7 نشانه که می گوید دوست تان به ادامه ارتباط با شما بی علاقه است

به گزارش آقای ابوالفضلی، مواقعی در زندگی وجود دارد که به نظر می رسد شخصی که مدت ها با او دوست بوده اید دیگر به ارتباط با شما علاقه ندارد. آشنایی با نشانه های سرانجام دوستی به شما یاری می نماید که دوستان واقعی خود را راحت تر بشناسید. برای اینکه درباره این موضوع بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم مقاله امروز خبرنگاران مگ را تا سرانجام بخوانید.

7 نشانه که می گوید دوست تان به ادامه ارتباط با شما بی علاقه است

چرا شناخت دوستی های واقعی مهم است؟

از آنجا که انسان موجودی اجتماعی است، طبیعی است که همواره از ارتباط با دیگران و همراهی با آن ها لذت ببرید. پیدا کردن دوستان خوب و حفظ آن ها بخش مهمی از زندگی اجتماعی و روزمره شما است، اما پس از یک سن خاص ممکن است یافتن افراد هم فکری که مایل باشند شادی ها، ترس ها و نگرانی های خود را با شما به اشتراک بگذارند، کمی سخت باشد.

اگر با شخص جدیدی آشنا شده اید یا یک دوست قدیمی دارید، ممکن است مطمئن نباشید که آیا او به ادامه ارتباط با شما علاقه دارد یا خیر. به گفته کارشناسان، اگر دائما سعی می کنید به دوست تان نزدیک شوید و ارتباط با او را حفظ کنید، اما او منفعل یا بی علاقه به نظر می رسد، این احتمالا نشانه این است که برای رابطه با شما ارزش قائل نیست و نمی خواهد رابطه دوستی را ادامه دهد.

تمام دوستی ها به نتیجه نمی رسند و افراد اغلب به دلایل مختلف، از تغییر علایق گرفته تا مشغله کاری، از هم دور می شوند. از آنجا که زمان شما محدود است، باید انرژی خود را صرف برقراری ارتباط با کسانی کنید که واقعا برایتان ارزش قائل هستند. اگر احساس می کنید که کسی نمی خواهد دوست شما باشد، احتمالا زمان آن فرا رسیده است که رابطه با او را کنار بگذارید.

نشانه های انتها رابطه دوستی چیست؟

گاهی اوقات، به راحتی می توانید تشخیص دهید که طرف مقابل به برقراری ارتباط با شما بی علاقه است، اما در برخی موارد نشانه های انتها رابطه دوستی چندان واضح نیستند. روابط در طول زمان تغییر می نمایند و ممکن است متوجه شوید افرادی که قبلا روی رابطه با شما سرمایه گذاری بیشتری می کردند، در حال حاضر از شما دور شده اند. در این بخش، چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد دوست تان تصمیم دارد رابطه خود را قطع کند:

1. هیچ وقت پیش قدم نمی گردد

نمی توان انکار کرد که زندگی روزمره با مشغله های فراوان همراه است، اما یکی از علائم هشداردهنده انتها رابطه دوستی این است که شما تنها کسی هستید که اولین قدم را برای آغاز گفت وگو برمی دارد، خواه با تماس تلفنی، پیغامک یا ایمیل. بعلاوه ممکن است متوجه شوید که دوست تان اغلب اوقات در دسترس نیست یا زمان زیادی می گذرد تا به پیغام های شما پاسخ دهد. در نتیجه، به تدریج این احساس را پیدا می کنید که همواره شما تماس می گیرید و طرف مقابل برای حفظ ارتباط کوشش نمی نماید.

2. شور و اشتیاق ندارد

برای اینکه بتوانید به نشانه های انتها دوستی پی ببرید، باید پاسخ ها و واکنش های طرف مقابل را به دقت آنالیز کنید. ممکن است متوجه شوید که دوست تان به سوالات شما پاسخ تک کلمه ای می دهد یا وقتی صحبت می کنید، در او شور و شوق واقعی نمی بینید.

نباید انتظار داشته باشید که افراد در حین صحبت کردن با شما به شدت هیجان زده شوند، اما دوستی یک خیابان دو طرفه است. اگر همواره این طور به نظر می رسد که دوست تان ترجیح می دهد به جای ارتباط با شما کار دیگری انجام دهد، این نشانه آن است که احتمالا علاقه زیادی به ایجاد ارتباط ندارد.

3. رفتار او با شما بی ادبانه است

با آنالیز نحوه صحبت کردن طرف مقابل می توانید به علاقه او نسبت به خودتان پی ببرید. یک دوست واقعی با لحن آرام صحبت می نماید، اما شخصی که شما را دوست خود نمی داند ممکن است رسمی تر به نظر برسد، پاسخ های کوتاه بدهد و حتی گاهی اوقات رفتار بی ادبانه داشته باشد، نیش و کنایه بزند یا شما را تحقیر کند. این اظهار نظرها ممکن است چندان به چشم نیایند یا شوخی به نظر برسند، اما می توانند نشانه هایی از جدی بودن داشته باشند و رابطه را تضعیف نمایند.

4. از دیدار با شما اجتناب می نماید

متاسفانه، یکی از آزاردهنده ترین راه های تشخیص نشانه های انتها دوستی این است که ببینید هر چند وقت یک بار دوست تان را دیدار می کنید. ممکن است وقتی او را برای صرف عصرانه یا سایر رویدادها دعوت می کنید، همواره بهانه بیاورد که نمی تواند در روز معین شده به تماشا تان بیاید. در مواردی حتی محتمل است دعوت شما را بپذیرد، اما در روز موعد آن را لغو کند. این بهانه ها و کنسلی های مداوم نه تنها روی دوستی شما بلکه روی بهزیستی تان تاثیر منفی دارند. چون به شما این احساس را می دهند که برای طرف مقابل اولویت ندارید.

5. به اندازه شما کوشش نمی نماید

احوال پرسی، ارسال هدیه و رفتارهای مشابه همگی راه های ساده ای هستند که به وسیله آن ها نشان می دهید دوست تان چقدر برای شما مهم است. اگر متوجه شدید که شما در حین رابطه کوشش بیشتری می کنید، احتمالا طرف مقابل به رابطه با شما به چشم دیگری نگاه می نماید و آن را کمتر از یک رابطه دوستی می داند.

6. در رسانه های اجتماعی با شما تعامل ندارد

همواره از روی اندازه تعامل در رسانه های اجتماعی نمی توان استحکام روابط محبت آمیز را ارزیابی کرد، اما توجه به این موضوع می تواند تصویر واضح تری از شرایط واقعی رابطه ارائه دهد. اگر دوست تان مطالب شما در رسانه های اجتماعی را تایید نمی نماید یا حتی سعی می نماید آن ها نادیده بگیرد، این می تواند به این معنی باشد که نمی خواهد در آن فضا با شما دیده گردد.

توجه داشته باشید که همه مردم به یک شکل از رسانه های اجتماعی استفاده نمی نمایند. بنابراین، اگر کسی در این رسانه ها با شما ارتباط کمتری دارد، نباید همواره این تصور را داشته باشید که به شما بی علاقه است.

7. فقط در خصوص علایق خود صحبت می نماید

در برخی موارد خاص، ممکن است دوست تان به تماس های شما به موقع پاسخ بدهد یا به طور مرتب شما را دیدار کند، اما مکالماتی که با او دارید همواره یک طرفه باشند؛ یعنی دوست تان به آنچه که برای شما اتفاق می افتد اهمیت نمی دهد و فقط در خصوص دستاوردها و اتفاقات زندگی خود صحبت می نماید.

یک دوست واقعی مایل است به صحبت های شما درباره زندگی تان و هر کار هیجان انگیزی که انجام داده اید گوش دهد. اما در رابطه یک طرفه مجبور هستید نقش یک مخاطب خاموش را بازی کنید.

کلام انتهای

دوستی بخش ارزشمند زندگی است. یک دوست واقعی هم در شادی ها در کنار شما است و هم هنگام مسائل به یاری تان می آید. به همین علت، هنگام انتخاب دوست باید مراقب باشید.

وقتی شخصی شما را به عنوان دوست به حساب نمی آورد، به این معنی است که وارد یک رابطه یک طرفه شده اید. همان طور که نمی توانید انتظار داشته باشید با همه دوست باشید، قرار نیست همه با شما رابطه دوستی برقرار نمایند. به همین علت، لازم است که نشانه های انتها دوستی را بدانید و وقت خود را صرف کسانی نکنید که به شما علاقه ندارند.

اگر رفتارهای دوست تان نشان دهنده بی علاقگی او است، سعی کنید نسبت به خودتان احساس بدی نداشته باشید. همه افراد با هم سازگار نیستند و ممکن است اتفاقی در زندگی طرف مقابل رخ دهد که مانع دوستی شما باشد. در عوض، انرژی خود را به سمت کسانی متمرکز کنید که پذیرای شما هستند. عبور از این شرایط ناامیدنماینده ممکن است سخت باشد، اما در درازمدت شرایط شما را بهتر می نماید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت آقای ابوالفضلی مگ را بخوانید.

منبع: verywellmind

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 نشانه که می گوید دوست تان به ادامه ارتباط با شما بی علاقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نشانه که می گوید دوست تان به ادامه ارتباط با شما بی علاقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید