فراوری و برداشت بیش از 288 هزار تن محصولات جالیزی و صیفی جات در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش آقای ابوالفضلی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد از فراوری و برداشت 288 هزار و 600 تن محصولات جالیزی و صیفی جات در کشت های بهاره و تابستانه در استان اطلاع داد.

فراوری و برداشت بیش از 288 هزار تن محصولات جالیزی و صیفی جات در کهگیلویه و بویراحمد

سید علی معتمدی پور این مقدار محصولات برداشت شده را شامل خیار، پیاز ، سیب زمینی ، گوجه، هندوانه و طالبی بیان نمود و گفت : بیش از چهار هزار و 150 هکتاراز مزارع منطقه ها مختلف استان در سال زراعی 1401-1400 زیر کشت بهاره و تابستانه رفت.

معتمدی پور افزود: بیش از یکهزار و 500نفر بهره بردار بصورت مستقیم در کشت و کار صیفی جات و محصولات جالیزی این استان اشتغال داشتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه یکهزار و 660هکتار از مزارع این استان سال جاری زیر کشت هندوانه رفت، گفت: بیش از 99 هزار و 600 تن محصول هندوانه از این مزارع برداشت شد.

معتمدی پور مقدار میانه برداشت هندوانه در هر هکتار را 60 تن خاطرنشان کرد و اضافه نمود: 49 هزارو 400 تن گوجه فرنگی ، 12 هزار تن سیب زمینی، 27 هزار تن پیاز و 14 هزارو 350 تن خربزه در این استان سال جاری برداشت شد.

او گفت: در مدت یاد شده یکهزارو 300 هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت گوجه فرنگی رفت که میانه برداشت در هر هکتار 30 تن بوده است.

معتمدی پور سطح زیر کشت خیار در کشت بهاره و تابستانه را 750 هکتار خاطرنشان کرد و گفت: 26 هزارو 250 تن خیار سال جاری در این استان از سوی کشاورزان فراوری شد.

وی بیان نمود: سطح زیر کشت پیاز در کشت بهاره و تابستانه سال جاری 60 هکتار، خربزه 350 هکتار و سیب زمینی 30 هکتار بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد می گوید: برای کشت پاییزه گندم بیش از 9 هزار تن بذر فرآوری شده در استان تهیه شده است.

270 هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 160 هزار هکتار آن زراعی است.

بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالیانه 972هزار تن محصول کشاورزی فراوری می نمایند.

آقای ابوالفضلی کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فراوری و برداشت بیش از 288 هزار تن محصولات جالیزی و صیفی جات در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری و برداشت بیش از 288 هزار تن محصولات جالیزی و صیفی جات در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید