تور آلمان ارزان: حضور مجازی ایران در نمایشگاه گردشگری ITB آلمان

به گزارش آقای ابوالفضلی، رئیس جامعه تورگردانان از حضور مجازی ایران در نمایشگاه ITB ایران پس دوری یک ساله از نمایشگاه های بین المللی گردشگری اطلاع داد.

تور آلمان ارزان: حضور مجازی ایران در نمایشگاه گردشگری ITB آلمان

با تور آلمان ارزان از تماشای ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان تماشا کنید.

نمایشگاه ITB که به بورس بین المللی گردشگری نیز معروفیت دارد، به علت همه گیری ویروس کرونا در سال 2020 لغو شد. اکنون مقرر شده است که این نمایشگاه در سال 2021 به صورت مجازی برگزار گردد و ایران نیز پس از غیبت یک ساله از نمایشگاه های بین المللی صنعت گردشگری، به صورت مجازی در این نمایشگاه حضور خواهد یافت.

نمایشگاه ITB که یکی از مهم ترین نمایشگاه های صنعت گردشگری به شمار می رود، همه ساله و از سال 1966 برگزار شده است. پس از استقبال 160 هزار نفری از این نمایشگاه در سال 2019، برآورد می شد که این نمایشگاه در سال 2020 با درآمدی بالغ بر هفت بیلیون یورو داشته باشد.

ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران که از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مسئولیت شرکت مجازی ایران در این نمایشگاه را عهده دار شده است، در رابطه با این رویداد مهم ابراز داشت:

ما تحقیقات کاملی را برای چگونگی حضور در این نمایشگاه مجازی شروع نموده ایم. ثبت نام اولیه در نمایشگاه اجرا شده و منتظر خاتمه تعطیلات سال نو میلادی هستیم تا هزینه حضور را پرداخت کنیم و ثبت نام تکمیل گردد. تصمیم گرفته ایم مشابه نمایشگاه فیزیکی، فضایی به نام ایران داشته باشیم تا سایر شرکت نمایندگان در قالب غرفه ای به نام ایران، رایزنی ها و مذاکرات خود را انجام دهند. فضای مجازی نمایشگاه محدودیتی برای شرکت نمایندگان قائل نیست؛ بنابراین ایران با هر تعداد آژانس متقاضی می تواند در ITB شرکت کند.

وی با بیان اینکه هزینه غرفه مجازی ایران در نمایشگاه 20 هزار یورو خواهد بود، از دسترسی تمام شرکت نماینده هایی که طریق غرفه ایران در نمایشگاه ثبت نام می نمایند، به تمام فضاها و امکانات نمایشگاه اطلاع داد. هزینه شرکت در نمایشگاه به وسیله غرفه مجازی ایران 300 یورو خواهد بود؛ این در حالی است که شرکت انفرادی در این نمایشگاه 800 یورو هزینه در بر خواهد داشت. پورفرج دراین باره تاکید نمود:

بیشتر کشورها در نمایشگاه آلمان غرفه دارند و مکان هر کشور یا مقصد در فضای مجازی مشخص شده است. ما هم باید غرفه مختص ایران را خریداری کنیم؛ وگرنه نمایشگاه اجازه حضور در قالب یک کشور را نمی دهد.

رییس جامعه تورگردانان ایران با اشاره به مشخص بودن لیست توراپراتورها و شرکت ها در هر غرفه، تشریح کرد:

بازتماشامایندگان پس از تهیه بلیط، می توانند وارد این محیط شوند، پروفایل شرکت ها و کشورها را مشاهده نمایند و طرف مذاکره خود را انتخاب و آنلاین رایزنی نمایند. علاوه بر این شرکت نمایندگان در فضایی که خریده اند می توانند محتواهای تبلیغاتی خود را در دسترس دیگر بازتماشامایندگان مجازی قرار دهند. همه اطلاعات با یک کلیک در دسترس خواهد بود.

وی ضمن تایید از دست رفتن فرصت شرکت در نمایشگاه مجازی WTM بودن در سال 2020، نمایشگاه آلمان را مهم ترین رویداد بین المللی گردشگری دانست و اذعان داشت:

جامعه تورگردانان سال گذشته یاریی به مبلغ 900 میلیون تومان از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای فعالیت های تبلیغاتی ایران دریافت نموده بود که تصمیم داشتیم تورآشناسازی را برای آژانس های کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی برگزاری کنیم؛ اما شرایط غیرقابل پیش بینی که ویروس کرونا به وجود آورده، ما را بر آن داشت فعلا آن برنامه را متوقف کنیم و یاری وزارتخانه را در نمایشگاه های بین المللی گردشگری صرف کنیم.

پورفرج با اشاره به آمار گردشگران آلمان در ایران و حضور 26 ساله در نمایشگاه های گردشگری این کشور، آلمان را بازار قدیمی ایران در حوزه گردشگری توصیف کرد و غیبت در ITB را مساوی با عقب افتادن و آسیب تماشا بیشتر ایران در حوزه گردشگری دانست. جامعه گردشگری الکترونیک نیز با توجه به تناسب محتوایی که با موضوع دارد و عضویت استارت آپ ها در آن، در جهت شرکت در بورس گردشگری آلمان همراهی خواهند کرد.

وی با تایید تجربه اندک ایران در زمینه شرکت مجازی در نمایشگاه های بین المللی، توضیح داد:

قطعا در نمایشگاه مجازی آلمان باید محتوای تصویری مثل فیلم و عکس پخش کنیم. تاکید ما روی محتواهایی به زبان های آلمان و انگلیسی است که در نمایشگاه های بعدی هم قابل استفاده باشد. به هر حال، روز شنبه جلسه ای خواهیم داشت تا نیازهای ایران در این نمایشگاه مجازی را مشخص کنیم و بعد از اجماع، با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح خواهیم کرد تا مشخص گردد آن ها چه یاریی می توانند داشته باشند. ضروری است تکلیفمان را مشخص کنیم و زمان کمی که تا بازگشایی نمایشگاه به جای مانده را در نظر بگیریم. اگر وزارت نتواند یاری کند باید زودتر خودمان اقدام کنیم تا دستمان برای این نمایشگاه مجازی که تجربه نخست مان است، خالی نماند.

رئیس جامعه تورگردانان ایران با اشاره به مشارکت 180 استارت آپ در محتواسازی و اجرای ایده های نو، بر لزوم تشکیل یک تیم جهت فراوری کلیپ های مناسب تاکید نمود. وی بعلاوه از نمایش کلیپ های از پیش آماده شده آژانس های مسافرتی در این نمایشگاه اطلاع داد. منظور از فراوری محتواهای تازه، در نظر گرفتن مشخصات تازه یک نمایشگاه مجازی با بازتماشامایندگانی آنلاین عنوان شده است.

پورفرج ضمن اشاره به تخصیص فضایی از غرفه ایران به گردشگری سلامت به عنوان تازه ترین اقدام برای نمایشگاه ITB آلمان، اظهار کرد:

یکی از بخش های ویژه نمایشگاه سال جاری آلمان، گردشگری سلامت است. قصد داریم در فضایی اختصاصی ظرفیت پزشکی و درمانی ایران را با انتخاب شعاری که روی قیمت پایین و کیفیت بالا تاکید دارد، به نمایش بگذاریم.

ابراهیم پورفرج با بیان اینکه قطعا نخستین تجربه ایران در زمینه شرکت در نمایشگاه های مجازی خالی از ایراد نخواهد بود، از کوشش ها برای پایین آوردن ضریب خطا برای شرکت در این نمایشگاه اطلاع داد. او با ابراز نگرانی از بابت مسائل درباره سرعت اینترنت، از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست کرد تا با هماهنگی وزارت ارتباطات، بستری را برای اتصال آژانس های شرکت نماینده در این نمایشگاه به اینترنت پرسرعت و پایدار فراهم نمایند: چراکه شرکت هم زمان 50 آژانس در یک نمایشگاه آنلاین همراه با پخش محتوای ویدیویی، طبعا مسائل فراوانی در بر خواهد داشت.

گفتنی است که نسخه مجازی و دیجیتالی نمایشگاه گردشگری و کنوانسیون برلین از 9 تا 12 مارس 2021 (19 تا 22 اسفندماه 1399) برای نخستین بار برگزار خواهد شد. هزینه شرکت در این نمایشگاه مجازی از 800 تا 25 هزار یورو مشخص شده است. بلیط های تکی برای هر رویداد با قیمت مناسب تر و با نرخ های دانشجویی نیز عرضه می گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "تور آلمان ارزان: حضور مجازی ایران در نمایشگاه گردشگری ITB آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: حضور مجازی ایران در نمایشگاه گردشگری ITB آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید