عضو ارشد انصارالله یمن: عربستان دست از یمن بکشد

به گزارش آقای ابوالفضلی، خبرگزاری خبرنگاران- البخیتی گفت نیرو های یمنی به هدف قرار دادن عمق خاک عربستان و کشور های متجاوز تا توقف کامل تجاوز و محاصره علیه یمن ادامه خواهند داد.

عضو ارشد انصارالله یمن: عربستان دست از یمن بکشد

به گزارش خبرگزاری آقای ابوالفضلی به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با این شبکه گفت: موضع یمن یعنی تأکید بر توقف تجاوز و برطرف محاصره بی قید و شرط علیه یمن واضح است. ما هرگز نخواهیم پذیرفت که یمن تحت نظارت و قیمومیت عربستان یا هیچ کشور دیگری باشد. ما بار دیگر تأکید می کنیم عربستان باید دست از یمن بکشد و دوران قیمومیت سپری شده است.

وی اضافه کرد: بزرگترین دورغ تاریخ، مشروعیت منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) است و همه می دانند که تصمیم گیری به دست هادی نیست. هادی فقط یک عروسک خیمه شب بازی است که کشور های متجاوز از او برای مشروعیت بخشیدن به تجاوز خود علیه یمن و معین شروط غیر قابل اجرا و قرار دادن یمن تحت سرپرستی دائمی جامعه جهانی استفاده می نمایند.

البخیتی ادامه داد: هیئت مذاکره نماینده دولت نجات ملی اخیرا با مارتین گریفیتس در مسقط ملاقات کرد و با فرستاده آمریکا ملاقاتی نداشت. ما در ملاقات با گریفیتس بر ضرورت توقف تجاوز و لغو محاصره تأکید و اعلام کردیم در غیر این صورت، نیرو های یمنی به هدف قرار دادن عمق خاک عربستان و کشور های متجاوز تا توقف تجاوز و محاصره علیه یمن ادامه خواهند داد. ما از پیشنهاد دادن طرح ها، دروغ گویی ها و مذاکرات بی ارزش سیر شده ایم.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید نمود: آن ها باید تجاوز خود را متوقف و محاصره علیه یمن را لغو نمایند در غیر این صورت ما به حمله به خاک عربستان تا پذیرفتن صلح ادامه خواهیم داد. بازگشایی فرودگاه صنعا در نهایت به قاچاق هیچ سلاحی منجر نمی گردد، زیرا بخش امنیتی در همه فرودگاه ها اجازه چنین کاری را نمی دهد. تعطیلی فرودگاه صنعا هدف قرار دادن همه اقشار ملت یمن است.

البخیتی اضافه کرد: ما به صورت واضح می گوییم هیچ کشوری نه آمریکا و نه عربستان و امارات حق ندارند برای بازگشایی فرودگاه صنعا یا بنادر یمن شرط و شروط معین نمایند. اگر فرودگاه ها و بنادر ما را باز ننمایند، ما فرودگاه ها و بنادر آن ها را هدف قرار خواهیم داد، زیرا از آن برای تحقق اهداف نظامی و تجاوز علیه یمن استفاده می گردد.

وی ادامه داد: سؤال ما این است که توجیه حضور نیرو های سعودی و اماراتی در جزیره سقطری یا المهره و حضرموت چیست؟ حضور آن ها در فرودگاه ها و گذرگاه های زمینی و دریایی یمن و سیطره کامل بر آن چه توجیهی دارد؟ ما چگونه سیطره آن ها بر فرودگاه ها و بنادر یمن را بپذیریم در حالی که برای آزادسازی همه خاک یمن کوشش می کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "عضو ارشد انصارالله یمن: عربستان دست از یمن بکشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو ارشد انصارالله یمن: عربستان دست از یمن بکشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید