بلیت اتوبوس گران شد

به گزارش آقای ابوالفضلی، خبرنگاران: مدیرعامل اتحادیه تعاونی شرکت های مسافربری با اشاره به افزایش 29 درصدی قیمت بلیت اتوبوس گفت: سازمان راهداری پیشنهاد افزایش 60 درصدی قیمت را داده بود که با آن موافقت نشد.

بلیت اتوبوس گران شد

احمدرضا عامری در گفت وگو با تسنیم با اشاره به شرایط نامناسب شرکت های حمل ونقل مسافری، اظهار کرد: فروردین ماه امسال جلسه ای در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و ما درخواست افزایش 100 درصدی قیمت بلیت اتوبوس را با توجه به افزایش شدید هزینه ها ارائه کردیم.

وی توضیح داد: شرکت های مسافربری درخواست افزایش 100 درصدی را داشتند که پیشنهاد سازمان راهداری در جلسه مذکور افزایش 60 درصدی قیمت بلیت اتوبوس بود.

وی با بیان این که در نهایت با افزایش 29 درصدی قیمت بلیت موافقت شد، تاکید کرد: این در حالی که گرانی اقلام مورد نیاز اتوبوس، عملکرد این صنف را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری توضیح داد: عدم تناسب هزینه و درآمد شرکت ها باعث شده تا از تعداد ناوگان فعال کشور کاسته شود؛ 2 سال قبل ما 15500 دستگاه اتوبوس فعال در کشور داشتیم که الان به 6500 دستگاه کاهش یافته است.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

لیست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

عامری خواستار توجه بیشتر دولت به شرایط فعالان این بخش شد و گفت: انتظار این است که حداقل متناسب با تورم اعلام شده، قیمت بلیت اتوبوس تعدیل شود. امروز یک جفت لاستیک اتوبوس 68 میلیون تومان است. از سوی دیگر متاسفانه لوازم یدکی نیز در بازار کمیاب شده و اگر هم آنرا پیدا کنیم باید قیمت بالایی را برای آن پرداخت کنیم.

به گزارش تسنیم، رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری 25 اسفندماه سال گذشته با اشاره به افزایش 25 درصدی قیمت بلیت اتوبوس، گفته بود : در ایام نوروز 14 هزار دستگاه اتوبوس به مردم خدمات رسانی می کنند.

عامری اضافه کرد: با توجه شرایط نامناسب فعالان بخش حمل ونقل اتوبوس، درخواست افزایش قیمت 100 درصدی را داشتیم که در نهایت شورای عالی ترابری با افزایش 25 درصدی موافقت کرد. بر این اساس از امروز (25 اسفند 1401) بلیت اتوبوس با افزایش 25 درصدی عرضه می شود و قرار نیست پس از تعطیلات نوروزی این افزایش قیمت لغو شود.

منبع: توریسم آنلاین

به "بلیت اتوبوس گران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیت اتوبوس گران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید