درخواست مجلس اروپا برای تشدید تحریم ها علیه مقامات روسی

به گزارش آقای ابوالفضلی، رئیس مجلس اروپا روابط این اتحادیه با روسیه را با توجه به مناقشات بر سر مسائل مختلف از جمله بلاروس بسیار متشنج خوانده و خواهان تشدید تحریم ها علیه مقامات روسی شد.

درخواست مجلس اروپا برای تشدید تحریم ها علیه مقامات روسی

به گزارش گروه بین الملل آقای ابوالفضلی به نقل از روزنامه اتریشی استاندارد، دیوید ساسولی، رئیس مجلس اروپا با توجه به بحران بلاروس و مواضع روسیه در قبال این مسئله تشدید تحریم ها علیه روسیه را درخواست کرد.

وی در تبادل نظر با یک رسانه آلمانی گفت: ما باید تحریم ها علیه مقامات روسی را تشدید کنیم، اما در عین حال ارتباط نزدیک تری با مردم و جامعه مدنی در این کشور برقرار کنیم و از مخالفان روسی و نهادها و رسانه های مستقل حمایت کنیم.

رئیس مجلس اروپا مناسبات بین اتحادیه اروپا و روسیه را بسیار متشنج ارزیابی نموده و با اشاره به مناقشات با این کشور بر سر مسئله بازداشت آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین و بحران در شرق اوکراین همچنین خواهان اقدامات بیشتر برای آزادی خبرنگار دستگیر شده در بلاروس شد.

هفته گذشته هواپیمای مسافربری خطور هوایی رایان ایر که از آتن به سمت ویلنیوس (پایتخت جمهوری لیتوانی) در حرکت بود، در نتیجه انتشار خبری درباره بمب گذاری در این هواپیما، بطور اضطراری در فرودگاه مینسک، پایتخت بلاروس فرود آمد.

وزارت دفاع بلاروس نیز بیان کرد که پس از تصمیم خدمه این هواپیما برای فرود، یک فروند جنگنده میگ-29 نیروی هوایی این کشور به هوا برخاسته و آن را تا نشستن در فرودگاه همراهی نموده است.

ساعاتی بعد این هواپیما از مینسک برخاسته و بالاخره در فرودگاه ویلنیوس به زمین نشست. در عرشه این هواپیما 170 مسافر از 12 کشور دنیا حضور داشتند که 90 تن آنها اتباع لیتوانی بوده و بقیه شهروندان دیگر کشورهای اروپایی، روسی و بلاروسی بودند.

در این ماجرا، اتفاق دور از انتظاری که افتاد، آن بود که در جریان عملیات جستجوی این هواپیما رومان پروتاسویچ بنیانگذار کانال تلگرام مخالفان بلاروسی (کانال نکستا Nexta) حضور داشت که در فرودگاه مینسک بازداشت

این اقدام بلاروس با خشم مقامات اروپایی روبرو شد اما روسیه از این اقدام دولت بلاروس حمایت کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با ابراز تعجب از اعمال تحریم هایی علیه مقامات مینسک، بازداشت روزنامه نگار مخالف بلاروسی را امور داخلی این کشور نامید و گفت: اگر این اتفاق در کشور دیگری اتفاق افتاده بود، واکنش ها کاملاً متفاوت بود.

وی در بیانیه ای در این رابطه یادآور شد: ما همه اطلاعات مربوط به این را که نیروهای ویژه امنیتی بلاروس رومان پروتاسویچ بنیانگذار کانال تلگرام مخالفان بلاروسی (کانال Nexta) که از جمله مسافرین هواپیمای مسافربری بود که مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه شهر مینسک شده بود دریافت نموده ایم ولی به عقیده ما، این مسئله از امور داخلی بلاروس است و نباید در آن دخالت کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "درخواست مجلس اروپا برای تشدید تحریم ها علیه مقامات روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مجلس اروپا برای تشدید تحریم ها علیه مقامات روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید