شکر وارداتی به یاری تنظیم بازار می آید

به گزارش آقای ابوالفضلی، بنا بر اعلام شرکت بازرگانی دولتی ایران 140 هزار تن شکر استحصال شده از محصول نیشکر فراوری داخل، برای تنظیم بازار این کالای استراتژیک به صورت سراسری توزیع خواهد شد و بعلاوه با شروع ثبت سفارش های نو بخشی از شکر مورد احتیاج کشور وارد خواهد شد.

شکر وارداتی به یاری تنظیم بازار می آید

اخیراً شرکت بازرگانی دولتی اعلام نموده که با برداشت محصولات تازه بهاره از سطح مزارع نیشکر کشور و ارسال آن ها به کارخانه های فراوری شکر، فراوریات داخلی این محصول برای توزیع و مصرف، وارد بازار خواهد شد.

بنا بر اعلام این شرکت از ابتدای امسال تا به امروز، 150 هزار تن شکر نیز برای مصارف صنف و صنعت و خانوار توزیع شده است و 100 هزار تن از این کالا نیز به وسیله شرکت بازرگانی دولتی ایران در جریان توزیع واقع شده است.

بعلاوه گفته شده که تأمین شکر کشور از منابع داخلی و خارجی به طور مستمر ادامه دارد که با توجه به افزایش فراوریات داخلی و تأمین به وسیله واردات، انتظار می رود با توزیع این محصول راهبردی، بازار شکر به آرامش و ثبات برسد.

در گزارش این شرکت آمده است که با اصلاح قیمت شکر و ایجاد مزیت وارداتی برای آن، ثبت سفارش تازه بخش خصوصی برای واردات آن شروع شده و به این ترتیب، بخشی از شکر مورد احتیاج کشور به وسیله این بخش تأمین خواهد شد.

مشاهدات میدانی از فروشگاه های سطح شهر تهران نیز حاکی از آن است که عرضه شکر با قیمت مصوب در فروشگاه های زنجیره ای محدود شده است و در حال حاضر هر بسته یک کیلوگرمی شکر برای مصرف کننده با قیمت مصوب حدود 23 هزار تومان و در مغازه ها با قیمت آزاد کیلویی حدوداً 30 هزار تومان است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "شکر وارداتی به یاری تنظیم بازار می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکر وارداتی به یاری تنظیم بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید