علت آمار بالای ابتلا به کرونا در انگلیس

به گزارش آقای ابوالفضلی، بحران کمبود سوخت در انگلیس و اعتراضات عمومی طی دو هفته گذشته باعث شده تا کمتر به این مساله توجه گردد که این کشور دارای بالاترین سرانه آمار ابتلا به کرونا در اروپاست.

علت آمار بالای ابتلا به کرونا در انگلیس

به گزارش گروه بین الملل آقای ابوالفضلی، آمار ابتلا به کرونا در انگلیس از تیر ماه گذشته که دولت تصمیم گرفت تا محدودیت ها را کاهش دهد فرایند صعودی به خود گرفته است. 28 تیرماه که دولت بخش عمده مقررات قرنطینه را برطرف کرد، روزانه بالغ بر 40 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا می شدند. همان روز که به روز رهایی انگلیس از کرونا مشهور است نخست وزیر و دو تن از وزرای دولت به علت ابتلا کرونا و تماس با یکدیگر در قرنطینه بودند.

اما طبق تصمیم دولت الزام به استفاده از ماسک صورت، فاصله گذاری اجتماعی و سایر محدودیت ها برداشته و به مسئولیت شخصی افراد واگذار شد. از آن تاریخ به این سو آمار ابتلا به کرونا در محدوده 30 تا 50 هزار سیر می نماید و شروع مدارس هم اخیرا به این فرایند شدت داده است.

اما نگاهی به مدیریت دولت انگلیس در مهار کرونا، تصویر روشن تری را نسبت به ریشه شرایط کنونی کشور ارائه می دهد. انگلیس نخستین کشور اروپایی بود که تیرماه گذشته محدودیت های کرونایی کاهش داد و سایر کشور های اروپایی تا حدود یک ماه بعد دست چنین اقدامی نزدند.

دانمارک اوت گذشته محدودیت ها را کاهش داد و نروژ هم اخیرا دست به اقدام مشابه زده است. بسیاری از کشور ها همچنان محدودیت ها درباره گردهمایی افراد، ضرورت ارائه گواهی واکسن کرونا برای ورود به مکان های عمومی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک صورت را اعمال می نمایند.

مثلا در آلمان و ایتالیا هنوز حضور تماشاچیان در استادیوم فوتبال با محدودیت هایی روبروست. در اسپانیا فاصله گذاری اجتماعی و رعایت ماسک صورت برای دانش آموزان بالای 6 سال در مدارس لازم است؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که چرا آمار بالای ابتلا به ویروسی که به وسیله تماس انسان ها با یکدیگر شایع می گردد در انگلیس بالاست.

واکسیناسون را هم نباید از قلم انداخت. اواخر زمستان گذشته که طرح واکسیناسیون عمومی در انگلیس شروع شد، این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی پیشرو بود. اما آمار ها نشان می دهد که اکنون سرانه واکسیناسیون در کشور هایی نظیر اسپانیا، پرتغال و فرانسه بیشتر از انگلیس است.

یکی از دلایل این مساله را می توان به واکسیناسیون نوجوانان نسبت داد. بسیاری از کشور های اروپایی واکسیناسیون نوجوانان زیر 16 سال را شروع نموده، اما انگلیس به تازگی دست به این اقدام زده است| چراکه سازمان تنظیم مقررات دارو ها و محصولات بهداشتی انگلیس معتقد است که هرچند منافع بهداشتی تزریق واکسن نوجوانان نسبت به خطرات آن بیشتر است، اما مزایای آن در مقیاس اجرای یک طرح سراسری چشمگیر نیست.

در مورد تلفات ناشی از ابتلا به کرونا، انگلیس پس از رومانی و اوکراین در مقام سوم واقع شده است. روزانه حدود یک صد نفر در انگلیس به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند. این مقدار با آمار تلفات ناشی از ابتلا به آنفلوانزا چندان توفیری ندارد.

روزانه حدود 700 بیمار کرونایی هم در انگلیس به بیمارستان مراجعه می نمایند. برای بسیاری که دچار عوارض کووید طولانی می شوند، جهت بهبودی از کرونا طولانی و طاقت فرساست. نتایج تحقیقات انجام شده در انگلیس نشان می دهد که بالغ بر 1.1 میلیون نفر در این کشور تا سه ماه پس از ابتلا به ویروس کرونا از مسائل به اصطلاح کووید طولانی رنج می برند. از این افراد 674 نفر از عوارضی رنج می برند که زندگی روزمره آن ها را مختل نموده و توان فعالیت های روزانه 196 هزار نفر هم محدود شده است.

بسیاری از بیماران مبتلا به کووید طولانی از عوارضی مانند سرگیجه، خستگی، تپش قلب، بی حسی و یا ضعف حافظه شکایت می نمایند. بعضی هم از یادآوری یا ادای کلمات شکایت می نمایند. هنوز توصیف یکسانی از این عوارض وجود ندارد و مسائل زیادی مربوط به آن هست که ناشناخته مانده است.

تجربه نشان داده که اوضاع کرونا با شیوع سویه های تازه این ویروس متغیر است. سویه الفا در انگلیس با سرعت بیشتری نسبت به سایر کشور های اروپایی شایع شد، اما در مورد سویه دلتا درست عکس این اتفاق رخ داد.

پروفسور نیل فرگوسن یکی از مشاوران ارشد پزشکی دولت می گوید که نسبت به آینده اوضاع کرونا در کشور نگران است. او در نشست کمیته پارلمانی امور بهداشت انگلیس هشدار داد که شیوع موج تازه کرونا در فصل زمستان بعید نیست.

این در حالیست که ویروس های تنفسی شایع و کشنده مانند آنفلوآنزا و ویروس سین سیشیال تنفسی (آراس وی) در نبود پروتکل های بهداشتی یک تهدید جدی در زمستان انگلیس بشمار می فرایند. گزارش ها حاکیست که ویروس آراس وی با سرعت زیادی در حال شیوع است و این درحالیست که زمستان در ابتدای راه است. کارشناسان می گویند که شاید تا بحرانی شدن اوضاع فرصت زیادی نباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "علت آمار بالای ابتلا به کرونا در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت آمار بالای ابتلا به کرونا در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید