طبیعت زیبای اروپا و منظره ها فوق العاده آن

به گزارش آقای ابوالفضلی، 10. تید، تنریف، اسپانیا

تید بلندترین قله ای آتشفشانی در سراسر اسپانیا و جزایر قناری است، که ارتفاع آن به 3718 متر می رسد. این قله در یک پارک ملی به همین واقع شده است. این پارک که یکی از محبوب ترین منطقه ها طبیعی اروپا محسوب می گردد، سالانه حدود 32 میلیون توریست را به سوی خود جذب می نماید.

طبیعت زیبای اروپا و منظره ها فوق العاده آن

9. پل طنابی Carrick-a-Rede، شهر آنتریم، ایرلند شمالی

پل طنابی کریک-ا-رید، خشکی اصلی را به این جزیره کوچک آتش فشانی متصل می نماید. وقتیوارد جزیره شوید می توانید منظره های زیبا را در امتداد خط ساحلی آن تماشا کنید. حتی گذر از این پل معلق هم به تجربه ای خاطره انگیز و سرگرم نماینده تبدیل خواهد شد. نقاط محبوبی مانند بوشمیلز (Bushmills)، بالی کسل (Ballycastle) و گذرگاه جیانت نیز در نزدیکی این منطقه قرار دارند.

8. جزیره کرس، فرانسه

جزیره کرس با داشتن طبیعت بکر و دست نخورده، خط ساحلی زیبا، منظره ها کوهستانی، اقلیم معتدل و بناهای تاریخی خود به معروفیت رسیده است. همچین طبخ غذاهای خوشمزه و رنگینی که از مواد تازه تهیه می شوند به همراه نوشیدنی های محلی، مجذوب کنندهیت سفر به این منطقه را دوچندان نموده است.

7. اتنا، ایتالیا

اتنا بلندترین آتش فشان فعال در اروپا است. این کوه را می توانید از شهر تاریخی کاتانیا که زمانی مرکز فرهنگی اروپا بوده تماشا کنید. معروفیت این کوه به خاطر فوران دود و خاکستر ناشی از فعالیت آتش فشانی آن است، که همین موضوع باعث حاصل خیز شدن خاک این منطقه شده است. با سفر به این منطقه، فعالیت های سرگرمیی مختلفی از جمله تماشای بعضی از 400 دهانه آتش فشانی، شرکت در تورهای ماجراجویی، تورهای غارشناسی و بالا رفتن از اتنا در انتظار شما خواهد بود.

6. پارک ملی گرن پارادیزو (Gran Paradiso National Park)، ایتالیا

پارک گرن پارادیزو، نام خود را از کوهی به همین نام گرفته است. این پارک در شمال غربی ایتالیا و در میان کوه های آلپ واقع شده است. علاوه بر منظره ها زیبا، دره ها، دریاچه ها و یخچال های کوهستانی، گونه های مختلف از حیوانات کم یابی مانند بز کوهی، شوکا، عقاب، جغد و دیگر گونه ها را می توانید تماشا کنید. بعلاوه روستاهای کوچک مختلفی در منطقه پراکنده شده اند که هرکدام ارزش تماشا را دارند. آن طور که معین است، مردم بسیاری برای پیاده روی و تماشای منظره ها زیبای پارک به اینجا سفر می نمایند.

5. اِسلی آ هد (Slea Head)، ایرلند

خط ساحلی چشم نواز اسلی آ هد در شبه جزیره دینگل واقع شده است و منظره ها بی نظیری از اقیانوس اطلس را در اختیار طبیعت دوستان می گذارد. صخره های پرشیب، دماغه های بلند نوک تیز، سواحل شنی و آب های زمردی اسلی آ هد را به مکانی پربازدید تبدیل نموده اند. این دماغه، غربی ترین نقطه ایرلند و اروپا به شمار می رود.

4. جزیره اسکای (Isle of Skye)، اسکاتلند

اسکای بزرگ ترین و شمالی ترین جزیره در گروه جزایر هبریدهای داخلی اسکاتلند است. مرتفع ترین نقطه در کوه های کیلین (Cuillin mountains) کوه Sgurr Alasdair peak است که 993 متر ارتفاع دارد. بعلاوه استخر پری (Fairy Pools) یکی از شناخته شده ترین جاذبه های این منطقه محسوب می گردد. جزیره اسکای به خاطر حیات وحش غنی اش معروفیت زیادی دارد. در این منطقه می توانید فوک ها، وال ها، دلفین ها، آهوی قرمز و حیوانات دیگری را تماشا کنید. بعلاوه کوهای این منطقه شرایط مطلوبی را برای علاقه مندان به کوهنوردی فراهم نموده است.

3. کوه های آلپ بایرن، آلمان

بخش مهم و بسیار زیبایی از رشته کوه های آلپ در آلمان واقع شده است که بزرگ ترین منطقه کوهستانی اروپا را تشکیل می دهد. وجود چنین جواهر طبیعی در این منطقه امکان تجربه همه نوع سرگرمی و سرگرمی فضای باز از جمله پیاده روی، دوچرخه سواری، اردوگاه زدن در تابستان، اسکی و اسنوبرد سواری در زمستان را فراهم می نماید. هوای تازه و سالم، چشمه های آب گرم مختلف، تفرجگاه های متنوع و حیات وحش غنی به علاوه برگزاری جشنواره ها و رویدادهای مجذوب کننده، از این ناحیه مقصد گردشگری مجذوب کنندهی ساخته اند.

2. ساحل میرتوس (Myrtos Beach)، سفالونیا، یونان

میرتوس تا به امروز 12 بار عنوان برترین ساحل یونانی را به خود اختصاص داده است. خط ساحلی میرتوس با سنگریزه های سفیدی که به وسیله آب های گرم و شفاف دریای یونان شسته می گردد، پوشیده شده است. ساحل یادشده که بین دو کوه آجیادیناتی و کلون اروس محصورشده است، مکانی صمیمی و دنج را برای استراحت گردشگران فراهم نموده است. این ساحل زیبای یونان به همراه محیطی تماشایی، طبیعتی سرسبز، شن های سفید و آب های فیروزه ای، بدون شک ارزش سفر کردن به این منطقه را دوچندان می نمایند.

1. پاموکاله (Pamukkale)، استان دنیزلی، ترکیه

پاموکالهبه معنی (قلعه پنبه ای)است، این چشمه های تراسی شکل به حدی محبوب هستند که از ارزشمندترین مقاصد طبیعی در تور ترکیه به شمار می فرایند و هرساله مورد بازدید گردشگران زیادی از سراسر جهان قرار می گیرند. این تراس های تراورتنی با آب داغ از چشمه های طبیعی پرشده اند و سرشار از مواد معدنی هستند، که دارای خاصیت درمانی فراوان است. از این چشمه ها به مدت چند قرن به عنوان حمام استفاده می شده. البته در کشور عزیزمان و در استان مازندران نیز چنین چشمه های به نام چشمه های باداب سورت وجود دارند که می توانید از آنجا تماشا کنید.

منبع: کجارو / placestoseeinyourlifetime.com

به "طبیعت زیبای اروپا و منظره ها فوق العاده آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت زیبای اروپا و منظره ها فوق العاده آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید