ژل رویال غذای ملکه زنبورها

به گزارش آقای ابوالفضلی، ژل رویال اغلب به علت خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، تعدیل کننده سیستم ایمنی و ضد پیری آن مورد توجه قرار می گیرد.

ژل رویال غذای ملکه زنبورها

ژل رویال ماده ای است که به وسیله زنبورهای کارگر در کندو فراوری می شود. یک مایع غلیظ و شیری رنگ که منبع غذایی اصلی ملکه زنبور عسل در طول زندگی اوست. ژل رویال سرشار از مواد مغذی است و حاوی پروتئین، کربوهیدرات، چربی، ویتامین، مواد معدنی و سایر ترکیبات فعال زیستی است. با مجله اینترنتی آقای ابوالفضلی همراه باشید تا از جادوی ژل رویال بیشتر بدانید.

ژل رویال چیست؟

ژل رویال به وسیله فرآیند ترشح غده ای به وسیله زنبورهای پرستار در داخل کندو فراوری می شود.

1. ترشح غدد

غدد تخصصی به نام غدد هیپوفارنکس که در سر زنبورهای پرستار قرار دارند، ژل رویال را فراوری می نمایند. این غدد در زنبورهای پرستار در مقایسه با سایر زنبورهای بالغ رشد بیشتری دارند.

2. جمع آوری مواد اولیه

زنبورهای پرستار شهد، گرده و آب گل ها را جمع آوری نموده و در معده خود ذخیره می نمایند.

3. فرآیند گوارش

در داخل معده آن ها، شهد و گرده جمع آوری شده تحت هضم آنزیمی قرار می گیرند. این فرآیند شامل تجزیه قندها و پروتئین های پیچیده به ترکیبات ساده تر است.

4. انتقال به غدد

شهد و گرده هضم شده به غدد هیپوفارنژیال منتقل می شوند. در داخل غدد، مواد خام بیشتر پردازش شده و به وسیله واکنش های آنزیمی به این ژل تبدیل می شوند.

5. ترشح و ذخیره سازی

بعد از آن این ژل به وسیله غدد هیپوفارنکس به داخل حفره های غده ای ویژه ای که در زیر قسمت های بالای دهان زنبور واقع شده است ترشح می شود. زنبورهای پرستار ژل رویال را در این حفره ها ذخیره می نمایند تا از آن ها لاروهای در حال رشد را تغذیه نمایند.

6. تغذیه لاروها

زنبورهای پرستار این ژل را به لاروهای کندو می خورانند چراکه محتوای بالای مواد مغذی آن نقش مهمی در رشد و نمو زنبورهای جوان، به ویژه لاروی ملکه زنبور عسل دارد.

توجه به این نکته مهم است که فرآیندهای بیوشیمیایی دقیقی که در فراوری این فرآورده دخیل هستند پیچیده هستند و هنوز به طور کامل شناخته نشده اند. ترشحات غدد، فعالیت های آنزیمی و مکانیسم های تبدیل به ترکیب منحصر به فرد و خواص تغذیه ای آن یاری می نماید.

خواص ژل رویال

بعضی از مطالعات نشان می دهند که این ژل اثرات بالقوه ای بر جنبه های مختلف سلامت، از جمله تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت پوست، حمایت از عملکرد مغز و افزایش رفاه کلی بدن دارد. بعضی از خواص و فواید بالقوه مرتبط با این ژل عبارتند از:

1. مواد مغذی

این ماده حاوی اسیدهای آمینه ضروری، ویتامین ها (مانند ویتامین های ب کمپلکس)، مواد معدنی (از جمله کلسیم، آهن و پتاسیم) و عناصر کمیاب است که آن را به یک ماده بسیار مغذی تبدیل می نماید.

2. تقویت نماینده سیستم ایمنی

این ژل دارای خواص تعدیل نماینده ایمنی است و به حمایت و تقویت سیستم ایمنی یاری می نماید.

3. خاصیت آنتی اکسیدانی

آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها و ترکیبات فنلی است که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مضر یاری می نمایند در ترکیبات این ژل یافت می شوند.

4. اثرات ضد التهابی

بعضی از مطالعات نشان می دهد که خواص ضد التهابی این محصول در مدیریت شرایط التهابی بدن بسیار مفید واقع می شود.

5. سلامت پوست

از این ترکیب به علت اثرات بالقوه افزایش دهنده پوست، اغلب در محصولات آرایشی استفاده می شود و به بهبود بافت پوست، مرطوب کردن پوست و ایجاد ظاهری جوان تر یاریی چشم گیر می نماید.

6. تعادل هورمون ها

ژل رویال حاوی موادی است که اثرات هورمون ها را تقلید می نماید. بعضی تحقیقات نشان می دهد که این ژل تأثیر مثبتی بر تعادل هورمونی، به ویژه در زنان می گذارد.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که در حالی که ژل رویال در صورت مصرف در دوزهای مناسب برای بیشتر افراد بی خطر در نظر گرفته می شود، اما بعضی افراد ممکن است به آن حساسیت داشته باشند. اگر آلرژی شناخته شده ای به محصولات زنبور عسل دارید یا در خطر واکنش های آلرژیک هستید، بهتر است از مصرف این فرآورده خودداری کنید. مانند هر مکمل غذایی، توصیه می شود قبل از افزودن آن به برنامه روزانه خود با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه: خواص بادرنجبویه آنتی اکسیدان و آرامبخشی قوی را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "ژل رویال غذای ملکه زنبورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژل رویال غذای ملکه زنبورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید