اثرگذاری یکی از مهمترین دلایل بازگشت نخبگان است

به گزارش آقای ابوالفضلی، بهرام صلواتی با بیان اینکه عوامل مالی از مهمترین دلایل مهاجرت در کشور محسوب می گردد، گفت: رشد صعودی در پرورش سرمایه های انسانی قابل توجه است اما ظرفیت های پایینی در به کارگیری شان در بخش صنعت و بخش آموزش برای جذب نخبگان و نیروهای تحصیل نموده وجود دارد.

اثرگذاری یکی از مهمترین دلایل بازگشت نخبگان است

وی با بیان اینکه مهم ترین علت مهاجرت در جهان با انگیزه های مالی انجام می گیرد، گفت: ما یک رشد صعودی در پرورش سرمایه های انسانی روبرو بودیم در حالیکه در بخش جذب و بکارگیری این افراد رشدی صورت نگرفته است.

مدیر رصدخانه مهاجرت ایران ادامه داد: یکی از دلایل بازگشت افراد به کشورشان، انگیزه های اثرگذار است که تمایل دارند که به زادگاه خود یاری نمایند؛ به صورت کلی، بیشتر این افراد که تمایل به بازگشت دارند افراد خلاقی هستند که این نوید حرکت و اثرگذاری مثبت است.

صلواتی خاطر نشان کرد: مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از حلقه های کلیدی در فرآیند جذب و بازگشت متخصصین از کشور است. این مرکز نقش بسیار کلیدی در تشویق و انگیزه دادن به متخصصین دارد.

وی خاطر نشان کرد: از سویی وزرات علوم، در حلقه های تکمیل نماینده مثل صنعت و بازار کار و مراکز تحقیقاتی این زنجیره را تکمیل می نمایند.

مدیر رصدخانه مهاجرت ایران با بیان اینکه مهاجرت، تهدید نیست، گفت: یکی از دلایل مهاجرت، نداشتن ظرفیت جذب و بکارگیری است و این مشکل در دوره بازگشت هم تاثیر گذار است که باید هر دو زمینه را در نظر داشته باشیم.

صلواتی گفت: ممکن است افرادی با قهر از کشور بروند اما اگر بستر تاثیرگذاری آن ها را فراهم کنیم، می توانیم جنبه تلخ مهاجرت را کمتر کنیم. اگر این اتفاق بیافتد مهاجرت چرخشی یا بازگشت نخبگان رخ می دهد.

مدیر رصدخانه مهاجرت ایران گفت: ایجاد ظرفیت ها و به کارگیری سرمایه ها مهاجرت را کاهش می دهد و یکی از مهمترین دلایل بازگشت اثرگذاری است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اثرگذاری یکی از مهمترین دلایل بازگشت نخبگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثرگذاری یکی از مهمترین دلایل بازگشت نخبگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید