فعالیت 356 شرکت دانش بنیان و خلاق در راستا توسعه صنعت هوایی

به گزارش آقای ابوالفضلی، طی چند سال اخیر با تلاش شرکت های دانش بنیان و خلاق، صنعت هوایی کشور در راستا توسعه یافتگی و خودکفایی قرار گرفت.

فعالیت 356 شرکت دانش بنیان و خلاق در راستا توسعه صنعت هوایی

به گزارش گروه علم و پیشرفت آقای ابوالفضلی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس گزارش های موجود، اشتغالزایی در صنعت هوانوردی بیش از 3 برابر سایر مشاغل، مولدتر است و به ازای 100 شغل در آن، تقاضا برای 6 شغل در صنایع دیگر ایجاد می شود.

همین آمار کافی است تا دولت ها برای توسعه فناورانه این حوزه گام بردارند و خودکفایی در این صنعت را در اولویت اقدامات خود قرار دهند. اما سهم ایران از بازارهای صنعت هوایی و هوانوردیگر جهان با وجود داشتن توانمندی های دانشی و تخصصی بالا، ناچیز است.

افزایش این سهم هم نیازمند مداخلاتر فناورانه متخصصان و نخبگانی است که می توانند زمینه ساز بروز تحولات شگرفی در این حوزه باشند. بر همین اساس و با تلاش ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال حاضر 356 شرکت دانش بنیان به این حوزه ورود کرده اند.

مجموعه هایی که با تولید محصولات و ارائه خدمات در حوزه تعمیر و نگهداری و تامین تجهیزات، توانسته اند این صنعت راهبردی و حیاتی را در کشور توسعه دهند و بخشی از نیازهای آن را به شکل بومی تامین کنند.

کارشناسان معتقدند که صنعت هوایی و هوانوردی از جمله ابزارهایی است که دولت ها با توسعه آن می توانند برای رشد و شکوفایی اقتصادی خود از آن استفاده کنند. امروزه در تمام کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، حمایت و پشتیانی از شرکت ها، طرح ها و محصولات نو حوزه فناوری های نوین، بخش مهمی از فعالیت های توسعه دانش و تجارت است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فعالیت 356 شرکت دانش بنیان و خلاق در راستا توسعه صنعت هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 356 شرکت دانش بنیان و خلاق در راستا توسعه صنعت هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید