مقالات گردشگری

قله شاه البرز، طبیعت زیبا و شگفت انگیز طالقان

طالقان شهری نام آشنا برای کوهنوردان است چون دو قله معروف علم کوه و شاه البرز مقصد بسیاری از کوهنوردان است و جاهای دیدنی طالقان هم در میان بسیاری از گردشگران محبوب هستند.

24 مهر 1402

کاخ موزه چهلستون اصفهان 9 و 10 مهر تعطیل است

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کاخ موزه چهلستون اصفهان 9 و 10 مهر تعطیل است.

9 مهر 1402

بمب افکن اتمی غول پیکر که تا 100 سال به پرواز ادامه خواهد داد، عکس

ارتش آمریکا در مجموع 744 فروند بمب افکن بی 52 به شرکت بوئینگ سفارش داد که آخرین فروند از آن در سال 1962 تحویل داده شدند.

8 مهر 1402

ماشین های جان سخت با بیش از یک میلیون کیلومتر کارکرد، عکس

گجت نیوز نوشت: در این مطلب نگاهی به 5 خودرو دارای رکورد بیشترین مسافت طی شده داریم؛ پرکارکردترین ماشین های جهان که 1 میلیون کیلومتر برایشان چیزی جز شوخی نیست!

4 مهر 1402

آیا رفتار با رونالدو دنیا سومی بود؟

کریستیانو رونالدو در ایران است و چه اتفاقی مهم تر از این می تواند برای هواداران ایرانی اش وجود داشته باشد؟ آن ها می خواهند هرطور که شده با سلبریتی مورد علاقه شان ملاقات نمایند؛ حتی اگر به قیمت طی کردن تپه های صعب العبور باشد!

28 شهریور 1402

15 میلیون جهانگرد تنها از ابتدای شهریور سال جاری به استان گیلان سفر کردند

ایلنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، 15 میلیون جهانگرد تنها از ابتدای شهریور سال جاری به استان گیلان سفر کردند.

26 شهریور 1402

پسر کنکورد، سریع ترین هواپیمای مسافربری دنیا، عکس

روزیاتو نوشت: یک پرواز دوستدار محیط زیست و بدون فراوری کربن با دو برابر سرعت هواپیماهای مسافربری دیگر، می تواند عصر جدیدی از حمل و نقل انبوه را شروع کند. اما باور کنید یا نه، این اتفاق می تواند در عرض چهار سال به واقعیت تبدیل گردد.

16 شهریور 1402

گشت زنی ده ها هواپیما و کشتی چینی اطراف تایوان

ایسنا نوشت: چند روز پس از آنکه واشنگتن فروش 500 میلیون دلاری تسلیحات به تایوان را تایید کرد، وزارت دفاع تایوان امروز (شنبه) از گشت زنی ده ها هواپیما و کشتی چینی در اطراف این جزیره اطلاع داد.

4 شهریور 1402

ساخت هواپیمای مسافری و خودرو برقی ایرانی به کجا رسید؟

فارس نوشت: روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از روند ساخت هواپیمای مسافری و ساخت نمونه اولیه خودرو برقی گفت.

31 مرداد 1402

کتاب شعر بگذار نام تو را به چراغ های شهر بسپارم روانه بازار شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در ارومیه، کتاب شعر بگذار نام تو را به چراغ های شهر بسپارم به قلم اسماعیل لطفی، نویسنده اهل شهرستان خوی روانه بازار شد.

28 مرداد 1402

قلعه نویی پاسپورت 2بازیکن را گرفت ، جابه جایی مهم در تیم ملی

در آستانه فیفادی و ملاقات تدارکاتی ایران برابر بلغارستان از دو بازیکن گل گهر برای حضور در سفارت و دریافت ویزا دعوت شده است.

26 مرداد 1402

اولین خانواده ایرانی که طعم گوجه را چشید

پیش از آنکه در باغچه کوچک حیاط عمارت باغ فردوس بذر گوجه کاشته گردد، ایرانی ها، قیمه، آبگوشت و املت را بی گوجه می خوردند. شاید باورش سخت باشد، اما ایرانی ها فقط 130 سال است که در غذا گوجه می ریزند و کشت اولین گوجه در ایران هم ماجرایی شنیدنی دارد که در ادامه...

11 مرداد 1402

جشنواره هزار دف 20 میلیارد تومان عایدی برای مردم اورامان به همراه داشت

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، جشنواره هزار دف 20 میلیارد تومان عایدی برای مردم اورامان به همراه داشت.

7 مرداد 1402

ابلاغیه مهم دولت درباره آرد و نان؛ تفویض اختیارات ویژه به استان ها

محمد جلال، سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان اظهار کرد: دولت اخیرا در ابلاغیه ای اختیارات مهمی را در مورد مدیریت زنجیره آرد و گندم به استان ها داده است.

19 تیر 1402

بکرترین تنگه ایران برای آب تنی در روزهای گرم تابستان

در پی یک مکان خنک و آرام و بکر برای روزهای گرم تابستان می گشت؟ فکر می کنید غیر شهرهای شمالی با آب و هوای شرجی مکان های گردشگری دیگری در ایران وجود ندارد؟ زیبایی و آب و هوای مطبوع این تنگه در غرب کشور شما را مدهوش خواهد کرد.

12 تیر 1402

خبر حیرت انگیز برای سازندگان هتل در اصفهان

خبرنگاران: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: از جمله بسته های تشویقی می توان به 99 درصد تخفیف عوارض برای ساخت هتل ، 70 درصد تخفیف خدمات مهندسی، تصویب طبقات مازاد و تسهیلات مناسب برای مجموعه های خدمات بین راهی اشاره نمود.

11 تیر 1402

این سنگ ها حرف می زنند!

خبرنگاران: دو پارک سنگ نگاره باستانی ایران به نام کمرمقبولا و دیزدر در خراسان رضوی که هر دو در لیست آثار ملی به ثبت رسیده اند .

10 تیر 1402

نیمروز رؤیایی در دافسار

خبرنگاران: اگر در پی یک مسیر کوتاه و گشت و گذاری نیمروزه در نزدیکی شهر رشت هستید، دافسار می تواند یکی از برترین مقاصد گردشگری شما باشد. دافسار تنها 7 کیلومتر با شهر رشت فاصله دارد و در ابتدای جاده شفت واقع شده است.

2 تیر 1402

ملودی و جزیره موسیقی منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، هر کشور و هر نسلی ترانه های مخصوص به خود را دارد. همان ترانه هایی که آوای بلندشان از پنجره های باز به گوش می رسد و هر رهگذری آن را زمزمه می نماید. نغمه هایی که تو را به لحظه های زیبا یا غم انگیز گذشته می برند.

29 خرداد 1402

البرز قابلیت تبدیل شدن به هاب صادرات صنایع دستی در سطح کشور را دارد

ایلنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، البرز قابلیت تبدیل شدن به هاب صادرات صنایع دستی در سطح کشور را دارد.

28 خرداد 1402
تعداد: (238)