کسانی که طعم ترش دوست دارند این آش را درست کنند

به گزارش آقای ابوالفضلی، آش گوجه فرنگی از جمله آش های بسیار خوشمزه آذری هاست. اگر به گوجه فرنگی علاقه مندید و با طعم ترشی هم میانه خوبی دارید مال هر شهری هم که هستید از این آش خوش طعم نگذرید.

کسانی که طعم ترش دوست دارند این آش را درست کنند

آقای ابوالفضلی، آش گوجه فرنگی از آن دسته آش هایی است که زمستان و تابستان نمی شناسد. یک آش خوشمزه و ملس که به خاطر مواد تشکیل دهنده آن سرشار از آنتی اکسیدان است.

1. حبوبات شامل نخود، لوبیا قرمز و لوبیا چشم بلبلی، برنج و بلغور گندم را به صورت جداگانه از شب قبل خیس کنید. سپس مخلوط حبوبات را به صورت جداگانه بپزید.

2. دو حبه سیر را خرد کنید و همراه با نیمی از پیاز خرد شده در کمی روغن تفت دهید. قابلمه ای آماده کنید و بلغور گندم، برنج و حبوبات پخته شده را همراه با سبزی آش خرد شده و آب در قابلمه بریزید و بگذارید نیم ساعت بپزند.

3. در این فاصله گوجه فرنگی ها را در دستگاه غذاساز یا مخلوط کن له کرده و بعد از گذشت نیم ساعت همراه با رب گوجه فرنگی و کمی نمک و فلفل به آش اضافه کنید. حالا یک ساعت صبر کنید تا آش روی حرارت ملایم خوب جا بیفتد. به جای مانده پیاز را هم همراه با به جای مانده سیر خرد شده در روغن سرخ کنید و برای تزئین به همراه نعنا داغ روی آش بریزید، آذری ها این آش را با آبغوره می خورند.

مواد لازم

یک پیمانه بلغور گندم (خیسانده شده)

یک پیمانه برنج (خیسانده شده)

یک کیلوگرم سبزی آش

یک کیلوگرم گوجه فرنگی

یک ق س رب گوجه فرنگی

2 عدد پیاز بزرگ (خرد شود)

یک بوته سیر

یک لیوان نخود، لوبیا قرمز، لوبیا چشم بلبلی

5 لیوان آب

به میزان لازم نمک و فلفل

به میزان لازم آبغوره

یه جور دیگه

اگر گوجه فرنگی های قرمز و خوشرنگ و طعم پیدا نکردید، از آب گوجه فرنگی طبیعی آماده که در سوپرمارکت ها عرضه می شود استفاده کنید. برای این آش یک لیتر آب گوجه فرنگی کافی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "کسانی که طعم ترش دوست دارند این آش را درست کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسانی که طعم ترش دوست دارند این آش را درست کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید