بیش از 10 میلیون خانواده برای دریافت یاری اقتصادی خرید اینترنت سریع در ایالات متحده ثبت نام کردند

به گزارش آقای ابوالفضلی، کاخ سفید گفت بیش از 10 میلیون خانوار در طرح برنامه اتصال مقرون به صرفهـ (Affordable Connectivity Program) این دولت که بزرگ ترین برنامه دسترسی به اینترنت پر سرعت مقرون به صرفه قیمت و خرید تجهیزات دیجیتالی در ایالات متحده است؛ ثبت نام کردند.

بیش از 10 میلیون خانواده برای دریافت یاری اقتصادی خرید اینترنت سریع در ایالات متحده ثبت نام کردند

برنامه اتصال ارزان به خانواده های کم عایدی این امکان را می دهد تا درخواست داده و تا 30 دلار در ماه برای خدمات اینترنتی و تا 75 دلار در ماه برای خانواده های واجد شرایط در اراضی قبیله ای (Tribal lands) تخفیف دریافت نمایند.

بعلاوه، این طرح به خانواده های واجد شرایط این فرصت را می دهد برای خرید لپ تاپ، کامپیوتر پی سی و تبلت از شرکت های ارائه دهنده در این طرح ثبت نام نمایند. این خانواده ها می توانند به شرط پرداخت بیش از 10 دلار و کمتر از 50 دلار، تا 100 دلار تخفیف در خرید محصول مورد نظرشان دریافت نمایند.

اگر عایدی یک خانواده کمتر از 200 درصد دستورالعمل های فقر فدرال (Federal Poverty Guidelines) باشد یا یکی از اعضای خانواده در برنامه هایی مانند SNAP و Medicaid و Federal Public Housing Assistance و SSI و WIC یا Lifeline عضو باشد؛ می تواند در برنامه اتصال ارزان ثبت نام کند. دانش آموزانی که در مدرسه شامل دریافت برنامه ناهار یا صبحانه روزانه می شوند یا خانواده هایی که در طرح توزیع غذا حضور دارند نیز می توانند در این طرح ثبت نام نموده و درخواست یاری اقتصادی داشته باشند.

طرح Affordable Connectivity Program که منابع اقتصادی آن به وسیله قانون زیرساخت (Infrastructure Law) ایالات متحده تامین شده و جایگزین برنامه 14.2 میلیارد دلاری Emergency Broadband Benefit در زمان پاندمی ویروس کرونا است؛ هفته گذشته به وسیله کامالا هریس معاون رئیس جمهور و رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) اعلام و اجرایی شده است.

اینترنت پرسرعت برای کار، مدرسه و امور بهداشتی حیاتی است

کاخ سفید در اطلاعیه خود می گوید دولت بایدن هریس، متعهد به برطرف موانع دسترسی به اینترنت پرسرعت و ارزان است. به لطف قانون Bipartisan Infrastructure Law میلیون ها خانواده که قبلا نمی توانستند آنلاین شوند یا در پرداخت هزینه های احتیاجهای امروزی اتصال به اینترنت ناتوان هستند؛ اکنون می توانند آنلاین شوند.

در این اطلاعیه آمده است که در قرن 21، دسترسی به اینترنت قابل اعتماد و ارزان برای یادگیری، آموزش از راه دور، کار و مشارکت بسیار لازم است و جزو اولویت های اصلی خانواده ها واقع شده است. اتصال پهن باند برای کار، مدرسه، مراقبت های بهداشتی و امور دیگر حیاتی است اما بسیاری از خانواده ها به اتصال پهن باند ارزان قیمت دسترسی ندارند. یک برآورد نشان می دهد تقریبا از هر سه کاربر اینترنت، یک نفر نگران پرداخت قبوض اینترنت خود در طول همه گیری کرونا است.

غول های مخابراتی متعددی از جمله کامکست و تی موبایل از مشتریان خود خواستند در این برنامه شرکت نمایند و سرویس های ویژه ای برای آن ها در نظر گرفتند. کمیسیون FCC نیز با سایر نهادهای دولتی برای برگزاری ده رویداد ثبت نام در Affordable Connectivity Program در مناطف مختلف کشور صحبت نموده و قرار است این رویدادهای در ماه آینده برگزار شوند.

ایالات متحده احتیاج به یک برنامه دائمی یاری اقتصادی اینترنت سریع است

ایوان مارول، موسس و مدیرعامل EducationSuperHighway می گوید این واقعیت که بیش از 10 میلیون خانواده در برنامه اتصال ارزان ثبت نام کردند؛ نشان می دهد باید چنین یارانه هایی برای دسترسی به پهن باند دائمی شوند. او شرح می دهد شکاف پهن باند ارزان قیمت در ایالات متحده نزدیک هب 47 میلیون نفر را آفلاین نگه داشته است. این افراد در همه استان ها وجود دارند و در طول همه گیری کرونا، بیش از 15 میلیون دانش آموز به خاطر نداشتن اینترنت مناسب، نتوانستند از آموزش های مدرسه در خانه استفاده نمایند.

EducationSuperHighway جزو موسسه های غیرانتفاعی است که طی سال های اخیر کوشش نموده است اینترنت پرسرعت را در اختیار همه مردم قرار دهد و نهادها و مدرسه های مختلف را به پهن باند وصل کند. این موسسه در ماه نوامبر گذشته به بیش از 18 میلیون خانواده امریکایی یاری کرد تا بتوانند خدمات اینترنتی دریافت نمایند. این خانواده ها توانایی پرداخت هزینه های اینترنت خانگی را نداشتند.

گری اسمیت، مدیرعامل شرکت نرم افزاری Ciena نیز خاطرنشان نموده است مدتی طول می کشد تا این بودجه به شرکت ها و خانواده های احتیاجمند برسد و نباید انتظار داشته باشیم؛ این شکاف دیجیتالی یک شبه از بین برود. ثبت نام نزدیک به 30 درصد افرادی که آفلاین هستند در این طرح نشان می دهد که نباید پس از 3 الی 4 سال منقضی گردد و دولت وظیفه دارد فعلا آن را دنبال نموده و بودجه های جدیدی برای این منظور تصویب کند.

اسمیت می گوید همکاری بیشتر و اشتراک گذاری زیرساخت ها در کنار سرمایه گذاری بیشتر در نرم افزار و اتوماسیون، هزینه های شرکت های اینترنتی برای توسعه شبکه ها و ارائه خدمات ارزان به خانواده ها و جوامعی که متصل نیستند را کاهش می دهد.

منبع: یک پزشک

به "بیش از 10 میلیون خانواده برای دریافت یاری اقتصادی خرید اینترنت سریع در ایالات متحده ثبت نام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 10 میلیون خانواده برای دریافت یاری اقتصادی خرید اینترنت سریع در ایالات متحده ثبت نام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید