گربه تان را دوست دارید؟ این کار را برایش انجام دهید!

به گزارش آقای ابوالفضلی، اگر گربه تان را دوست داشته باشید برایش اسباب بازی می خرید، اما اگر عاشق او باشید، برایش یک باغ در درون خانه درست می کنید!

گربه تان را دوست دارید؟ این کار را برایش انجام دهید!

اگر شما هم مانند من عاشق گربه تان هستید دست به کار شوید و برای او باغچه ای درون خانه بسازید که بتواند در آن استراحت کند و از آن لذت ببرد.

البته این کار یک خوبی دیگر هم دارد و آن هم اینکه اگر پرورش گل و گیاه را هم دوست دارید به این ترتیب علاوه بر اینکه باغچه ای برای گربه تان می سازید، سرگرمی خوبی برای خود هم فراهم می کنید.

تمام افرادی که در خانه گربه (یا هر حیوان خانگی دیگری) دارند باید به این موضوع توجه کنند که گیاهانی که می کارند و پرورش می دهند برای گربه شان سمی نباشد.

از گیاهانی که برای گربه ها سمی هستند پرهیز کنید

برای درست کردن باغچه برای گربه تان قبل از هر کاری لیستی از گیاهانی که برای گربه ها سمی نیستند تهیه کنید. گیاهانی که حاوی کلسیم اکسالیت هستند را از لیست تان خط بزنید چرا که این ترکیب برای گربه ها نسبتا سمی است. پس قبل از هر کاری ابتدا خوب راجع به گیاه تحقیق کنید. بعضی از گیاهانی که برای گربه ها سمی هستند شامل شعله لیلی (سوسن شعله)، سوسن ببری، آزالیا، سیکاس، خرزهره، سیکلامن و نرگس است.

گیاهانی که برای گربه ها مناسب هستند پرورش دهید

یعنی گیاهانی که سمی نیستند و گربه تان هم از آنها خوشش بیاید. گربه ها عاشق بازی با گیاهان هستند و دوست دارند آنها را گاز بگیرند. حتما خودتان این را می دانستید! آیا گربه شما هم مثل گربه من به خاطر عشق زیادی که به گاز گرفتن گیاهان دارد تا الان تعداد زیادی از گلدان هاتان را شکسته است؟ اگر این طور است پس باغچه ای از گیاهانی که دوست دارد برایش فراهم کنید. تنها چیزی که به آن نیاز دارید میزانی آفتاب و همت خودتان است!

این گیاهان را بکارید!

اگر گیج شده اید و نمی دانید کدام گیاهان برای گربه تان سمی نیستند، نگاهی به لیست زیر بیاندازید:

- سنبل الطیب

گربه ها دیوانه سنبل الطیب هستند! این گیاه دارویی گیاهی عالی برای پرورش در باغچه گربه تان است. بیشتر گربه ها جوییدن و بو کردن این گیاه را دوست دارند و این کار برایشان هیچ ضرری ندارد.

- علف گربه

این سبزی خوردنی حاوی ترکیبی است که گربه ها را به خود جذب می کند.

- چمن گربه

چمن گربه چیزی نیست جز گیاه جو، گیاه گندم، گیاه چاودار و جو دوسر. گربه دوست دارد این گیاهان را بجود. می توان این گیاهان را در گلدانی پهن مخلوط با هم کاشت.

- نعنا

می توانید از انواع نعنا در باغچه گربه تان استفاده کنید. نعنا فلفلی، نعنای ساده و … . این گیاه نه تنها برای گربه تان خوشایند است، بلکه خانه شما را هم عطر آگین می کند و شما هم می توانید از پرورش آن در خانه لذت ببرید. اگر نمی دانید نعنا را چگونه پرورش دهید، روش پرورش آن را در پست های بخش طبیعت بخوانید.

- علف لیمو

این گیاه عجیب و غریب در آشپزی کاربرد زیادی دارد و به علاوه گیاهی دارویی است. اگر برگ های گیاه را به آرامی فشار دهید، بوی لیمو مانندی در فضا متساعد خواهد کرد. مطمئن باشید دوست پشمالوتان از کاشت این گیاه بی نهایت خشنود خواهد شد و مدام در حال گاز گرفتن و بو کردن آن خواهد بود! گفته می شود که گیاه علف لیمو پشه ها را هم فراری می دهد اما نمی توانم بگویم این گفته تا چه حد درست است.

- دیگر سبزیجات

همچنین این سبزیجات: رزماری، گشنیز، آویشن و جعفری هم برای گربه ها خوب هستند و ضرری برای آنها ایجاد نمی کنند.

- شعمدانی عطری

این گیاه هم جز گیاهانی است که گربه تان از بو کشیدن آن لذت خواهد برد. این گیاه کاملا برای گربه تان ایمن است و هیچ خطری برای او ندارد.

- آویشن گربه

این آویشن مانند آویشن های معمولی است. اگر این نوع آویشن را پیدا نکردید می توانید آویشن ساده را بکارید.

گلدانی مناسب انتخاب کنید

گلدانی که برای کاشت این گیاهان انتخاب می کنید، باید به میزان کافی بزرگ باشد تا گربه تان بتواند به راحتی در آن دراز بکشد و بنشیند. گلدان های کنار پنجره ای هم انتخاب هایی عالی هستند به این ترتیب گربه می تواند علاوه بر گردش در باغچه شخصی اش بیرون را هم تماشا کند!

برای اینکه گربه تان مریض نشود ازخاک های کاملا استریل برای کاشت گیاه استفاده کنید.

منبع: فوت و فن / balconygardenweb.com

به "گربه تان را دوست دارید؟ این کار را برایش انجام دهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گربه تان را دوست دارید؟ این کار را برایش انجام دهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید