بزرگ ترین چرخ و فلک ایران جاذبه تازه بوشهر

به گزارش آقای ابوالفضلی، خبرنگاران : شمار کابین های چرخ و فلک 42 کابین است که به علت بادهای موسمی در این فصل تنها 22 کابین بارگیری خواهد شد.

بزرگ ترین چرخ و فلک ایران جاذبه تازه بوشهر

بزرگ ترین چرخ و فلک ایران به طول 75.5 متر شنبه شب در آئینی با حضور شماری از مسئولان استانی و شهرستانی از جمله استاندار بوشهر به بهره برداری رسید.حسین حیدری درحاشیه این آئین در گفت و گو با ایرنا گفت: در ابتدا از شهروندان عذرخواهی می کنم که به علت ازدحام آدینه نتوانستیم آن طور که باید و شاید از آنها میزبانی کنیم.

حسین حیدری اضافه نمود: با این شرایط به شهروندان قول می دهم که از محل مساعدت شهرداری فردا به مدت یک هفته بتوانند رایگان از این چرخ و فلک استفاده نمایند.وی ادامه داد: از شهروندان انتظار است در استفاده از آن رعایت نکات ایمنی مدنظر را داشته باشند تا سازه بتواند بخوبی خدمات دهی داشته باشد.

حیدری اظهار کرد: شمار کابین ها 42 کابین است که به علت بادهای موسمی در این فصل تنها 22 کابین بارگیری خواهد شد.وی ادامه داد: بوشهر سال جاری در حوزه شهری شاهد تحولات عمرانی و فرهنگی خواهد بود و بزودی نیز پلاژ بانوان در جوار پارک دانشجو به بهره برداری خواهد رسید.

سرمایه گذار پروژه چرخ و فلک بوشهر نیز گفت: طول این سازه در 72 متر (با احتساب صاعقه گیر 3.5 متری به 75.5 می رسد) و با 42 کابین 6 نفره است که با این حساب مجموع ظرفیت آن 252 نفر است.سید حسین صفوی اضافه نمود: این چرخ و فلک شامل چهار موتور و گیربکس و هر کدام دارای موتور نیرو محرکه پنج کیلووات است که آنرا به حرکت در می آورد.

وی ادامه داد: 20 کیلووات موتوری که این سازه را می چرخاند از استحکام و تعادل لازم برخوردار است.صفوی اظهار کرد: چرخ و فلک پارک مشهد که از آن به عنوان بزرگ ترین چرخ و فلک کشور یاد می گردد نیز 68 متر ارتفاع دارد که با احتساب ارتفاع سطحی که چرخ و فلک روی آن احداث شده به 80 متر می رسد ولی سازه چرخ و فلک بوشهر به تنهایی 72 متر ارتفاع دارد که با صاعقه گیر 3.5 متری به 75.5 می رسد.

وی ادامه داد: مجموعا در این پروژه 22 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و برای راه اندازی نیز چهار میلیارد تومان هزینه شده است.صفوی یادآور شد: از مجموع 26 میلیارد تومان یاد شده 22 میلیارد و 200 میلیون تومان به وسیله بخش خصوصی و مابقی به وسیله شهرداری بندر بوشهر تامین شده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "بزرگ ترین چرخ و فلک ایران جاذبه تازه بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین چرخ و فلک ایران جاذبه تازه بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید