طرز تهیه کرم کارامل چگونه است؟

به گزارش آقای ابوالفضلی، یکی از خوشمزه ترین دسرهایی که در عمرتان می توانید خورده باشید، کرم کارامل است. این دسر خوشمزه و دوست داشتنی که نام از ادبیات فرانسه گرفته شده است محصول قرن هجدهم است. دسر کارامل از همان ابتدا به سرعت محبوبیت زیادی به دست آورد و امروزه به عنوان یک دسر بین المللی شناخته می گردد.

طرز تهیه کرم کارامل چگونه است؟

دسر کارامل از ترکیب شیر یا خامه، وانیل، شکر قهوه ای و شکر سفید و کره تهیه می گردد. از کرم کارامل به عنوان یک طعم دهندۀ فوق العاده خوشمزه در تهیۀ کیک و شیرینی، آب نبات، دسر، بستنی، پودینگ، قهوه و پاپ کورن استفاده می گردد. در فرآیند تهیۀ کارامل شکر ذوب شده و قند موجود در آن تجزیه می گردد. پس از تجزیۀ قند، شکر ذوب شده با رنگ طلایی و عطر فوق العاده ای به وجود می آید.

طرز تهیه کرم کارامل فرانسوی

معمولاً ما کارامل را به عنوان یک شیرینی می شناسیم و از آن به عنوان دسر یا طعم دهنده استفاده می کنیم؛ اما موارد استفاده از کارامل در صنعت به صورت گسترده تری قابل مصرف است و از آن در تهیۀ نوشیدنی های انرژی زا، ماءالشعیر، سرکه، سس، نان و بعضی از فرآورده های پروتئینی استفاده می گردد. در ادامه طرز تهیه دسر کارامل برای شما آورده شده است. با استفاده از این رسپی شما می توانید به صورت خانگی کرم کارامل خوشمزه و مجذوب کننده تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه کرم کارامل

  • تخم مرغ: 5 عدد
  • شیر: نیم لیتر
  • شکر: 220 گرم
  • وانیل: ½ قاشق مرباخوری
  • آب داغ: 2 یا 3 قاشق

مراحل تهیه کرم کارامل خانگی

  1. برای دسر کارامل خانگی و خوشمزه در نخستین مرحله به یک ظرف شبیه شیرجوش احتیاج دارید. ظرف شیرجوش را باید روی حرارت قرار دهید و به اندازه 70 گرم شکر را به همراه 2 یا 3 قاشق آب داخل شیرجوش بریزید. حرارت را کم کنید و با یک قاشق به صورت پیوسته شکر را هم بزنید. هم زدن شکر را تا مرحلۀ طلایی شدن شکر ادامه دهید. کنار دستتان یک ظرف کوچک آب و قلم مو داشته باشید و پیوسته شکرهای دیوارۀ شیرجوش را تمیز کنید تا شکر نسوز و عطر سوختگی نداشته باشد.
  2. پس از طلایی شدن شکر باید نصف لیوان دسته دار آب جوش را به ظرف اضافه کنید و هم زدن را تا غلیظ شدن شربت ادامه دهید. پس ازاینکه شربت به غلظت مناسب رسید از روی حرارت بردارید و کنار قرار دهید.
  1. اندازه شکر به جامانده و شیر را در ظرف دیگری ریخته و آن ها را روی حرارت قرار دهید و هم زدن را تا جوش آمدن شیر ادامه دهید. بعدازاینکه شیر به نقطۀ جوش رسید حرارت کم کنید و چند لحظه صبر کنید تا حرارت شیر کم گردد.
  2. پس از خنک شدن شیر، تخم مرغ ها را در ظرف دیگری شکسته و وانیل را به تخم مرغ اضافه کنید. تخم مرغ ها را با چنگال خوب هم بزنید. هم زدن تخم مرغ یاری می نماید تا بوی زهم آن از بین برود. اگر طعم تخم مرغ را نمی پسندید، می توانید به این ترکیب اندازه بسیار کمی دارچین، پودر هل یا پودر لیمو اضافه کنید. تخم مرغ های خوب هم زده شده را به آرامی و در چند مرحله به شیر خنک شده اضافه کنید. در این مرحله دقت کنید که پس از اضافه کردن تخم مرغ به شیر به علت حرارت شیر تخم مرغ نبندد. برای جلوگیری از این اتفاق و برای غالب نشدن مزۀ تخم مرغ باید به سرعت و هم زمان با اضافه کردن تخم مرغ ها، شیر را هم بزنید.
  3. به جای شیر در طرز تهیه کراک کارامل خوشمزه و خانگی می توانید از خامه یا ترکیب شیر و خامه بهره ببرید. استفاده از خامه به جلوگیری از غالب شدن مزۀ تخم مرغ یاری می نماید و طعم خامه در دسر کارامل شما احساس می گردد.
  4. فر را روشن نموده و روی دمای 170 درجۀ سانتی گراد یا 350 درجۀ فارنهایت قرار دهید تا گرم گردد. مخلوط شربت شکری که تهیه کردید را به ترکیب شیر و تخم مرغ اضافه کنید.
  5. ترکیب دسر کارامل را می توانید در یک قالب بزرگ یا در قالب های کوچک بریزید و در فر قرار دهید. بهتر برای دسر کارامل، قالب عمق زیادی نداشته باشد و کوچک باشد.
  6. قالب ها را باید برای مدت زمان 60 دقیقه در فر قرار داده و صبر کنید تا دسر شما قوام کافی را به دست آورد و کاملاً غلیظ گردد.
  7. پس از آماده شدن دسر باید آن را از فر خارج نموده و صبر کنید تا خنک گردد. پس از خنک شدن دسر آن را داخل یخچال قرار دهید. غلظت دسر کاراملی شما باید به اندازۀ عسل باشد. پس ازاینکه دسر داخل یخچال کاملاً خنک شد آن را داخل یک دیس برگردانید. مراقب باشید دسر شکل قالبی خود را حفظ کند.

طرز تهیه کرم کارامل شکلاتی خانگی

دسر کاراملی یک دسر فوق العاده و خوشمزه است اما برای عاشقان شکلات، دسر کارامل شکلاتی طعم خاص تری دارد. عاشقان شکلات هر دسری را شکلاتی ترجیح می دهند. اگر شما هم عاشق شکلات هستید، رسپی دسر کارامل شکلاتی را برای شما تهیه نموده ایم.

مواد لازم برای تهیه کرم کارامل شکلاتی

  • زردۀ تخم مرغ: 4 عدد
  • شکر: 60 و 185 گرم
  • خامه: 185 میلی لیتر
  • شیر: 315 میلی لیتر
  • شکلات: 150 گرم
  • آب داغ: 185 میلی لیتر

مراحل تهیه کرم کارامل شکلاتی

  1. برای تهیه دسر کارامل شکلاتی در مرحلۀ اول باید 185 گرم شکر را با آب داغ داخل ظرف شیرجوش روی حرارت قرار دهید و هم زدن را ادامه دهید تا شکر بازشده و پس از غلیظ شدن طلایی گردد. شربت را داخل قالب ها بریزید و اجازه دهید تا سرد شوند.
  2. پس از خرید خامه و شیر، آنها را در ظرف دیگری روی حرارت قرار دهید و پس از گرم شدن ترکیب شکلات ها را اضافه کنید. شیر، خامه و شکلات ها را هم بزنید تا باهم ترکیب شوند.
  3. زرده های تخم مرغ را با 60 گرم شکر هم بزنید. پس از باز شدن شکر، ترکیب تخم مرغ و شکر را به مخلوط شکلاتی اضافه کنید و همۀ ترکیب را باهم هم بزنید و در داخل قالب های کارامل بریزید.
  4. قالب های کارامل را داخل یک ظرف لبه دار قرار دهید. داخل این ظرف را باید تا نیمه با آب جوش پرکنید. فر را روی دمای 170 درجۀ سانتی تنظیم کنید و تایمر را روی 50 دقیقه قرار دهید. پس از آماده شدن دسرهای کاراملی آن ها را از فر خارج کنید و صبر کنید تا به دمای محیط برسند. قالب های کارامل را به مدت 24 ساعت داخل یخچال قرار دهید و در سپس در ظرف سرو دسر برگردانید.

جمع بندی

دسر کرم کارامل ظاهر بسیار مجذوب کننده و طعم فوق العاده دل چسبی دارد که یکی از برترین و پرطرفدارترین دسرهای بین المللی است. طرز تهیه این دسر بسیار ساده است و شما می توانید آن را به صورت خانگی تهیه کنید و لذت ببرید. برای تهیه دسر کرم کارامل خانگی و خوشمزه دقت کنید که باید از مواد تازه که کاملاً با دمای محیط هم دما شده اند، بهره ببرید. در این مطلب رسپی گام به گام طرز تهیه کرم کارامل ساده و شکلاتی به شما ارائه شد که یکی از برترین رسپی های تهیۀ کارامل فرانسوی است.

منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه کرم کارامل چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کرم کارامل چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید