حفظ و توسعه بازارهای صادراتی با برگزاری نمایشگاه های مجازی

به گزارش آقای ابوالفضلی، نایب رئیس کمیسیون لجستیک، گمرک و حمل ونقل اتاق ایران با بیان این مطلب که شرکت هایی که کالای جدید فراوری نموده و قصد عرضه آن به بازار را دارند باید بتوانند از فضای نمایشگاه مجازی برای عرضه محصولات خود بهره بگیرند، برگزاری نمایشگاه های مجازی را فرصتی مغتنم در این عرصه دانست و تأکید کرد: با توجه به نبود امکان برگزاری نمایشگاه فیزیکی باید با استفاده از تکنولوژی های جدید، فرصت هایی را برای احیای حضور خود در بازارهای جهانی خلف کنیم.

حفظ و توسعه بازارهای صادراتی با برگزاری نمایشگاه های مجازی

علی حسینی، نایب رئیس کمیسیون لجستیک، گمرک و حمل ونقل اتاق ایران در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری توضیح داد: اگر نمایشگاه های مجازی امکان ارتباط رودررو را برای مراجعه نمایندگان فراهم کند، می تواند امکان خوبی برای مشارکت نمایندگان و مخاطبان باشد. در نمایشگاه مجازی می توان از قالب زمان خارج شد و با لینک هایی که به وسیله نمایشگاه مجازی حاصل می گردد، اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطبان قرار داد که ویژگی مهمی برای نمایشگاه مجازی است.

این فعال مالی برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی را فرصتی برای حفظ بازارها و تداوم ارتباطات توصیف کرد و اضافه کرد: تا زمانی که امکان برگزاری نمایشگاه های فیزیکی برقرار باشد، می توان از این امکان به درستی بهره برد. هرچند معتقدم که برگزاری نمایشگاه مجازی به رشد صنعتی و مالی شرکت ها یاری خواهد نمود.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به بسیاری از وبینارها و کنفرانس ها که به صورت آنلاین برگزار می گردد، گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی یا سمینار، وبینار یا جلسات مجازی حتی اگر بازخورد برگزاری فیزیکی را هم نداشته باشد، راهی است برای جلوگیری از گسست ها و تداوم ارتباطاتی که می تواند از رکود واحدهای فراوریی جلوگیری کند.

بر اساس گفته های حسینی عدم برگزاری نمایشگاه ها خسرانی برای اقتصاد بوده و به صادرات کشور آسیب جدی وارد خواهد نمود و ممکن است بخشی از بازارهای صادراتی از دست برود؛ شرکت هایی که کالای جدید فراوری نموده و قصد عرضه آن به بازار را دارند باید بتوانند از فضای نمایشگاه مجازی برای عرضه محصولات خود بهره بگیرند.

نایب رئیس کمیسیون لجستیک و گمرک و حمل ونقل اتاق ایران اعلام نمود: وقتی طرف های تجاری در جریان توانمندی های داخلی قرار بگیرند و بستر مناسبی برای فضای مجازی فراهم گردد، می توانند بسیاری از مسائل کنونی را رفع نمایند.

حسینی توضیح داد: همچنین نمایشگاه مجازی می تواند بخشی از خلاء حضور تجار خارجی را برای حضور در بازار ایران رفع کند. علاوه بر تحریم، به دلیل شیوع کرونا، امکان رفت وآمدهای تجاری فراهم نیست و اگر چارچوب اصولی برای نمایشگاه های مجازی تدوین گردد در آینده بسیاری از نمایشگاه های فیزیکی کنونی قابلیت تبدیل شدن به نمایشگاه مجازی را دارند، چون موجب صرفه جویی در هزینه ها می گردد.

وی با بیان اینکه ارتباط با مسئولان شرکت ها می تواند زمینه ساز تفاهم و عقد قراردادهای تجاری میان شرکت های داخلی و خارجی گردد، درباره تخفیف های در نظر گرفته شده برای مشارکت تشکل ها در نمایشگاه مجازی اظهار کرد: تخفیف ها بسیار تأثیرگذار هستند. شرکت ها هزینه و فایده نموده و با توجه به شرایط فعلی اگر هزینه ها مناسب باشد میزان مشارکت فعالان مالی را نیز افزایش خواهد داد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "حفظ و توسعه بازارهای صادراتی با برگزاری نمایشگاه های مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ و توسعه بازارهای صادراتی با برگزاری نمایشگاه های مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید