مصرف برق کشور به 62 هزارمگات رسید

به گزارش آقای ابوالفضلی، وزیر نیرو گفت: پارسال در31تیرماه اوج بار حدود 58 هزار مگاوات را سپری کردیم و قله مصرف پارسال ظرفیت 58 هزار و حدود 300 مگاوات را داشت اما دیروز و امروز پیک بار به نزدیکی 62 هزار مگاوات رسید.

مصرف برق کشور به 62 هزارمگات رسید

به گزارش آقای ابوالفضلی به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان، روز چهارشنبه در آئین افتتاح 24 پروژه هفته دوازدهم پویش هر هفته -الف -ب -ایران از جمله سد لاستیکی فرح آباد در ساری، هفت پست برق و خطوط انتقال، چهار نیروگاه خورشیدی، دو نیروگاه مقیاس کوچک اشاره نمود و گفت: سرمایه گذاری اجرای مجموعه این طرح ها بالغ بر 902 میلیارد تومان بوده و تا به امروز 65 طرح در سال 1400 از 290 طرح وعده داده شده به مدار بهره برداری آمده است.

وی اضافه کرد: اینکه حدود 14 هزار روستای ما در این سال ها با جمعیت بیش از 9 میلیون نفر به شبکه آب سالم و پایدار وصل شدند، یکصد تصفیه خانه فاضلاب، 55 تصفیه خانه عظیم آب، 57 سد مخزنی از اعتبارات ملی، بیش از 330 هزار هکتار شبکه های اصلی آبیاری و زهکشی به مدار بهره برداری آمده، صرفاً طرح های ساخت و سازی وزارت نیرو و شرکت های تابع آن بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در عرصه ساز و کارها هم کارهای عظیم تری از ساخت و سازها اجرا شده است، به طرح های ساز و کاری اجرا شده از جمله یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی اشاره نمود و اضافه کرد: این اقدام به تنهایی منشأ تسهیل در امر ساخت و سازها بوده است.

اردکانیان با اشاره به بودجه سال 1400 صنعت آب و برق، ادامه داد: گشایش های ارزنده ای در امر بودجه های سالیانه با یاری نمایندگان فراهم شد. کار بسیار نزدیک و مشترکی بین وزارت نیرو و استانداران در این سال ها از جمله در این چهار سال اخیر انجام شد. چهار سالی که حاوی دو سال از خشک ترین سال های نیم قرن اخیر و دو سال از تر سال ترین سال ها بود. مدیریت چنین سال هایی، مدیریت ویژه ای است و در عرصه کار بین بخشی آب و انرژی کارنامه بسیار خوبی از همدلی در سطح مدیران در داخل دولت و خارج از آن انجام شد.

وزیر نیرو با اشاره به افزایش زودرس دمای کشور توضیح داد: این روزها در شرایط گرمای شدید هستیم، این در حالی است که هنوز در شروع فصل تابستان قرار داشته و افزایش مصرف را شاهد هستیم به نحوی که پارسال در 31 تیرماه اوج بار حدود 58 هزار مگاوات را سپری کردیم و قله مصرف پارسال ظرفیت 58 هزار و حدود 300 مگاوات را داشت اما دیروز و امروز پیک بار به نزدیکی 62 هزار مگاوات رسیده و هنوز در شروع این فصل هستیم.

وی ادامه داد: انشاالله با تدابیری که اندیشیده شده با کوشش شبانه روزی کوششگران صنعت برق کشور چه در سازمان دولتی و چه در بخش خصوصی، همکاران دست اندرکار در نیروگاه های برق آبی، فعالین صنعت، همکاری و هماهنگی استانداران برای جابجایی های ضروری بار و از همه مهم تر هوشیاری و آگاهی و همیاری مردم در بخش های خانگی و تجاری بتوانیم با حداقل مشکل این فصل گرم و خشک را سپری بکنیم.

اردکانیان با اشاره به هفته صرفه جویی گفت: این مناسبت موجب خواهد شد تا ما با استفاده از راهکارهای ساده بتوانیم مصرف آب و انرژی خود را کنترل کنیم و اخلاق مناسب تری در مصرف آب و انرژی شروع بکنیم.

منبع: جام جم آنلاین

به "مصرف برق کشور به 62 هزارمگات رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف برق کشور به 62 هزارمگات رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید