ماست و خیار را فقط با این سبزی بخورید!

به گزارش آقای ابوالفضلی، حتما شما هم شنیده اید بعضی از مواد غذایی را نباید با هم مصرف کنید. اما علت آن چیست؟

ماست و خیار را فقط با این سبزی بخورید!

طبق نظر و گفته متخصصین طب سنتی مواد غذایی باید با مصلحشان مصرف شوند. مصرف همزمان بعضی مواد غذایی می تواند باعث دل درد و آسیب به بدن گردد. مجله اینترنتی دلتا در این مطلب به آنالیز مصلح ماست و خیار ، عدسی و مواد غذایی که نباید باهم ترکیب کنید می پردازد.

حتما شما هم هشدارهایی درباره مصرف همزمان بعضی از مواد غذایی مانند خربزه و عسل شنیده اید. مصرف همزمان خربزه و عسل می تواند باعث دل درد و آسیب به بدن گردد.

مصلح عدسی

در طب ایرانی توصیه می گردد که مواد غذایی با مصلحاتشان مصرف شوند؛ به طور مثال بعضی از ما عادت نموده ایم غذای عدسی را با گلپر مصرف کنیم و این عادت فراتر از آن که برای طعم غذا باشد به دلیل آن است که گلپر مصلح عدسی است.

مصلح ماست و خیار

مثال دیگری که می توان از آن یاد کرد مصرف ماست و خیار به همراه نعناع است. نعناع می تواند اصلاح کننده طبع سرد ماست و خیار باشد و طبع معتدلی ایجاد کند.

این خوراکی ها را با هم نخورید!

همزمانی مصرف بعضی مواد غذایی کنار هم از سوی طب ایرانی نهی شده است. دیدگاه حکمای طب ایرانی حاکی از آن است که ترکیب دو ماده غذایی کنار یکدیگر می تواند برای بدن کیفیت نامناسبی ایجاد کند. در متون قدیمی طب ایرانی به این موارد اشاره شده است و اگر بخواهیم به زبان امروزی به آن اشاره کنیم باید ترکیب موادی را که مصرف آن ها کنار هم نهی شده است را آنالیز کنیم.

مصرف ماهی به همراه تخم مرغ یا خربزه به همراه عسل، نمونه هایی از مواد خوراکی است که طبق نظر طب ایرانی نباید کنار هم مصرف شوند. تجربه نشان داده خوردن همزمان این مواد غذایی می تواند باعث ایجاد دل درد شده و به بدن ضرر برساند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این آجیل برای درمان فشارخون معجزه می نماید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "ماست و خیار را فقط با این سبزی بخورید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماست و خیار را فقط با این سبزی بخورید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید