معاون رئیس جمهور: کمبود بودجه برای نگهداری پیروز شایعه است

به گزارش آقای ابوالفضلی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد شایعه کمبود بودجه برای نگهداری پیروز گفت: این موضوع شایعه است و شدیداً آن را تکذیب می کنم.

معاون رئیس جمهور: کمبود بودجه برای نگهداری پیروز شایعه است

به گزارش تسنیم، علی سلاجقه امروز در حاشیه سومین روز برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست ضمن تشکر از حضور رئیس سازمان انرژی اتمی و اصحاب رسانه در بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگی میان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان انرژی اتمی وجود دارد.

وی ادامه داد: انرژی اتمی به عنوان یک انرژی پاک نقش مهمی در ارتقای استانداردهای محیط زیستی دارد و با توجه به بحث تحریم های هسته ای باید تنوع سوختی داشته باشیم. در کشوری همانند ایران که از نعمت سوخت های فسیلی برخوردار است محدود کردن این سوخت معنا ندارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: در همکاری دو سازمان گام های خوبی درجهت کاهش مصرف سوخت های فسیلی، کربن صفر، حفاظت از آب و خاک و حل مشکل پسماند برداشته شده است. در نشستی هم که هفته گذشته با حضور استاندار گیلان برگزار گردید راه های خوبی در بحث معضل شیرابه های استان به یاری فناوری های سازمان انرژی اتمی مطرح شد.

وی ادامه داد: همانطور که در برنامه ششم توسعه آمده است، باید برای تامین 30 درصد انرژی برق کشور از انرژی پاک استفاده کنیم و در این راستا استفاده از پتانسیل سازمان انرژی اتمی نکته قابل توجهی است.

سلاجقه در مورد شایعه کمبود بودجه برای نگهداری پیروز گفت: این موضوع شایعه است و شدیدا آن را تکذیب می کنم. پیروز یک دستاورد علمی ارزشمند است.

محمد اسلامی؛ رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در ادامه با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست وظیفه فردی و اجتماعی همه سازمان ها است و ما باید به صورت یکپارچه محیط زیست را حمایت کنیم گفت: فراوریات محصولات و بهره بردای ها باید به سمتی رود که بیش از این به محیط زیست فشار وارد نگردد. دنیا امروزه به این سمت رفته است که تا سال 2050 به کربن صفر برسد و ما نیز باید در کشور کاهش کربن را داشته باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: سازمان انرژی اتمی هم فناوری ها و فراوریات خود را به بخش فراوری انرژی برق با انرژی پاک راهنمایی نموده است. موضوع برق و سوخت مقرون به صرفه از اولویت های ما است و این مهم به وسیله توسعه نیروگاه های اتمی ممکن می گردد.

وی گفت: در حال حاضر ما در کشور نیروگاه های اتمی 1000 مگاواتی داریم و در همین دوره هفت ساله که این نیروگاه راه اندازی شده است حدودا 52 میلیارد کیلووات برق به شبکه برق رسانی کشور عرضه نموده و از این طریق در مصرف بیش از 7 میلیون بشکه نفت صرفه جویی شده است.

اسلامی ادامه داد: این نیروگاه در هفت سال فعالیت خود بیش از سه برابر هزینه ای که برای راه اندازی آن سرمایه گذاری شده، به اقتصاد کشور یاری نموده است که این موضوع نشان دهنده این است که سرمایه گذاری در نیروگاه های اتمی توجیه مالی دارد.

وی اضافه کرد: سهم انرژی اتمی از تامین برق کشور باید به 20 درصد برسد و این مهم تیازمند سرمایه گذاری است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه استفاده از فناوری هسته ای برای یاری به محیط زیست در حوزه های آب، خاک و به ویژه پساب ها در دستور کار واقع شده است گفت: در بخش شیرابه ها به تازگی طرحی به صورت پایلوت اجرا شده و امیدواریم که به یاری سازمان محیط زیست بتوانیم این طرح را در مورد شیرابه های سایر منطقه ها کشور نیز فعال کنیم.

اسلامی درپایان توضیح داد: نتیجه توسعه این طرح خداحافظی با معضل شیرابه در کشور است . در بحث مازوت و سولفورزدایی از آن نیز در کوشش هستیم که این امر را با یاری وزارت نفت عملی کنیم و در آینده صدد حل مشکل مازوت سوزی در نیروگاه های کشور باشیم.

منبع: فرارو

به "معاون رئیس جمهور: کمبود بودجه برای نگهداری پیروز شایعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون رئیس جمهور: کمبود بودجه برای نگهداری پیروز شایعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید