برنامه فراوری 35 هزار مگاوات برق به وسیله وزارت نیرو در دستور کار است

به گزارش آقای ابوالفضلی، خبرنگاران/خراسان جنوبی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزارت نیرو برای افزایش فراوری برق تا 35 هزار مگاوات برنامه ریزی نموده و این برنامه برای اجرا در دستور کار قرار گرفته است.

برنامه فراوری 35 هزار مگاوات برق به وسیله وزارت نیرو در دستور کار است

مصطفی نخعی، امروز دوشنبه 15 فروردین با اشاره به ملاقات امروز اعضای کمیسیون انرژی مجلس با وزیر نیرو به رسانه های گروهی گفت: سال گذشته وزیر نیرو در زمان رای اعتماد وعده هایی به نمایندگان عضو کمیسیون انرژِی در مورد افزایش فراوری برق تا 30 هزار مگاوات داد که طبق گفته وزیر نیرو این برنامه دنبال می گردد.

به گزارش آقای ابوالفضلی، وی با بیان اینکه وزارت نیرو برای فراوری 35 هزار مگاوات برق برنامه ریزی نموده است، اضافه کرد: 15 هزار مگاوات فراوری برق حرارتی با مدیریت و نظارت مجموعه وزارت نیرو، 10 هزار مگاوات به وسیله صنایع و 10 هزار مگاوات به وسیله تجدیدپذیرها برنامه ریزی شده است.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در نشست امروز مباحث زیادی در حوزه آب و برق مطرح شد و اعضای کمیسیون انرژی مجلس نیز دیدگاه ها و نکات مدنظر خود را ارائه کردند.

وی ادامه داد: یکی از این مباحث، در مورد کسری فراوری برق نسبت به مصرف به خصوص در زمان پیک بود، همانطور که می دانید سال گذشته در بعضی از ایام تا 12 یا 15 هزار مگاوات در روز کسری برق داشتیم و موازنه بین فراوری و مصرف برق رعایت نمی شد.

نخعی توضیح داد: برنامه تعمیرات نیروگاه های موجود با جدیت به وسیله وزارت نیرو دنبال می گردد و قول داده شد تا قبل از پیک تابستان، تمامی این برنامه اجرا گردد.

وی مطرح نمود: وزارت نیرو در کوشش است تا واحدهای نیمه تمام هر چه زودتر وارد مدار فراوری گردد، به عنوان مثال با تکمیل واحدهای نیمه تمام در حوزه تجدیدپذیرها تا تابستان سال جاری 500 مگاوات به ظرفیت فراوری برق تجدیدپذیر کشور اضافه کرده خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه ها و مشوق های وزارت نیرو در مورد مدیریت مصرف برق، اضافه کرد: وزیر نیرو ضمن اشاره به تبصره هشت قانون بودجه 1400 - 1401، از کمیسیون انرژی مجلس برای تصویب این تبصره ها قدردانی کرد.

وی اعلام کرد: در موضوع آب به خصوص سال قبل با خشکسالی های شدید روبرو بودیم و سال آبی جاری هم با وجود بارندگی ها هنوز با مسائلی روبرو ایم.

نخعی اعلام کرد: در 6 ماه ابتدایی سال آبی 1400 - 1401 نسبت به شرایط نرمال تقریبا با کاهش 19 درصدی بارندگی ها روبرو شدیم البته نسبت به سال آبی گذشته شرایط بهتری داریم که با توجه به عقب ماندگی های زیاد، می طلبد مدیریت و برنامه ریزی دقیقی در این حوزه صورت گیرد.

وی توضیح داد: در مورد شبکه های آب روستایی بسیاری از روستاهای کشور با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می نمایند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر نیرو به برنامه هایی از جمله استفاده از بنیادها، نهادها و قرارگاه محرومیت زدایی در اجرای امور اشاره نمود که به تسهیل شبکه آبرسانی روستایی یاری خواهد نمود تا بخشی از این مسائل برطرف گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برنامه فراوری 35 هزار مگاوات برق به وسیله وزارت نیرو در دستور کار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه فراوری 35 هزار مگاوات برق به وسیله وزارت نیرو در دستور کار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید