3 دلیل سوختن فیوز ماکروفر را بشناسید!

به گزارش آقای ابوالفضلی، در برخی مواقع به دلیل سوختن فیوز ماکروفر، کارکرد این دستگاه مختل شده و ممکن است دچار ایرادات جدی گردد.

3 دلیل سوختن فیوز ماکروفر را بشناسید!

در واقع یکی از دغدغه هایی که با استفاده طولانی مدت از ماکروفر ممکن است با آن روبرو شوید، سوختن و از کار افتادن فیوز آن است.

این قطعه به حدی حساس است که از کار افتادن آن ممکن است در نهایت منجر به از کار افتادن ماکروفر گردد.

اگر کنجکاو هستید که بدانید چه عواملی باعث می گردد که فیوزهای مایکروفر بسوزد؟ و اطلاعات بیشتری در خصوص عیب یابی سوختن مداوم فیوز مایکروفر کسب کنید، تا خاتمه این مطلب با مجله آقای ابوالفضلی همراه باشید.

شما می توانید برای عیب یابی و رفع علت سوختن فیوز ماکروفر و بعلاوه تعمیرات تخصصی ماکروفر خود با متخصصان آقای ابوالفضلی در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

جهت دریافت مشاوره و خدمات سفارش خود را در بخش تعمیر ماکروفر ثبت نمایید یا با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • هنگامی که با نشانه هایی مثل گرم نشدن غذا و شنیدن صدای عجیب از ماکروفر روبرو شدید، بلافاصله فیوزها را آنالیز کنید.
  • برای آنالیز سلامت فیوز ماکروفر بهتر است آن را از برق بکشید تا آسیبی به شما وارد نگردد.
  • خرابی لامپ مگنترون را جدی بگیرید و در کوتاه ترین زمان ممکن، مشکل را حل کنید.

علت سوختن فیوز ماکروفر چیست؟

دلایل مختلفی را می توان علت سوختن فیوز ماکروفر دانست. اما در بسیاری از موارد نمی توان این مشکل را به خوبی تشخیص داد. اما از کجا بفهمیم فیوز ماکروفر سوخته است؟

در ادامه موارد احتمالی که منجر به سوختن فیوز ماکروفر می شوند می پردازیم.

1. سوختن و خراب شدن دیود

شاید بتوان گفت، سوختن و خراب شدن دیود، مهم ترین علت سوختن فیوز مایکروفر است. با این وجود بهتر است حواستان به این قطعه باشد تا در نهایت آسیب جدی به آن وارد نگردد.

بعلاوه ضروری است از فعالیت هایی که باعث آسیب دیدگی ماکروفر می گردد، پرهیز کنید تا هزینه بالایی بابت تعمیرات متحمل نشوید.

نشانه های زیر هشداری در خصوص اختلال عملکرد دیود هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند؛

  • زمانی که بعد از روشن شدن ماکروفر، غذا گرم نگردد
  • ماکروفر در حین کارکردن اتصالی کند و صدای آن را بشنوید
  • خاموش شدن ناگهانی ماکروفر

2. اختلال در عملکرد خازن ماکروفر

خازن یکی از قطعات مهم و کاربردی در ماکروفر است و وظایف مهمی از جمله، ذخیره برق ورودی به دستگاه و آزاد کردن برق برای گرم کردن غذا را برعهده دارد.

عواملی مانند شنیدن سروصدای زیاد و خارج شدن دود از ماکروفر نشانه خرابی خازن است. پس اگر در پی پیدا کردن علت سوختن مداوم فیوز ماکروفر هستید، به عملکرد خازن توجه داشته باشد.

در صورت مشاهده چنین نشانه هایی بهتر است در کوتاه ترین زمان ممکن از تعمیرکاران بخواهید تا مشکل را آنالیز نمایند.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات مایکروویو!

3. اختلال در عملکرد مگنترون

خرابی لامپ مگنترون از جمله مواردی است که عملکرد فیوز ماکروفر را تحت تاثیر قرار می دهد و در صورت عدم پیگیری ممکن است علت سوختن فیوز ماکروفر باشد.

از نشانه های ایجاد اختلال در عملکرد لامپ مگنترون می توان به صدای جرقه بعد از استارت ماکروفر اشاره نمود.

توجه داشته باشید، استشمام بوی سوختگی یا شنیدن صدای سوت از دستگاه نیز می تواند یکی از نشانه های ایجاد اختلال در مگنترون باشد.

نصب و تعمیرات تخصصی مایکروفر با تیم آقای ابوالفضلی

هنگام روبرو شدن با اختلال کارکرد ماکروفر به این موارد توجه کنید

از آنجایی که ماکروفر جز وسایل حساس برقی در خانه به شمار می رود باید به کارکرد آن توجه داشته باشید. همانطور که اشاره شد، اگر فیوز ماکروفر با اختلال روبرو گردد، عملکرد کل ماکروفر را مختل می نماید و درنهایت باعث خرابی آن می گردد.

برای یافتن علت سوختن فیوز ماکروفر، هنگامی که با نشانه های خرابی فیوز روبرو شدید، بهتر است ابتدا، ماکروفر را از برق جدا نموده و در ادامه به آرامی مشکل فیوز را آنالیز کنید.

از آنجایی که خازن، جریان برق با ولتاژ بالای دو هزار ولت را ذخیره می نماید و در صورت تخلیه نشدن این برق، به شما آسیب وارد می گردد، بهتر است از متخصصین این حوزه بخواهید تا به شما در این زمینه یاری نمایند.

سخن خاتمهی

یکی از سوالات متداول کاربران دستگاه ماکروفر این است که چرا فیوز ماکروفر می سوزد؟

ما در این مطلب کوشش کردیم که به این سوال، پاسخ جامع و کاملی بدهیم و تمامی موارد احتمالی که می توانند علت سوختن فیوز ماکروفر باشند را توضیح دادیم.

با توجه به اینکه این مشکل ناشی از اختلالات الکتریکی دستگاه است و ممکن است خطرات جدی در پی داشته باشد، توصیه می کنیم برای رفع علت سوختن فیوز ماکروفر از یک تعمیرکار ماکروفر بخواهید تا مشکل را آنالیز و رفع نماید.

منبع: آچاره

به "3 دلیل سوختن فیوز ماکروفر را بشناسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 دلیل سوختن فیوز ماکروفر را بشناسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید