سفر به زیباترین جاذبه های گردشگری نیس فرانسه

به گزارش آقای ابوالفضلی، راحت می گردد فهمید که چرا نقاشان امپرسیونیست و نجیب زادگان انگلیسی قدیمی به نیس جذب شده اند. با توجه به آب و هوای آفتابی و منظره ها ساحلی خیره کننده، این شهر زیبا به نظر می رسد که بازدید کنندگان را هیجان زده می نماید. نیس آب و هوای متعادلی دارد و در آبهای خلیج آبی Baie des Anges و در نزدیکی کوه های دریای مدیترانه قرار گرفته است. این شهر در ابتدا در دهه 1820 به وسیله انگلیسی ها در طی سفر های زمستانی متعدد کشف شد. امروزه، هنوز یک مقصد تعطیلات و گردشگری محبوب است. به عنوان مرکز Riviera فرانسه در نظر گرفته شده است، نیس نقطه آغاز کامل برای کشف خط ساحلی خیره کننده Dô Aztec است.

سفر به زیباترین جاذبه های گردشگری نیس فرانسه

نیس یک مکان برای لذت بردن از زندگی، برای زیبایی باغ ها و دریا، و برای آب بازی کردن در دریای پر جنب و جوش مدیترانه است. این شهر دارای یک سرشت ایتالیایی تعیین است و مکان های دیدنی شهر نیس کم نیست، به ویژه در شهر قدیمی آن دیدنی های نیس فرانسه دیده می گردد. هرچند خیابان های سنگفرش شده و یا قدم زدن در تفریحگاه های des Anglais باعث شگفت زدگی می گردد، بازدید نمایندگان از زیبایی، فرهنگ و محیط نیس نیز لذت خواهند برد. با ما در مجله آقای ابوالفضلی همراه باشید تا سفری به جاذبه های گردشگری نیس فرانسه داشته باشیم...

Vieille Ville (شهر قدیمی)

شهر قدیمی زیبا نیس که یکی از بهترین دیدنی های نیس فرانسه می باشد، با پیچ و خم کوچه های باریک و خیابان های سنگ فرش شده، یادآور محیط پر جنب و جوش ایتالیا است. Vieille Ville به طور گسترده ای به نام Babazouk شناخته می گردد و از انتهای غربی قلعه Colline du آغاز می گردد و به وسیله بلوار های بزرگ، از جمله Jardin Albert I، Place Masséna و Promenade du Paillon محدود می گردد. انتهای جنوبی شهر قدیمی، مرزهای Ponchettes را در بر می گیرد که ماهی فروشان و فروشگاه های مواد غذایی محصولات تازه خود را در محوطه های اطراف Cours Saleya می فروشند. بازار گل رنگارنگ، یک رویداد سنتی Provençal، منعکس نماینده غنای زندگی روزمره مردم نیس است، هر روز صبح (به استثنای دوشنبه) خیابان ها را زیبا می نماید. بعلاوه اصطبل فروش صابون، محصولات غذایی و ادویه جات وجود دارد. بازار تمام مواد لازم برای طبخ غذاهای خوشمزه دریای مدیترانه Côte dAzur، زیتون های نیس، پنیر گوسفندی و قارچ های محلی تا ماهی های تازه را ارائه می دهد.

چندین قدم دور از Cours Saleya در Quai des Etats-Unis، Galerie des Ponchettes Musée Dufy، یک موزه به کار هنری رائول دوفی اختصاص یافته است. این موزه مجموعه ای برجسته از نقاشی های مجذوب نماینده و پر جنب و جوش دوفی را نمایش می دهد. یکی دیگر از موزه های با ارزش در Quai des Etats-Unis موزه Alexis و Gustav-Adolf Mosa است. الکسیس موسی هنرمند قرن نوزدهم، که برای نقاشی های آبرنگ خود که دارای صحنه های زرق و برق دار از نیس، Côte dAzur و حومه Provençal است، مشهور است. پسرش گوستاو آدولف موسی نیز چشم انداز ها را نقاشی کرد و بعد سبک خود را به شکل سورئالیستی منحصر کرد.

یکی دیگر از معروف ترین دیدنی های نیس فرانسه در نزدیکی Cours Saleya Palais Lascaris در Rue Droite است. قطعا دیدن این کاخ با شکوه از قرن هفدهم که از خانواده Lascaris-Vintimille، Count Castellar به جا مانده است ارزش دیدن دارد چراکه از زیباترین جاذبه های گردشگری نیس فرانسه است. در طبقه اول، سالن ورودی خوب، مناسب یک قصر بزرگ است. به نظر می آید مبلمان اتاق ها در این هتل از قرن های 17 و 18 میلادی است، پرده های نقش دار فلمینی، گچکاری های غنی و سقف های نقاشی شده مدرسه ایتالیایی دیده می گردد. نمایشگاه های منظم که میراث هنری منطقه را نشان می دهد برگزار می گردد. یکی دیگر از جاذبه های جالب در شهر قدیمی نیس، Palais des Rois Sardes، کاخ سابق پادشاهان ساردینیایی است.

تفریحگاه des Anglais

خیابان نمادین در نیس، تفرجگاه des Anglais یک پیاده روی عجیب و غریب است که در دنباله منحنی سواحل Baie des Anges است. این جاده ساحلی افسانه ای با درختان نخل کاشته شده و پر از باغ های زیبا است، در اصل نه تنها یک پیاده روی کوچک است بلکه بهترین مکان های دیدنی شهر نیس در این قسمت واقع شده اند. تفرجگاه des Anglais به وسیله مرد انگلیسی، جناب لوئیس وای در سال 1820 با هزینه شخصی ساخته شده است. سپس آن را Chemin des Anglais نامگذاری کرد. این جاده در سال 1931 زمانیکه دو جاده جداگانه بود توسعه یافت. در آن موقع، پسر ملکه ویکتوریا، دوک اف کانت، تفرجگاهی به سبک سلطنتی افتتاح کرد.

امروزه مشکل ترافیک جاده ای با تونل های زیرزمینی حل شده است، و این امر باعث شد تفرجگاهی که برای قدم زدن مناسب باشد برای مردم ایجاد گردد. گردشگاه des Anglais بعلاوه دارای دوچرخه سواران و اسکیت بازان معروف است. از زمانی که Belle Epoque، به وسیله ساختمان های پرشکوه مانند تئاتر Palais de la Méditerranée و کاخ Villa Masséna (65 Rue de) France، زینت داده شد بار دیگر خانه ای برای شاهزاده خانم ها شد. Villa Masséna در حال حاضر یک نمایشگاه تاریخی برای بازدیدنمایندگان است که موزه هنر و تاریخ آن را در اختیار دارد و به وسیله یک پارک زرق و برق دار با باغهای رسمی فرانسوی احاطه شده است. یکی دیگر از ساختمان های استثنایی در این تفرجگاه، (Le Negresco (37 promenade des Anglais است که به عنوان یک بنای تاریخی ملی نامگذاری شده است. Le Negresco یک هتل با شکوه پنج ستاره با مجموعه هنرهای دنیای است.

Colline du Château (قلعه هیل)

در تپه ای مشرف به خط ساحلی نیس، قلعه هیل اولین منطقه نیس بود که یونانی ها دو هزاران سال پیش در آن ساکن بودند. هنگامی که شهر غیرقابل قبول در نظر گرفته شد و امروزه یکی از جاذبه های گردشگری نیس فرانسه محسوب می گردد، قلعه به وسیله سربازان پادشاه فرانسوی لوئی چهاردهم در سال 1706 نابود شد. در حال حاضر اموال به طور کامل به عنوان یک پارک کنار گذاشته شده است. این مکان جادویی از دیدنی های نیس فرانسه، یک وادی دلپذیر از سبزی، درختان سایه دار و آبشارهای عجیب و غریب است. پارک الهام بخش بازدید نمایندگان برای لذت از قدم زدن آهسته درچشم انداز ها دیدنی است. از این نقطه، عکاسی پانوراما شامل Baie des Anges، Vieille Ville و بندر زیبا است. در داخل پارک، بوتیک ها و رستوران ها و بعلاوه خرابه های دو کلیسای قدیمی ارزش دیدن دارند. قلعه Colline du در شب، با عوامل نورانی ویژه روشن می گردد.

بازدیدنمایندگان میتوانند پیاده از شهر قدیمی نیس و برای دیدنی مکان های دیدنی شهر نیس به Art-Deco یا محل Garibaldi به قلعه Colline du بروند یا از آسانسور و پله برقی استفاده نمایند. یکی دیگر از گزینه ها این است که قطار توریستی کوچکی را که از انتهای Quai des États-Unis حرکت میکند را بگیرند و از جاذبه های گردشگری نیس فرانسه دیدن نمایند. پس از بازدید از پارک، گردشگران ممکن است از قلعه Colline du به سمت تفرجگاه des Anglais قدم بزنند که در مسیر عبور از بلانادا است. این برج غول پیکر در قرن شانزدهم در مکان Bastion Saint-Lambert ساخته شد، جایی که هکتور برلیوز اپرای خودش King Lear را ساخت. برج ها موزه Naval (موزه دریایی) است.

آدرس: des Ponchettes, de Foresta,موزه Montfort, نیس

موزه Matisse

نشستن روی تپه Cimiez، موزه Matisse مجذوب نمایندهیت لازم برای دوستداران هنر را دارد. این موزه دل پذیر در ویلای تاریخی ژنوئوس واقع شده و به وسیله باغهای زیبا ایتالیایی احاطه شده است و از محبوب ترین مکان های دیدنی شهر نیس و جاذبه های گردشگری نیس فرانسه می باشد. مجموعه دائمی نشان دهنده یک مجموعه گسترده و متنوع از آثار Matisse است. 68 نقاشی، 236 طرح، 218 نقاشی و 56 مجسمه (تقریبا تمام مجسمه های Matisse که تا کنون ساخته شده است) همراه با نقاشی های جالبی برای دکوراسیون کلیسایی کوچک در ونس وجود دارد. کل آثار مجموعه ، خلاصه ای از روش خلاق هنرمند و نابغه را ارائه می دهد. این به وسیله خانواده Matisse به شهر نیس داده شد، جایی که هنرمند از 1918 تا 1954 در آن زندگی می کرد. موزه بعلاوه میزبان نمایشگاه های موقت هر سال و نمایش فیلم های هنری و کنفرانس ها می باشد.

آدرس: خیابان 164 des Arènes de Cimiez، نیس

Monastère Notre-Dame-de-Cimiez

در نزدیکی موزه Matisse و در اطراف باغ های زیبا، Monastère Notre-Dame-de-Cimiez در قسمت شیک Cimiez که به طور مستقیم بالای ویرانه های باستانی Cemenelum است واقع شده است که دارای اثری جالب از حمام رومی و آمفی تئاتر است. در اصل بنیاد Benedictine، صومعه به وسیله فرانسیسکن ها در قرن شانزدهم گرفته شده و در قرن هفدهم توسعه یافت. ظاهر فعلی آن با توجه به مدل گوتیک در سال 1850 بازسازی شده است. در داخل کلیسا، وسایل خاص از مدرسه نیس شامل صلیب به وسیله Bréa از 1475 میلادی وجود دارد. میدان خارجی چشم انداز های برجسته ای که با سنگ مرمر از 1477 است ارائه می دهد. صومعه بعلاوه دارای موزه ای است که زندگی راهبان فرانسیسکن در نیس را از قرن 13 تا قرن 18 نشان می دهد. این بازدید به طور کلی شرایط روحانی و اجتماعی فرمانروایی فرانسیسکن را ارائه می دهد و از بهترین مکان های دیدنی شهر نیس می باشد.

آدرس: محل دوموناستر، نیس

موزه هنر مدرن و معاصر

این موزه هنر مدرن و معاصر در سال 1990 افتتاح شد. این ساختمان براق که به وسیله معماران Yves Bayard و Henri Vidal ساخته شده است، دارای چهار برج با نمای سنگ مرمر کارارا است که به یکی از دیدنی های نیس فرانسه تبدیل شده. یک هنر مدرن غریبانه در حیاط نصب شده است. مجموعه موزه نشان دهنده بخش متفاوتی از هنرهای زیبا از دهه 1960 و 1970 است، از جمله واقع بینی های تازه و هنر پاپ، که خلاصه ای از، مینیمالیست های آمریکایی و جنبش ضد حرکت است. به ویژه آثار نمایشی Yves Klein، از جنبش Nouveaux Réalistes، که در نیس در سال 1928 به دنیا آمد قابل توجه هستند. موزه ویترین خود را در یک اتاق و بر روی سقف تراس که دارای چشم انداز نفس گیر در نیس است نمایش می دهد . پس از بازدید از موزه، گردشگران ممکن است یک پیاده روی کوتاه به نزدیکی محل جوزپه گاریبالدی، با مجسمه دیگری از ساکنان مشهور نیس، گاریبالدی، جنگجو آزاد ایتالیایی، داشته باشند.

آدرس: محل ایو کلن، نیس

جاردین آلبرت اول

این منطقه مانند پارک سرسبز بین خیابان des Phocéens وخیابان de Verdun واقع شده است. باغ های وسیع شمالی تا جایی که مشغول محل Masséna است، و دارای یک چشمه پر زرق و برق Fontaine du Soleil با مجسمه آپولو که خدای آفتاب یونان است گسترده شده است و از جاذبه های گردشگری نیس فرانسه محسوب می گردد. من یک تئاتر بی نظیر و دلنشین از Jardin Albert در فضای باز دیده ام، Théâtre de Verdure تئاتری است که در میان درختان کاج و نخل احاطه شده است. در فصل بهار و تابستان این محل جشنواره کنسرت های موسیقی، شامل جشنواره های راک و اجرای گروه های محبوب راک را ارائه می دهد. یک پیاده روی کوتاه دور از باغ، در خیابان شلوغ Jean Médecin، یکی از خیابان های اصلی خرید در نیس است. کلیسا نئو گوتیک از Notre-Dame در هنگام بازدید از محله، ارزش دیدن را دارد چرا که از پرطرفدارترین دیدنی های نیس فرانسه و مکان های دیدنی شهر نیس می باشد.

آدرس: محل ژان پل دوم، نیس

موزه چاگال

هواداران مارک چاگال از این موزه لذت خواهند برد. نمایشگاه موزه چاگال مهمترین نمایشگاه آثار چاگال در دنیا و از دیدنی های نیس فرانسه است. این مجموعه شامل نقاشیهای چاگال، قلم زنی، حجاری، مجسمه سازی، شیشه رنگی و موزاییک است. پرده های دیواری نیز در خصوص موضوعات کتاب مقدس وجود دارد. سالن کنسرت موزه دارای یک دیوار شیشه ای رنگارنگ است که نمونه ای باشکوه از آثار هنری چاگال است. موزه بعلاوه نمایشگاهی موقت جهت نمایش آثارهنرمندان دیگراست.

آدرس: خیابان du Docteur Ménard، نیس

کلیسا ارتدکس روس سنت نیکلاس

در سال 1912 به وسیله Tsar Nicolas، ساخته شده است. CathédraleOrthodoxe Russ Saint-Nicolas یکی از زیباترین کلیساهای ارتدوکس و دیدنی های نیس فرانسه در خارج از روسیه در نظر گرفته شده است. با الهام از سبک Muscovite، کلیسای جامع دارای یک دکوراسیون داخلی با بسیاری از شمایل زینتی، نقاشی های دیواری، و آثار چوبی حک شده و بعلاوه یک نماد فلزی برجسته است. جعبه جواهری واقعی، که داخل آن شامل اشیاء تاریخی و مذهبی است که در طول زمان جنگ از روسیه به اینجا آمده است. کلیسای جامع هنوز هم به عنوان محل عبادت استفاده می گردد. بازدیدنمایندگان پذیرفته میشوند، اما باید قوانین خاصی را بپذیرند: مردان بدون لباس و یا با شورت پذیرفته نخواهند شد. برای زنان، دامن کوتاه مجاز نیست، شانه ها و سرنیز باید پوشانده گردد.

آدرس: خیابان نیکولا دوم و بلوار Tzarevitch

موزه هنرهای زیبا des Beaux

در ناحیه دانشگاه Les Baumettes موزه هنری des Beaux مجموعه گسترده ای از آثار مربوط به قرن های 15 تا 20 را ارائه می دهد. این مجموعه نقاشی های فرانسوی را، از جمله آثار امپرسیونیست فرانسه، ایتالیایی و فلمینی نمایش می دهد. معروف ترین نقاشی های فرانسوی قرن هفدهم و هجدهم و نقاشی ها و مجسمه های قرن نوزدهم است. هنرمندان شامل Chéret، Fragonard، Braque، کاریر، چاگال، دگاس، Monet، سیسلی، مجسمه های Carpeaux و Rodin و بعلاوه سفالگری پیکاسو است. موزه بعلاوه مجموعه نقاشی دوفی و مجموعه های هنری Alexis و Gustav Adolf Mossa را در بر می گیرد.

آدرس: خیابان 33des Baumettes، نیس

جایی برای اقامت در نیس برای گشت و گذار

ساحل زیبای شهر نیس، بهترین مکان برای اقامت نزدیک به خط ساحلی و تفرجگاه des Anglais است. از ساحل و افرادی که در اینجا به دیدن می نشینند لذت ببرید، و شهر قدیمی یا Vieille Ville، که فقط در فاصله کوتاهی از شرق قلعه Colline du (قلعه هیل) است را ببینید. در زیر بعضی از هتل های با رتبه بالا در مکان های عالی ذکر می شوند:

هتل های لوکس: درست در تفرجگاه des Anglais و در مرکز همه اقدامات، 5star Hyatt Regency نیس Palais de la Mediterranee وجود دارد. این هتل دارای یک استخر بزرگ و دیدنی با چشم انداز دریا و یک رستوران لذیذ است. در زیر صخره های قلعه Colline du قرارگرفته است و در پلکان Ville Vieille، هتل la Perouse است. چشم انداز شهر و اقیانوس از پشت بام دیدنی است. بوتیک کوچکتر هتل در یک عمارت قرن نوزدهم وهتل 25 اتاقی du Petit درنزدیکی موزه های Matisse و چاگال واقع شده است.

هتل های میانه: یک قطعه از ساحل را انتخاب کنید، یک پیاده روی پنج دقیقه ای به ایستگاه قطار، یک La Villa Nice Victor Hugo تازه است. این هتل اتاق زیبا و مدرن در ساختمان زیبای Belle Epoch را ارائه می دهد. بعلاوه به تازگی در همان منطقه در سالن انتظار یک منطقه بازی بچه ها، با دکوراسیون منحصر به فرد و سرگرم نماینده با سبک لک لک های گرمسیری در مرکز نیس باز شده است. Grand Hotel Le Florence دنج ، تمیز و راحت،و با پیاده روهایی دلپذیر، نزدیک به Vieille Ville است.

هتل های مقرون به صرفه: Logis Le Panoramic complet در بالای یک تپه در حدود 15 دقیقه پیاده روی تا Vieille Ville، اتاق هایی کم هزینه با بهار خواب و با چشم انداز ای فوق العاده ای ارائه می دهد. نزدیک ایستگاه های تراموا و کمتر از دو کیلومتر از ساحل، Star Hotelاتاقهای اصلی، اما راحت دارد. Clair Hotel یک مجموعه خانوادگی خوب است. در اطراف منطقه قلعه Colline du ، در محل آرام نزدیک به Port Lympia، مکانی است که بعضی از قایقرانی های دیدنی و مجذوب نماینده اروپا در کنار هم قرار گرفته اند.

نکات و تورها: چگونه بیشترین بازدید را از سفر به نیس داشته باشید

یک تور سازمان یافته یک راه عالی برای اطمینان از دیدن همه اماکن معروف این مرکز کوته دزور است و در خصوص تاریخ و فرهنگ آن بدون نگرانی یاد می گیرید و در مسیر خود به اطراف نگاه می کنید. شما بعلاوه می توانید زمان را صرفه جویی کنید، زیرا بعضی از این تورها شامل انتخاب راحت در هتل می گردد. در زیر بعضی از تورهایی که پایین ترین قیمت را تضمین می نماید نام میبریم:

دوچرخه سواری در اطراف شهر: میدان خیابان های درخت کاشته شده، سواحل خورشیدی، شهر قدیمی زیبا و بازار، و گردشگاه des Anglais، بعضی از مکان های معروف در شهر نیس است که با تور دوچرخه سواری میتوانید ببینید. این تور تفریح سه ساعته شامل دوچرخه شما؛ کلاه ایمنی؛ راهنمای زبان انگلیسی و کت بارانی، در صورت احتیاج است. این یک گروه کوچک با حداکثر 14 نفر است.

یک سفر روزانه: شهرهای تپه ای قرون وسطی و موزه های Monaco و Cannes یک قدمی نیس هستند و سفر تور روزانه یک راه مناسب برای دیدن آنها است. آرامش داشته باشید و رانندگی یا پیدا کردن راه خود را در اطراف Monaco و Eze وگروه کوچک سفرهای روزانه از نیس فراموش کنید. در شهر تپه ای Eze ، شما می توانید یک عطر سنتی و چشم انداز مهیج در خصوص Riviera فرانسه را ببینید. در مونت کارلو پر زرق و برق، شما می توانید شهر قدیمی را کشف کنید و در کاخ و مکانهای دیگر زندگی کنید. یکی دیگر از سفرهای سرگرم نماینده روزانه که شامل موناکو و Eze است، سفر گروه کوچک Riviera فرانسوی از نیس است که بعلاوه شامل بازدید از Cannes و شهر زیبا دریایی Juan-les-Pins می گردد. هر دو این تورهای تمام روز شامل هدایت های حرفه ای، حمل و نقل در یک ون کوچک با تهویه مطبوع و انتخاب راحت هتل وماندن در منطقه ها انتخاب شده است.

منبع: همگردی

به "سفر به زیباترین جاذبه های گردشگری نیس فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به زیباترین جاذبه های گردشگری نیس فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید