمایند، هدایای ویژه ای با نام خود مسافر می دهد. بعلاوه در ایرلاین امارات منوی غذاها در پروازهای نزدیک کریسمس تغییر می نماید و در کنار غذاها با انواع دسر، کوکی های زنجبیلی و کیک های مخصوص کریسمس از مسافران پذیرایی می گردد.

مهم ترین نکات در خرید بلیط هواپیما برای کریسمس چیست؟

همان طور که گفته شد بلیط هواپیما کریسمس از نظرات زیادی با بلیط هواپیما در دیگر ایام سال فرق دارد اما در نظر گرفتن چند نکته ساده، خرید بلیط برای کریسمس و تعطیلات بعد از آن را ساده می نماید. این نکات یاری می نمایند که بلیط با شرایط ساده تر و قیمت مناسب تر تهیه گردد اما آیا می دانید که مهم ترین نکات در خرید بلیط هواپیما برای کریسمس چیست؟ موارد زیر، مهم ترین نکته هایی هستند که در خرید بلیط هواپیما برای کریسمس باید در نظر داشت.

1. انتخاب زمان مناسب

انتخاب زمان مناسب برای خرید بلیط اولین اقدامی است که برای تهیه بلیط سفر در کریسمس باید به آن توجه کرد. فروش بلیط کریسمس در بیشتر ایرلاین ها از اواسط نوامبر یا اواخر آبان ماه شروع و تا کریسمس یا 5 دی ماه ادامه پیدا می نماید. اگر زمان بندی شما برای سفر محدود است یا تاریخ خاصی را برای سفر در نظر دارید، حداقل یک تا دو هفته قبل از زمان سفر برای خرید بلیط اقدام کنید.

2. آنالیز شرایط ایرلاین ها

آنالیز شرایط ایرلاین ها دیگر اقدامی است که به خرید بلیط هواپیما برای کریسمس یاری می نماید. قوانین ایرلاین ها مانند برنامه پروازها، افزایش قیمت، تخفیف ها، شرایط ویژه سفر در کریسمس و بسیاری موارد دیگر، از چند هفته قبل از کریسمس و فروش بلیط مخصوص آن به وسیله سایت رسمی ایرلاین به مسافران اطلاع داده می شوند. اگر قصد سفر با ایرلاین خاصی را دارید قبل از سفر اطلاعات خود را کامل کنید.

3. آنالیز قیمت ها

یکی دیگر از نکاتی که در خرید بلیط هواپیما برای کریسمس باید به آن توجه کرد، آنالیز قیمت ها است. قیمت بلیط هواپیما در ایرلاین های مختلف، تفاوت دارد و اگر بودجه خاصی برای سفر در نظر است باید به این نکته دقت کرد.

4. نوع سفر

نوع سفر از دیگر نکاتی است که به منظور خرید بلیط هواپیما برای کریسمس باید به آن توجه کرد. قصد چه نوع سفری دارید؟ آیا برای زمان برگشت تاریخ خاصی را در نظر دارید؟ چقدر با مقصدی که به آن سفر می کنید آشنا هستید؟ پاسخ به هر کدام از این سوالات، نوع سفر شما را معین می نماید. برای مثال اگر قصد سفر در تاریخی معین و دقیق را دارید و با جاذبه های دیدنی یا شرایط اقامت در مقصد خود اطلاعاتی ندارید، بهتر است با تورهای مخصوص کریسمس سفر کنید. خرید بلیط هواپیما در سفر با تور به عهده آژانس است و مدیریت هزینه های سفر با تور ساده تر از سفر انفرادی است.

مسافرت هوایی برای کریسمس 2023

برنامه ریزی برای خرید بلیط هواپیما جهت مسافرت هوایی برای کریسمس 2023، تنها یکی از اقداماتی است که برای سفر در تعطیلات کریسمس باید انجام داد، اما مهم ترین اقدام قبل از آن، انتخاب مقصد سفر است. انتخاب مقصد سفر در هر شرایطی کار سختی است و این موضوع در کریسمس که بیشتر کشورها برنامه های ویژه ای برای مسافران دارند، سخت تر هم می گردد. بیشتر کشورهای جهان برنامه های خاص و هیجا ن انگیزی برای کریسمس دارند که برخی از آن ها تفریحی و برخی دیگر مطابق با آداب و رسوم کشورها برای ورود به سال نو است. در ادامه چند کشوری که به عنوان مقصد سفر برای ایرانیان پرطرفدارتر هستند را معرفی خواهیم کرد.

1. استانبول

کشور ترکیه و شهر استانبول یکی از مقاصد محبوب جهانگردی در ایام کریسمس هستند. با خرید تور استانبول در سال نو میلادی حال و هوایی رویایی از کریسمس را تجربه خواهید کرد. هر چند بیشتر مردم استانبول مسلمان هستند اما به علت وجود بخش اروپایی نشین و مسافران بین المللی، مراسم کریسمس و آداب و رسوم آن در این شهر، به طور کامل برگزار می گردد. اگر در تعطیلات کریسمس به ترکیه سفر کنید در همه فروشگاه ها می توانید درخت های کاج تزئین شده را دیدن کنید، کادوهای رنگارنگ، بابانوئل هایی که به شما هدیه می دهند، خوراکی های خوش عطر و طعم مخصوص کریسمس، جشن های شبانه و پایکوبی و پایکوبی از دیگر برنامه های ویژه کریسمس در استانبول ترکیه هستند. به علاوه درست بعد از بلک فرایدی و یک ماه مانده به کریسمس بیشتر فروشگاه های ترکیه محصولات خود را با تخفیف ویژه به فروش می رسانند، بنابراین سفر به این کشور در کریسمس برای خرید هم به صرفه است.

2. پاریس

پاریس مرکز زیبای فرانسه یکی دیگر از گزینه های مناسب سفر در تعطیلات کریسمس است. شهر عشق فرانسه هم از چند هفته قبل از کریسمس خیابان ها را چراغانی نموده و در گوشه و کنار آن می توانید تزئینات مخصوص سال نو را مشاهده کنید. بیشتر فروشگاه های پاریس هم برای مسافرانی که در تعطیلات کریسمس به این شهر سفر می نمایند، تخفیفات ویژه ای در نظر می گیرند. چشم انداز بی نظیر برج ایفل در کنار هوای اغلب برفی این شهر در شب کریسمس، جشن های خیابانی در نزدیکی برج ایفل، نوازندگان محلی و چراغانی ها پاریس را در این ایام دیدنیی می نمایند.

3. لندن

مرکز دیدنی انگلیس یکی دیگر از مقاصدی است که سفر به آن در کریسمس، تجربه ای متفاوت خواهد بود. هر چند آب و هوای لندن در سال نوی میلادی بسیار سرد است اما برنامه های ویژه این شهر برای کریسمس آنقدر پر شور و هیجان انگیز هستند که سرمای هوا اصلا احساس نخواهد شد. از چند شب قبل از کریسمس تا آخرین روز تعطیلات از هر خیابانی که عبور کنید دسته ای از نوازندگان و رقاصان محلی را مشاهده خواهید کرد. تزیین کوچه ها با چراغ های رنگی و زیبا، درختان کاج تزئین شده در گوشه و کنار شهر، هیاهوی مردم در مرکز خرید و جشن های ویژه در هتل ها برخی از جاذبه های جهانگردی لندن در ایام کریسمس هستند. شرکت در جشن های کریسمس برای مسافرانی که در تعطیلات به لندن سفر می نمایند رایگان است.

4. سیدنی

سیدنی یکی دیگر از شهرهایی است که برای انتخاب مقصد سفر در کریسمس باید آن را در نظر داشت. این شهر زیبای استرالیا در هر زمان از سال جاذبه های دیدنی زیادی دارد اما در کریسمس، به مقصدی رویایی و خاطره انگیز تبدیل می گردد. زیباترین چراغانی ها به مناسبت کریسمس در سیدنی انجام می گردد اما نکته جالب شهر سیدنی برای کریسمس تزئینات و برنامه های ویژه آن نیست. بر خلاف بسیاری از کشورها که کریسمس آن ها در زمستان اتفاق می افتد، در زمان کریسمس آب و هوای سیدنی استرالیا تابستانی است. استرالیا در نیمکره جنوبی واقع شده است، به همین علت ماه دسامبر این کشور در نیمه های تابستان است. سیدنی برای مسافرانی که تحمل سرما را ندارند و از طرفی در پی مقصدی برای دیدنی آداب و رسوم کریسمس از نزدیک هستند، برترین انتخاب است.

نتیجه گیری خرید بلیط هواپیما برای کریسمس

سفر در کریسمس می تواند خاطره انگیزترین تجربه از سفر به کشورهای خارجی باشد، در صورتی که با قوانین مسافرت در این ایام آشنا باشید. اولین قانون سفر در کریسمس، خرید به موقع بلیط هواپیما است. خرید بلیط هواپیما برای کریسمس را می توان به صورت انفرادی یا همراه با یک تور مسافرتی ویژه انجام داد و این موضوع به شرایط شما بستگی دارد. در این مطلب از آقای ابوالفضلی راهنمای کاملی از خرید بلیط هواپیما برای کریسمس و سفر در این ایام به شما ارائه دادیم تا بدون دغدغه برای سفر در این ایام برنامه ریزی کنید.

سوالات متداول خرید بلیط هواپیما برای کریسمس

1. برای خرید بلیط هواپیما برای کریسمس باید به چه نکاتی توجه کرد؟

زمان خرید بلیط، مقصد سفر و نوع سفر سه نکته مهمی هستند که در خرید بلیط هواپیما برای کریسمس باید آن ها را در نظر داشت.

2. چه زمانی برای خرید بلیط هواپیما کریسمس مناسب تر است؟

حداقل 1 ماه و حداکثر 1 هفته قبل از زمان سفر برترین زمان تهیه بلیط هواپیما برای کریسمس می باشد.

3. برترین نوع سفر برای کریسمس کدام است؟

سفر با تور برترین شیوه برای سفری بدون دغدغه در ایام کریسمس است.

4. کدام کشور در کریسمس آب و هوای تابستانی دارد؟

بر خلاف دیگر کشورهای جهان کریسمس در سیدنی کشور استرالیا، در فصل تابستان واقع شده است.

منبع: الی گشت

به "خرید بلیط هواپیما برای کریسمس 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید بلیط هواپیما برای کریسمس 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید