آشنایی با برترین و معروف ترین مراکز خرید و پاساژهای مشهد

به گزارش آقای ابوالفضلی، بیشتر مسافرانی که تور مقرون به صرفه مشهد را رزرو می نمایند، تنها به زیارت امام رضا و سایر مکان های دیدنی مشهد نمی روند. بلکه قسمتی از زمان سفر صرف بازار رفتن و خرید انواع سوغات می گردد. مشهد که به عنوان دومین کلان شهر ایران شناخته می گردد، یکی از مهم ترین مقاصد زیارتی و گردشگری کشور است. به همین علت است که این شهر مراکز خرید مدرن و خاص متعددی دارد تا جوابگوی نیازهای تمامی اقشار باشد. در این مقاله از سفرمارکت قصد داریم برترین مراکز خرید در مشهد را برای خرید سوغاتی و سایر اقلام به شما معرفی کنیم.

آشنایی با برترین و معروف ترین مراکز خرید و پاساژهای مشهد

چرا در مشهد به خرید می رویم؟

بیشتر ما ایرانی ها حداقل یک بار هم که شده با قطار تهران مشهد به شهر مقصد سفر نموده ایم. شهر مشهد به غیر حرم امام رضا، نقاط گردشگری و سیاحتی متعددی دارد که بازدید از همه آنها زمان بر است. افراد به عنوان مسافر در مشهد علاوه بر بازدید از نقاط دیدنی به مراکز خرید هم مراجعه می نمایند. به همین علت است که این مراکز خرید از مهم ترین جاذبه های شهر هستند. پیدا کردن برترین مراکز خرید در این شهر مسلما کار دشواری است. در ادامه به ترتیب برترین آنها را به شما معرفی می کنیم:

1. مرکز خرید الماس شرق

شما بلیط هواپیما مشهد را انتخاب نموده و به این شهر سفر خواهید کرد. چنانچه در پی مناسب ترین و مدرن ترین مرکز خرید در شهر مشهد هستید، حتما به مرکز خرید الماس شرق بروید. یکی از مجذوب کنندهیت های این مرکز خرید، معماری مدرن آن است. این مرکز خرید دارای شش طبقه است که در هر طبقه آن مرکز تفریحی، جاذبه های تماشایی، رستوران و کافی شاپ مدرن و سنتی و فروشگاه های برند لاکچری وجود دارد.

مرکز خرید الماس شرق به عنوان بزرگترین مجموعه تجاری مشهد شناخته می گردد. این مرکز خرید در منطقه گردشگری سپاد واقع شده است. هر چیزی که در مسافرت به آن نیاز دارید در این مرکز است. یکی از تماشایی ترین بخش های این الماس شرق، فواره جامپینگ است که در ورودی این مرکز خرید واقع شده است. این فواره حدود 30 دقیقه تصاویر و چشم انداز های دیدنی را نشان می دهد.

رستوران ها و فودکورت های این مرکز خرید نیز متنوع است. به این ترتیب با مراجعه به الماس شرق، یک روز عالی و خاطره انگیز برای خود و خانوادتان رقم خواهید زد.

2. مرکز خرید آرمان

چنانچه شما علاقمند به خرید سوغات از مکانی بسیار مناسب که نزدیک حرم باشد هستید، به مرکز خرید آرمان بروید. یکی از برترین ویژگی های این مکان نردیکی آن به حرم امام هشتم شیعیان و هتل در مشهد به نام آرمان است. در این مرکز خرید فوق العاده مرکز تفریحی، جاذبه های دیدنی، هایپرمارکت و فروشگاه های برند داخلی و خارجی وجود دارند. بعلاوه رستورا ن ها و کافی شاپ های گوناگونی برای استراحت شما هنگام خرید در آرمان وجود دارند.

یکی از مهم ترین ویژگی های این مرکز خرید این است که در مجاورت هتل آرمان واقع شده است. به این ترتیب مهمانان این هتل به راحتی به یک مرکز خرید مدرن و مجذوب کننده دسترسی دارند. در این مکان تمامی اقلام درخواستی شما با کیفیت های متنوع برای انواع سلیقه ها وجود دارند. بعلاوه شما با یک پیاده روی کوتاه، می توانید خود را از حرم به مرکز خرید آرمان برسانید.

3. مرکز خرید پروما

شما می توانید با بلیط هواپیما تهران مشهد به مشهد بروید و به این مرکز خرید مراجعه کنید. اگر در پی دسترسی به محصولات و خدمات مدرن و کیفیت بالا هستید، به مرکز خرید پروما مشهد مراجعه کنید. قیمت ها در این مرکز خرید میانه رو به بالاست. شما می توانید در طبقه اول پروما به هایپرمارکت پروما مراجعه کنید تا هر نوع خرید مواد غذایی یا کالای الکترونیکی که در نظر دارید را انجام دهید. به علاوه در طبقات بالای این مرکز خرید انواع گوناگونی از فروشگاه ها به افراد خدمات ارائه می دهند. رستوران ها و کافی شاپ های داخلی و خارجی متعددی نیز در طبقات پروما خدمات رسانی می نمایند.

در پروما علاوه بر هایپرمارکت و فروشگاه ها خرید کالا، شهربازی، بولینگ، بیلیارد و رستوران های متعددی وجود دارد. مرکز خرید پروما واقع در میدان جانبازان مشهد است. از ویژگی های شاخص این مرکز خرید وجود فروشگاه های معتبر پوشاک مارک دار و با کیفیت است.

4. مرکز خرید وصال

به تازگی در منطقه گردشگری سپاد، مرکز خرید نو به نام وصال راه اندازی شده است. این منطقه که بیشتر کاربرد تجاری دارد، از منطقه ها مهم گردشگری در تور مشهد محسوب می گردد. به همین علت است که این مرکز خرید برای خرید روزمره می تواند گزینه خوبی باشد.

مرکز خرید وصال در منطقه گردشگری سپاد و نزدیکی سایر مراکز خرید واقع شده است. این مرکز خرید دقیقا در مجاورت مرکز الماس شرق واقع شده است. بیشتر فروشگاه های وصال، فروشگاه های لوکس و برند های جهانی هستند، بنابراین قیمت ها رو به بالا هستند. البته با توجه به کیفیتی که دارند، بالا بودن قیمت اجناس معقولانه است. همواره کیفیت بیشتر با هزینه بالاتر به دست می آید.

5. بازار رضا

بازار رضای مشهد، یکی از خاص ترین مراکز خرید این شهر است. می توان گفت این بازار به عنوان معروف ترین و قدیمی ترین مراکز خرید مشهد شناخته می گردد. خوبی این بازار این است که در مجاورت حرم واقع شده است که تبدیل به قسمتی از فرهنگ مشهد شده است. معماری سنتی این بازار نظر بسیاری از مسافران را به خود جلب نموده است. قدیمی بودن و مدرن نبودن بافت بازار، باعث شده این بازار به عنوان یک جاذبه تاریخی بیشتر در نظر گرفته گردد. زائران بعد از خرید بلیط چارتری مشهد و رسیدن به این شهر، به راحتی می توانند بعد از زیارت حرم، برای خرید سوغات با قیمت مناسب به این بازار مراجعه نمایند. کالاهایی مانند زعفران، ادویه جات، نبات و دیگر سوغاتی های معروف مشهد با کیفیت بالا در این بازار به فروش می رسند.

6. بازار فردوسی

بعد از بازار رضا، یکی دیگر از معروف ترین و مهم ترین بازارهای مشهد، بازار فرودسی است. در این بازار نیز انواع کالاها با قیمتی مقرون به صرفه تر به فروش می رسد. قیمت مناسب این کالاها کیفیتشان را پایین نبرده، بنابراین کالاهای مورد نظر خود را باکیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری می کنید. طیف گسترده از انواع پوشاک برای هر رده سنی و هر مناسبتی در بازار فردوسی به فروش می رسد. می توان گفت که بازار فردوسی، به عنوان قطب پوشاک مشهد شناخته می گردد. لباس ها در این بازار به نسبت شهرهای بزرگ دیگری مثل تهران، خیلی مقرون به صرفه تر است. اگر در پی بازاری شلوغ و معروف با قیمت های مقرون به صرفه هستید، حتما به این مکان مراجعه کنید.

7. مرکز خرید خورشید

اگر در پی فروشگاه هایی هستید که علاوه بر فروش کالاهای برندهای جهانی نزدیک حرم باشد، به مرکز خرید خورشید مراجعه کنید. بیشتر فروشگاه های معروف برندهای جهانی در داخل این مرکز خرید خاص به افراد خدمات ارائه می دهند. بنابراین با خرید از مرکز خرید خورشید، می توانید پوشاک اورجینال و با کیفیت بخرید.

کلام آخر

مشهد به عنوان نخستین شهر گردشگری مذهبی ایران شناخته می گردد و جاهای دیدنی مشهد متعدد است. این شهر مقدس میزبان همه مسلمانان از هر کشوری است. زمانی که به مشهد رفتید، احتمالا در پی مکان هایی برای خرید سوغات خواهید رفت. اگر در پی فروشگاه های معتبر و با کیفیت هستید، حتما این مقاله از سفرمارکت را مطالعه کنید. با مراجعه به یکی از این مراکز خرید اوقات خوبی برای خود و خانواده خود رقم خواهید زد.

منبع: همگردی

به "آشنایی با برترین و معروف ترین مراکز خرید و پاساژهای مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با برترین و معروف ترین مراکز خرید و پاساژهای مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید