بهترین زمان سفر به توکیو؛ مرکز شکوفه های گیلاس ژاپن

به گزارش آقای ابوالفضلی، در مورد بهترین زمان سفر به توکیو، مرکز پر جمعیت کشور ژاپن و جزئیات آب و هوایی این شهر زیبا، چه میزان اطلاعات دارید؟

بهترین زمان سفر به توکیو؛ مرکز شکوفه های گیلاس ژاپن

شاید بهترین کلمات برای توصیف شهر توکیو، مرکز پرجمعیت ژاپن، متحرک و سرزنده باشد. این کلانشهر ژاپنی همواره به صورت دیوانه واری در حال حرکت و جنب و جوش است؛ صدای پاهای جمعیتی که در پیاده روها راه می فرایند، تمرکز ماشین ها در خیابان ها، سر و صدای قطارهای زیرزمینی و کشتی های کروز در حال رفت و آمد در بندرها، هرگز این شهر را آرام رها نمی کنند. توکیو، از پیشرفت، مصرف گرایی و حرکت، تغذیه می گردد و رو به جلو می رود.

سفر به توکیو، تجربه ای منحصر به فرد برای شما خواهد بود. به خاطر داشته باشید پارک های شهری در فصل شکوفه گیلاس، پر از جمعیت است. از موزه ها و مکان های تاریخی در سطح جهانی توکیو بازدید کنید، عکس های بسیاری بگیرید، حتما سوشی های توکیو را امتحان کرده و تا می توانید خرید کنید.

منتظر چه هستید؟ توکیو با جهانیی از تجربیات متفاوت در انتظار شما است.

بهترین زمان سفر به توکیو بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به توکیو، بین ماه های مارس و آوریل (10 اسفند تا 10 اردیبهشت) و سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر) است. فصل رنگارنگ پاییز با دمایی معتدل، فصلی مناسب برای سفر به توکیو به شمار می آید.

فصل بهار نیز مانند پاییز فصل خوبی برای سفر است، اما بدانید به جای منظره برگ های ریزان پاییزی و درختان رنگارنگ نارنجی و قرمز با شکوفه های فوق العاده گیلاس روبه رو خواهید شد.

فصل تابستان، فصل داغ گردشگری با صف های طولانی در موزه ها و متروهای شلوغ همراه است. اگر می توانید از سفر در این زمان از سال به توکیو صرف نظر کنید، زیرا آب و هوا بسیار گرم و مرطوب و همچنین قیمت هتل ها بسیار بالا است.

فصل زمستان، درست مخالف تابستان، آب و هوا خنک اما قابل تحمل است. البته باید بدانید از تمام پتانسیل پارک های توکیو در این فصل نمی توانید استفاده کنید.

بهترین زمان سفر به توکیو بر اساس فصول

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر)

فصل پاییز در توکیو با کاهش تدریجی رطوبت، دما و جمعیت گردشگران فصل تابستان همراه است. در بیشتر فصول سال، محدوده دمایی، 15.6 تا 21.1 درجه سانتی گراد است، اما در ماه سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر)، مسافران ممکن است دمای 26.7 درجه سانتی گرادی را نیز تجربه کنند. ماه سپتامبر و اکتبر (9 مهر تا 9 آبان)، بیشترین بارش را در طول سال تجربه می کنند، پس اگر در این زمان از سال به توکیو سفر می کنید، حتما چتر به همراه داشته باشید.

اگر برنامه سفر شما در ماه های اکتبر و نوامبر (10 آبان تا 9 آذر) است، حتما یک ژاکت گرم سبک به همراه داشته باشید زیرا دما در طول شب تا 10 درجه سانتی گراد و گاهی تا 4.4 درجه سانتی گراد افت می کند.

فصل زمستان: ماه های دسامبر تا فوریه (10 آذر تا 9 اسفند)

فصل زمستان، کم بازدیدترین فصل گردشگری توکیو است، اما انتظار نداشته باشید که قیمت هتل ها نزول قابل توجهی داشته باشد. قیمت هتل ها در توکیو تقریبا در طول سال ثابت و گران است.

دما در طول روز در محدوده 4.4 تا 10 درجه سانتی گراد است، اما در طول شب، شهر یخبندان می گردد. در خاطر داشته باشید در نزدیکی سال نو، قیمت های هتل ها بسیار بالا می رود و بیشتر موزه ها از چند روز قبل تر از تعطیلات تا چند روز بعد آن، بسته هستند.

فصل بهار: ماه های مارس تا می (10 اسفند تا 10 خرداد)

دما در فصل بهار، بسیار دلپذیر و در محدوده 15.6 تا 21.1 درجه سانتی گرادی است. پارک ها در این زمان از سال، مملو از رنگ می شوند. شکوفه های مشهور گیلاس ژاپنی در هفته آخر مارس تا اوایل ماه آوریل (نیمه اول فروردین)، در پارک های شهر، قابل مشاهده هستند. ساکنین شهر توکیو در این رویداد ویژه به پارک های شهری می آیند، پس آمادگی روبه رویی با جمعیت بسیار را داشته باشید.

در طول هفته طلایی (مجموعه ای از تعطیلات عمومی کشور)، آماده روبه رو شدن با یک کابوس باشید، زیرا تمام ساکنین شهر به صورت گروهی برای جشن گرفتن به خیابان ها می آیند.

برای سفر در این زمان از سال نیز بهتر است یک ژاکت سبک به همراه داشته باشید. میانگین حداقل دما در این فصل 4.4 تا 10 درجه سانتی گراد است و در ماه مارس (10 اسفند تا 11 فروردین)، حداکثر دمای روز 10 درجه سانتی گراد است.

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا آگوست (11 خرداد تا 9 شهریور)

اگر در فصل تابستان به توکیو می آیید، نه تنها با جمعیتی زیاد روبه رو می شوید، بلکه باید آماده تحمل گرمایی سخت و طاقت فرسا نیز باشید.

توکیو با دمای 21.1 تا 26.7 درجه سانتی گراد در این فصل، گرم، چسبناک و پر از گردشگر است. شما همچنین با روزهای بارانی زیادی در این فصل روبه رو خواهید شد؛ ماه های ژوئن و ژوئیه (11 خرداد تا 9 مرداد)، به عنوان فصل باران ژاپن در نظر گرفته می شوند.

بهترین زمان سفر به توکیو بر اساس فستیوال ها و رویدادها

فستیوال ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال بین المللی فیلم توکیو

فستیوال بین المللی فیلم توکیو که از سال 1985 در توکیو در ماه های اکتبر و نوامبر برگزار می گردد، در کنار فستیوال بین المللی فیلم شانگهای، یکی از بزرگ ترین فستیوال های رقابتی فیلم در قاره آسیا است.

روز فرهنگ

روز فرهنگ، یک روز تعطیلی ملی در ژاپن است که هر سال، در تاریخ 3 نوامبر (12 آبان)، برگزار می گردد و هدف آن ارتقای فرهنگ، هنر و تلاش های دانشگاهی است.

فستیوال شیچی گوسان (Shichi-Go-San Festival)

شیچی گو سان (هفت، پنج، سه) یک مراسم سنتی و جشنواره ای یک روزه در ژاپن است که سالانه برای جشن گرفتن رشد دختران سه و هفت ساله و پسران سه و پنج ساله، در 15 نوامبر (24 آبان) برپا می گردد.

ان روز در ژاپن تعطیل ملی است و به طور کلی سعی می گردد در نزدیک ترین آخر هفته برگزار گردد.

در این روز دختران سه و هفت ساله و پسران سه و پنج ساله را به منظور دعا کردن برای تندرستی خود به زیارتگاه های محلی یا معابد می برند.

روز شکرگزاری کار (Labor Thanksgiving Day)

روز شکرگذاری کار، یکی از تعطیلات ملی کشور ژاپن است که هر سال، در تاریخ 23 نوامبر (2 آذر) برگزار می گردد. قانون، این تعطیلات در شهرها را به مناسبت یادآوری کار و تولید و همچنین تشکر از یکدیگر، معین کرده است.

فستیوال ها و رویدادهای فصل زمستان

تولد امپراتور

تولد امپراتور یک تعطیلات ملی در تقویم ژاپنی است که در روز تولد امپراتور حاکم، آکی هیتو (امپراتور کنونی ژاپن و صدوبیست وپنجمین امپراتور این کشور از دودمان یاماتو)، یعنی 23 دسامبر (2 دی) جشن گرفته می گردد. وی متولد سال 1933 است و قرار است در روز 30ام ماه آوریل سال 2019 از قدرت کناره گیری کند. او تنها حاکم کنونی جهان است که عنوانش به انگلیسی امپراتور (Emperor) ترجمه می گردد. این بدین معنا است که پس از آن سال، تاریخ این تعطیلات ملی در ژاپن، تغییر خواهد کرد.

روز سال نو

سال نو در تاریخ 10ام دی، با آتش بازی و مهمانی های بسیار در توکیو برگزار می گردد و مردم، سال نو را در این تعطیلات ملی، جشن می گیرند.

روز ملی تاسیس (National Foundation Day)

روز ملی تاسیس، یکی از تعطیلات ملی ژاپن در تاریخ 11ام فوریه (22 بهمن) است. این جشن که هر سال برگزار می گردد، در جهت بزرگداشت تاسیس کشور ژاپن و به قدرت نشستن اولین امپراطوری آن، امپراتور جینمو، در سال 660 قبل از میلاد مسیح است.

فستیوال ها و رویدادهای فصل بهار

انیمیشن ژاپنی (AnimeJapan)

فستیوال انیمیشن ژاپنی، یک نمایشگاه برای مخاطبین انیمیشن های ژاپنی است که از مارس 2014، به صورت سالیانه در حال برگزاری است. این فستیوال، مخاطبین بسیاری را به سمت شهر توکیو می کشاند.

نمایشگاه هنری توکیو (Art Fair Tokyo)

نمایشگاه هنری توکیو با مجموعه ای از آثار هنری آنتیک، قدیمی و هنر معاصر، هر سال در محل نمایشگاه های بین المللی اصلی توکیو در ماه مارس تا آوریل برگزار می گردد.

هفته طلایی (Golden Week)

هفته طلایی در تاریخ 29 آوریل تا 5 می (9 تا 15 اردیبهشت)، هفته ای مشتمل بر تعطیلات ملی کشور ژاپن است. در طول این هفته، بسیاری از اماکن اداری و موزه ها بسته هستند.

فستیوال ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال آتش بازی رود سومیدا (Sumida River Fireworks)

آتش بازی بزرگ رود سومیدا یا سومیداگاوا هانابی دائیکائی یکی از جشن های آتش بازی در توکیو مرکز ژاپن است. محل برگزاری این جشن در اطراف رود سومیدا در آساکوسا و موکوجیما در منطقه سومیدا است. این جشن هر ساله در آخرین شنبه ماه جولای (6 مرداد) برپا می گردد. برپایی این جشن به 1732 میلادی برمی گردد، ولی بارها برگزاری آن متوقف شده است. این جشن از سال 1978 میلادی بطور مداوم، هر سال برگزار شده است. در حال حاضر تعداد شرکت کنندگان این جشن در حدود یک میلیون نفر است. این آتش بازی در کنار آتش بازی خلیج توکیو و آتش بازی جینگوگائیئن، سه آتش بازی اصلی توکیو هستند.

بهترین زمان سفر به توکیو بر اساس هزینه هتل ها

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، بهترنی زمان سفر به توکیو بر اساس هزینه هتل ها، ماه های ژانویه، ژوئن و آگوست است.

رتبه های توکیو

گزارش رتبه بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است.

رتبه های توکیو به شرح زیر است:

  • ششمین مقصد برتر گردشگری در آسیا

ژاپن؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

ماه دما (سانتی گراد) اندازه بارش (سانتی متر)
ژانویه8.34.8
فوریه8.97.4
مارس12.210.7
آوریل17.213.5
می21.714.7
ژوئن24.416.5
ژوئیه28.314.2
آگوست3015.2
سپتامبر26.123.4
اکتبر20.620.8
نوامبر15.69.7
دسامبر11.15.6

توصیف اقلیم کشور ژاپن، ساده نیست؛ این شبه جزیره بزرگ، بسیار طویل و پوشیده با کوهستان است. اقلیم و آب و هوا از شمال تا جنوب این کشور، یکسان نیست.

در شمال ژاپن، تابستان ها کوتاه، زمستان ها طولانی و بارش برف، بسیار رایج است. بارش برف در غرب کشور معمولا رخ می دهد، ولی در جنوب کشور، آب و هوا گرم و مرطوب است.

در انتهای تابستان، حمله تایفون ها (طوفان و گردباد) به همراه بارش های سیلابی، غیر معمول نیست.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه7.6 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر6.9 سانتی گراد- 4.4 سانتی متر6.2 سانتی گراد- 4.2 سانتی متر5.5 سانتی گراد- 4 سانتی متر
فوریه8.8 سانتی گراد- 6.8 سانتی متر8.6 سانتی گراد- 6.1 سانتی متر8.5 سانتی گراد- 5.5 سانتی متر8.3 سانتی گراد- 4.8 سانتی متر
مارس11.4 سانتی گراد- 9.9 سانتی متر10.6 سانتی گراد- 9.1 سانتی متر9.7 سانتی گراد- 8.2 سانتی متر8.9 سانتی گراد- 7.4 سانتی متر
آوریل16 سانتی گراد- 12.8 سانتی متر14.7 سانتی گراد- 12.1 سانتی متر13.5 سانتی گراد- 11.4 سانتی متر12.2 سانتی گراد- 10.7 سانتی متر
می20.6 سانتی گراد- 14.4 سانتی متر19.5 سانتی گراد- 14.1 سانتی متر18.3 سانتی گراد- 13.8 سانتی متر17.2 سانتی گراد- 13.5 سانتی متر
ژوئن23.7 سانتی گراد- 16.1 سانتی متر23.1 سانتی گراد- 15.6 سانتی متر22.4 سانتی گراد- 15.2 سانتی متر21.7 سانتی گراد- 14.7 سانتی متر
ژوئیه27.3 سانتی گراد- 13.6 سانتی متر26.4 سانتی گراد- 13.1 سانتی متر25.4 سانتی گراد- 12.5 سانتی متر24.4 سانتی گراد- 11.9 سانتی متر
آگوست29.6 سانتی گراد- 15 سانتی متر29.2 سانتی گراد- 14.7 سانتی متر28.7 سانتی گراد- 14.5 سانتی متر28.3 سانتی گراد- 14.2 سانتی متر
سپتامبر25.1 سانتی گراد- 21.4 سانتی متر24.2 سانتی گراد- 19.3 سانتی متر23.2 سانتی گراد- 17.3 سانتی متر22.2 سانتی گراد- 15.2 سانتی متر
اکتبر19.2 سانتی گراد- 20.2 سانتی متر17.9 سانتی گراد- 19.5 سانتی متر16.5 سانتی گراد- 18.9 سانتی متر15.1 سانتی گراد- 18.2 سانتی متر
نوامبر14.4 سانتی گراد- 6.9 سانتی متر13.1 سانتی گراد- 4.2 سانتی متر11.9 سانتی گراد- 1.4 سانتی متر10.6 سانتی گراد- 1.4 سانتی متر
دسامبر10 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر8.9 سانتی گراد- 3.6 سانتی متر7.7 سانتی گراد- 2.5 سانتی متر6.6 سانتی گراد- 1.5 سانتی متر

فصل پاییز، با آب و هوایی معتدل و فضای رنگارنگ شهری، ایده آل ترین زمان سفر به ژاپن است. شما احتمالا فصل پاییز را به بهار ترجیح می دهید. البته باید بدانید فصل بهار، دارای جذابیت غیر قابل انکار شکوفه های درختان گیلاس است که از طریق تمام شاعران ژاپنی شرح داده شده است. در این زمان از سال، کشور ژاپن، مملو از گردشگر است. پس آماده روبه رو شدن با جمعیت بسیاری باشید.

چه زمانی به توکیو برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه1-98-215
فوریه0108-266
مارس3136-2410
آوریل9181-3010
می132323010
ژوئن182583512
ژوئیه2229133610
آگوست233116399
سپتامبر2027113512
اکتبر142223311
نوامبر7173-267
دسامبر2127-245

هزینه روزانه گردشگری در توکیو

هزینه یک روز اقامت در توکیو حدودا 2,060,000 تومان است. هزینه های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

1. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می گردد و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

2. شام در رستوران سه ستاره

3. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

این هزینه ها بسته به این که در ماه های داغ سال یا کمتر گردشگری به توکیو سفر می کنید، تغییر می کند. تخمین هزینه بالا در ماه های داغ در توکیو اجرا شده است تا برای برنامه ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.

منبع: کجارو / thebesttimetovisit.com / besttimetogo.com / travel.usnews.com

به "بهترین زمان سفر به توکیو؛ مرکز شکوفه های گیلاس ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به توکیو؛ مرکز شکوفه های گیلاس ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید