طرز تهیه شکلات بونتی یا شکلات نارگیلی خانگی

به گزارش آقای ابوالفضلی، شکلات بونتی برای کسانی که طعم نارگیلی را دوست دارند عالی است. نارگیل داخل آن نرم و خوشمزه است و شاید همین موضوع آن را به یکی از شکلا ت های پرطرفدار جهان تبدیل کرده است. درست کردن این شکلات در خانه ساده است، حتی می توانید در تهیه آن از بچه ها کمک بگیرید و با این کار به رشد فیزیکی و اجتماعی شان کمک کنید.

طرز تهیه شکلات بونتی یا شکلات نارگیلی خانگی

مواد لازم برای تهیه شکلات بونتی

  • پودر نارگیل چرب 2 پیمانه
  • شیرعسلی نصف قوطی
  • چیپس شکلات یا شکلات تخته ای 250 گرم

طرز تهیه شکلات بونتی

مرحله اول

کاسه ای بزرگ بردارید و پودر نارگیل را در آن بریزید،؛ سپس شکر و شیرعسل را به آن اضافه کنید و هم بزنید. بهتر است آن را با دست مخلوط کنید.

مرحله دوم

مخلوط شما بعد از هم زدن به شکل خمیر در می آید خمیر را به گلوله های کوچک تبدیل کنید، بعد با استفاده از دست آن ها را به شکل استوانه در آورید و داخل سینی بگذاریدو با فشار دست آن را به شکل مستطیلی تبدیل کنید. اگر کار کردن با این خمیر برایتانم سخت است می توانید حدود نیم ساعت آن را داخل یخچال بگذارید و بعد با آن کار کنید.

مرحله سوم

دو سوم چیپس شکلات را در کاسه بریزید و آن را به روش بن ماری آب کنید، شکلات که آب شد باقی آن ها را هم اضافه کنید و هم بزنید تا کامل آب شوند. تکه های نارگیلی که درست کرده بودید را در شکلات آب شده فرو برده ومطمئن شوید شکلات کاملا آن را بپوشاند.

مرحله چهارم

حالا شکلات بونتی شما تقریبا آمده است، آن را حدود 45 دقیقه تا یک ساعت در یخچال بگذارید تا کامل خودش را بگیرد و بعد نوش جان کنید.

نکات

  • پودر نارگیل باید تازه و چرب باشد، اگر چرب نباشد حین گاز زدن خرد می شود.
  • اگر آب کردن شکلات به روش بن ماری برایتان سخت است می توانید آن را در ظرف مخصوص مایکروفر به مدت 30 ثانیه با درجه میانه در مایکروویو قرار دهید.
  • بسته به سلیقه می توانید از شکلات تلخ یا شکلات شیری استفاده کنید.
  • اگر عادت به مصرف شکلات های خیلی شیرین دارید می توانید نیم پیمانه شکر دانه ریز در ابندای کار به پودر نارگیل و شیرعسلی اضافه کنید.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه شکلات بونتی یا شکلات نارگیلی خانگی" امتیاز دهید

2 کاربر به "طرز تهیه شکلات بونتی یا شکلات نارگیلی خانگی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شکلات بونتی یا شکلات نارگیلی خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید