با این اپلیکیشن گوشی اندرویدی خود را روی شبکه 4G قفل کنید تا دیگر به 3G وصل نشود

به گزارش آقای ابوالفضلی، شاید برایتان پیش آمده باشد که گوشی شما مرتب به جای اینکه به شبکه 4G وصل شود؛ به شبکه 3G وصل شود و در نتیجه سرعت اینترنت پایین تری داشته باشید.

با این اپلیکیشن گوشی اندرویدی خود را روی شبکه 4G قفل کنید تا دیگر به 3G وصل نشود

سیستم عامل اندروید طوری طراحی شده که معمولا به آنتن موبایل نزدیک تر و با سیگنال قوی تر وصل می شود. اگر یک آنتن موبایل BTS دارای شبکه 3G به خانه شما نزدیک تر باشد؛ گوشی موبایل مرتبا به این آنتن وصل شده و شما در شبکه 3G هستید؛ در صورتی که آنتن 4G دورتر ولی پرسرعت تر و بهتر است.

حالا تصور کنید شبکه های 5G هم توسعه داده شده و در اطراف شما انواع آنتن های 3G و 4G و 5G باشند و شما بخواهید مثلا فقط به شبکه های 5G وصل شوید یا بخواهید برای هزینه اینترنت پایین تر، به شبکه 4G وصل شوید.

اگر به این مشکل دست و پنجه نرم کرده باشید؛ قطعا دنبال روش هایی برای قفل کردن شبکه گوشی موبایل روی یک شبکه خاص مثلا 4G یا 5G بودید.

روش های سخت و پیچیده و دست زدن به تنظیمات اندروید را فراموش کنید. بهترین و ساده ترین روش، نصب اپلیکیشن کاربردی Force LTE Only است. این اپلیکیشن که در میان اندرویدی ها بسیار معروف بوده و یکی از بهترین اپلیکیشن های گوگل پلی است؛ به طور ساده ای به شما اجازه می دهد شبکه اینترنت دیتای موبایل را روی 3G یا 4G یا 5G قفل کنید.

اگر اندروید 11 داشته باشید؛ برنامه Force LTE Only از 5G هم پشتیبانی می کند و در غیر این صورت فقط از دو گزینه 3G و 4G پشتیبانی خواهد کرد.

کار با این اپ بسیار ساده است؛ آن را از دانلود و نصب کنید. به طور اتوماتیک، شبکه های موبایل اطراف شما و قابل اتصال از طریق گوشی شما را پیدا کرده و به صورت گزینه هایی به شما نشان می دهد تا با انتخاب یک گزینه، گوشی اندرویدی روی همان شبکه قفل شود و دیگر دائم شاهد پرش آنتن گوشی از یک شبکه به شبکه دیگر و سوئیچ میان 3G و 4G نباشید.

یک مزیت این برنامه، پشتیبانی از دو سیم کارت و امکان قفل کردن شبکه برای هر سیم کارت به صورت جداگانه است. وقتی برای هر سیم کارت یک نوع بسته اینترنت دیتا خریداری کرده باشید؛ می توانید براساس آن شبکه هر سیم کارت را انتخاب کنید.

البته، این اپلیکیشن از شبکه های 2G هم پشتیبانی می کند ولی چون این روزها دیگر کمتر کسی دوست دارد به یک شبکه موبایل 2G وصل شود؛ زیاد بدان اشاره نکردیم.

اپلیکیشن Force LTE Only یک ابزار سنجش قدرت سیگنال شبکه موبایل هم دارد که از طریق آن می توانید بهترین نقاط برای آنتن دهی گوشی موبایل را در خانه یا محل کار و هر کجای دیگر پیدا کنید.

برای نصب رایگان اپلیکیشن Force LTE Only سری به بزنید.

منبع: شبکه چی

به "با این اپلیکیشن گوشی اندرویدی خود را روی شبکه 4G قفل کنید تا دیگر به 3G وصل نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این اپلیکیشن گوشی اندرویدی خود را روی شبکه 4G قفل کنید تا دیگر به 3G وصل نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید