کرونا بیشترین خسارت را به گردشگری کدام کشورها وارد کرد؟

به گزارش آقای ابوالفضلی، فهرست کشورهایی که بیشترین میزان خسارت را در اثر شیوع ویروس کرونا به صنعت گردشگری متحمل شده اند، منتشر شد.

کرونا بیشترین خسارت را به گردشگری کدام کشورها وارد کرد؟

شرکت Official ESTA که در حوزه خدمات ویزا فعالیت می کند، در گزارش نو خود از کشورهایی نام برده است که بیشترین کاهش درآمد را در نتیجه پاندمی کرونا در دنیا متحمل شده اند. جین فارستر، مدیر بخش توسعه بین المللی Official ESTA، می گوید:

از آنجا که سفر ماه ها است متوقف شده است، مشاغل در کشورهای مختلف دنیا که برای اقتصاد خود به دنیاگردی متکی بودند، شاهد کاهش چشمگیری در درآمدها و تولید ناخالص داخلی هستند. با توجه به اینکه سفر و دنیاگردی سهمی 8.9 تریلیون دلاری در تولید ناخالص داخلی کل دنیا دارند، تماشای خسارت کل 195 میلیارد دلاری در کل دنیا در چهار ماهه اول سال 2020، موضوعی به شدت متاثرکننده است.

در ادامه، 10 کشوری که طی چهار ماه اول سال 2020 بیشترین اندازه دلارهای از دست رفته را در صنعت دنیاگردی و در اثر شیوع کرونا دارند، معرفی شده اند.

1. آمریکا

ایالات متحده آمریکا رکورد بیشتری شمار مبتلایان به کووید 19 در یک کشور را به خود اختصاص داده است. این کشور با خسارت 30 میلیون و 709 هزار دلاری در درآمدهای بخش دنیاگردی در صدر فهرست قرار می گیرد. این خسارت فقط مربوط به چهار ماه اول سال 2020 است. تا آخر ماه مارس، 31 استان از کل 50 استان های آمریکا وارد فاز قرنطینه شدند و وزارت کشور ضمن اعلام شرایط سطح چهار در کشور و توصیه مبنی بر سفر نکردن، از شهروندان این کشور خواست که از سفرهای بین المللی اجتناب کنند و اگر در خارج به سر می برند، فوری به کشور بازگردند. آن ها همچنین ورود هر مسافری را از منطقه شینگن اروپا، بریتانیا و ایرلند را به خاک آمریکا ممنوع اعلام کردند.

2. اسپانیا

کشورهای اروپایی نیمی از فهرست را اشغال کرده اند. تا ماه ژوئن، اسپانیا شاهد کاهش 98 درصدی در آمار ورودی های بین المللی بود و از نظر درآمدهای از دست رفته دنیاگردی در اثر دنیاگیری کرونا، با کاهش 9 میلیون و 741 هزار دلاری در رده دوم جای گرفته است. به محض اینکه شیوع کووید 19 در این کشور تاحدی تحت کنترل گرفته شد که دنیاگردان خارجی بتوانند با خیال راحت به اسپانیا بازگردند، دستور قرنطینه ای که از جانب مسئولان بریتانیا برای آن دسته از شهروندان بریتانیایی که از اسپانیا به خانه بازمی گردند، باعث شد که بسیاری از مسافران بالقوه ای که هر سال برای تعطیلات تابستانی به این کشور سفر می کردند از تصمیم خود منصرف شوند و بازارهای دنیاگردی اسپانیا همچنان خالی از مسافر باقی بمانند.

3. فرانسه

فرانسه پربازدیدترین کشور در دنیا به شمار می آید و هر سال پذیرای حدود 89 میلیون دنیاگرد از نقاط مختلف دنیا است؛ اما ویروس کرونا در سال 2020 خسارتی هنگفت بر کسب وکار دنیاگردی این کشور وارد کرد و هشت میلیون و 767 هزار دلار از درآمدهای این صنعت در فرانسه کاست و در نتیجه، این کشور را در رده سوم فهرست قرار داد. فرانسه دومین کشور اروپایی از لحاظ ضرر و زیان وارده بر صنعت دنیاگردی است.

4. تایلند

تایلند که عملکرد خوبی از نظر مهار ویروس کرونا در خلیج داشته و 87 روز بدون گزارش حتی یک مورد ابتلای نو را پشت سر گذاشته است، می گوید قصد ندارد مرزهای خود را تا سال آینده به روی دنیاگردان بین المللی باز کند. این کشور جنوب شرقی آسیایی تنها در چهار ماهه نخست سال 2020 هفت میلیون و 822 هزار دلار از درآمدهای دنیاگردی خود را در نتیجه شیوع کرونا از دست داد.

5. آلمان

آلمان به عنوان کشوری در حوزه شینگن که یکی از اولین کشورهای درگیر با شیوع کووید 19 بود، از جمله کشورهای اروپایی است که مرزهای خود را از ابتدای مارس به روی مسافران بست و متحمل زیان هفت میلیون و 225 هزار دلاری در درآمدهای دنیاگردی شد. این کشور مرزهای خود را به روی مسافرانی که از کشورهای اتحادیه اروپا و بریتانیا، ایسلند، نروژ، لیختن اشتاین و سوئیس می آیند گشوده است.

6. ایتالیا

پس از آنکه ویروس کرونا در ماه مارس به سراسر اروپا راه یافت، ایتالیا به سرعت تبدیل به کانونی برای توسعه این ویروس در قاره اروپا شد. در نتیجه، مسئولان این کشور با اتخاذ قوانینی سختگیرانه ، کشور را به مدت چندین هفته قرنطینه کردند. هرگونه رفت وآمدی بین منطقه ها مختلف کشور ممنوع اعلام شد و به ساکنان آن گفته شد تا جز موارد ضروری و جز در زمان هایی که باید بر سر کار حاضر شوند، در خانه های خود بمانند. با متوقف شدن جریان مرسوم دنیاگردی در ایتالیا، این کشور شاهد کاهش 6 میلیون و 187 هزار دلاری در آمارهای خود در چهار ماهه اول سال 2020 بود.

7. انگلستان

انگلیس نیز از معدود کشورهای دنیا بود که مرزهای خود را تعطیل نکرد یا اینکه به سرعت، قرنطینه 14 روزه را برای مسافران بین المللی اعمال نکرد و این شرایط را تا ژوئن ادامه داد. در نتیجه، اندازه ابتلا در آن کشورها تشدید شد و بسیاری از کشورهای دنیا ضمن اعلام ممنوعیت ورود کسانی را که از بریتانیا می آیند، شهروندان خود را نیز از سفر به آنجا برحذر داشتند. بریتانیا در چهار ماه اول سال پنج میلیون و 816 هزار دلار درآمد را از دست داد.

8. استرالیا

استرالیا تا به اینجا سال سختی را پشت سر گذاشته است. آتش سوزی های وسیعی که از ابتدای سال 2020 نقاط مختلف این قاره را فرا گرفت و ویروس کرونا که با فاصله ای کم پس از آن شروع شد، انرژی زیادی از این کشور تلف کرد. این کشور در چهار ماهه نخست سال جاری، پنج میلیون 674 هزار دلار از درآمدهای دنیاگردی خود را از دست داده است. استرالیا به همراه نیوزیلند که هم مرز و همسایه هستند، واکنش مطلوب و منطقی در برابر شیوع کرونا از خود نشان دادند و با اجرای پروتکل های ایمنی در میان شهروندان و ممنوعیت سفر خارجی ها به این دو کشور، از ساکنان خود در برابر کرونا محافظت کردند. به خاطر موج دوم کووید 19 که به تازگی در این کشورها راه افتاده است، سیمون بیرمنگام، وزیر تجارت استرالیا اعلام کرد که به احتمال زیاد این کشور تا سال 2021، اجازه ورود خارجی ها به این کشور را نخواهند داد.

9. ژاپن

ژاپن که قرار بود در مرکز خود، میزبان بازی های المپیک تابستانی 2020 باشد (این بازی ها به سال آینده موکول شدند)، امیدوار بود درآمد زیادی از برگزاری این رویداد بزرگ و ورود ورزشکاران، طرفداران و دنیاگردان به دست بیاورد.

صرف نظر از ضررهای خاصی که ژاپن متحمل شد، این کشور جزیره ای پنج میلیون 428 هزار دلار را تنها در چهار ماه نخست سال در صنعت دنیاگردی خود از دست داد.

10. هنگ کنگ

هنگ کنگ اولین کشوری بود که انجام تست کرونا را به عنوان شرطی لازم برای همه مسافران هوایی که وارد این کشور می شوند، اعلام کرد. این شرط در ماه آوریل اعلام شد و از ماه مه نیز شروع به انجام تست دستگاه های ضدعفونی کننده بدن مسافران در فرودگاه بین المللی هنگ کنگ کرد. تمامی مسافرانی که وارد این کشور می شوند نیز ملزم به گذراندن قرنطینه ای 14 روزه در هتل یا محل اقامت خود هستند. این کشور در دوران وقفه فعالیت های دنیاگردی معمول خود پنج میلیون و 20 هزار درآمد را تنها در چهار ماه اول سال از دست داده است.

منبع: کجارو / travelpulse.com

به "کرونا بیشترین خسارت را به گردشگری کدام کشورها وارد کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا بیشترین خسارت را به گردشگری کدام کشورها وارد کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید