عرضه گوشی iQOO Neo6 با مشخصات جالب توجه

به گزارش آقای ابوالفضلی، گوشی iQOO Neo6 با ویژگی های سطح پرچمدار در 31 فروردین در بازار چین ارائه می گردد.

عرضه گوشی iQOO Neo6 با مشخصات جالب توجه

به گزارش آقای ابوالفضلی، برند iQOO زیر نظر شرکت Vivo فعالیت می نماید و بر گوشی های گیمینگ تمرکز دارد. این برند در مارس 2021 گوشی iQOO Neo5 را با مشخصات سطح پرچمدار، اما با قیمت ارزان عرضه کرد. این برند اکنون iQOO Neo6 را در چین راه اندازی نموده است که دارای پردازنده پیشرفته Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 و مجموعه ای از به روزرسانی های قابل توجه نسبت به نسل قبلی است. در این گزارش مشخصات کامل این دستگاه تازه آنالیز خواهد شد.

از نظر طراحی، گوشی iQOO Neo6 دارای طراحی مشابه با iQOO Neo5 است. ضخامت دستگاهی که به تازگی راه اندازی شده است تنها 8.5 میلی متر و وزن آن 197 گرم است. جزیره دوربین دارای طراحی دو رنگ با یک ماژول مستطیلی است که دارای سه لنز و یک فلاش LED می باشد. این گوشی در سه رنگ نارنجی، آبی و مشکی موجود است. دو مدل که رنگ نارنجی و آبی دارند، دارای پنل پشتی از جنس چرم مصنوعی برای ایجاد چسبندگی به دست است. این ویژگی یاری می نماید تا گیمر ها در زمان بازی های طولانی احساس خستگی کمتری نمایند. در نقطه مقابل نسخه مشکی رنگ دارای شیشه فلوریت AG با بافتی ابریشمی است. این دستگاه هیچ دکمه ای در لبه سمت چپ قاب ندارد؛ اما لبه سمت راست آن دارای دکمه های تنظیم صدا و کلید پاور است.

این دستگاه دارای یک صفحه نمایش تخت 6.62 اینچی AMOLED است که وضوح +Full HD، حداکثر روشنایی 1300 نیت و نرخ به روز رسانی 120 هرتز را ارائه می دهد. این دستگاه بعلاوه دارای نرخ نمونه برداری لمسی 1200 هرتز به همراه سنسور های فشار دوگانه در زیر صفحه نمایش است تا بازی هایی را که به چهار انگشت احتیاج دارند را بتوان به آسانی با دو انگشت انجام داد. علاوه بر این، اسکنر اثر انگشت نیز در زیر نمایشگر واقع شده است.

گوشی iQOO Neo6 مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 است. این تراشه با حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 همراه است. رم دستگاه را نیز می توان تا 4 گیگابایت به صورت مجازی افزایش داد.

برند iQOO بعلاوه Independent Display Chip Pro را در این دستگاه گنجانده است تا بخشی از فشار کار گرافیک روی پردازنده انجام گردد. این شرکت می گوید که این کار باعث می گردد تا در زمان بازی های طولانی، نرخ فریم ها ثابت بماند، زیرا در این حالت گوشی انرژی کمتری مصرف می نماید و حرارت پایین تری خواهد داشت.

خنک نگه داشتن سخت افزار این گوشی با یاری یک سیستم اتلاف حرارت بزرگ انجام می گردد. این سیستم از آلیاژ فلز خاکی کمیاب تشکیل شده است که دارای اتاق بخار با مساحت بزرگ و ساختار گرافیت سه بعدی شش لایه است.

لازم به شرح است که عناصر کمیاب زمین یا عنصر های خاکی کمیاب مجموعه ای از 17 عنصر شیمیایی هستند که تقریبا ویژگی های شیمیایی یکسانی دارند و در سنگ معدن های یکسانی پیدا می شوند. بعضی از این عناصر مانند سریم برخلاف نامشان بسیار فراوان اند. این عنصر ها به علت ویژگی های زمین شیمی در زمین بسیار پراکنده اند و در هیچ جا به مقدار کافی متمرکز نیستند، در نتیجه جستجو و بهره برداری از آن ها بسیار پرهزینه است. بعضی از این عناصر در لوازم الکترونیک کاربرد حیاتی دارند. از جمله سریم، گادولینیم و نئودیمیم در ساخت صفحه نمایش LCD، فیبر نوری، لیزر و ... استفاده می شوند.

تجربه بازی با گنجاندن دو موتور خطی برای فراوری لرزش دقیق تر و ایجاد احساس بهتر بازخورد لمسی بهبود یافته است. گوشی iQOO Neo6 دارای بلندگو های نیمه بسته بالایی است که به گیمر ها یاری می نماید به صدا گوش دهند و موقعیت صدا را در هنگام بعضی بازی ها شناسایی نمایند. بلندگو ها بعلاوه برای ارائه جلوه های صدای فراگیر و بهبود میدان صوتی که در بسیاری از بازی های موبایل بسیار مهم هستند، ارتقاء یافته اند.

این دستگاه برنامه OriginOS Ocean مبتنی بر اندروید 12 که از پیش نصب شده است را اجرا می نماید و ویژگی هایی مانند کنترل از راه دور مادون قرمز، NFC تمام صحنه و سرویس تازه Vivo Card را ارائه می دهد. این برند یک باتری بزرگ 4700 میلی آمپر ساعتی مجهز به شارژ سریع 80 واتی ارائه نموده و ادعا می نماید که این دستگاه را می توان تنها در 5 دقیقه تا 30 درصد شارژ کرد. گزینه های اتصال این گوشی شامل 5G، وای فای، بلوتوث نسخه 5.2، OTG، پورت USB Type-C، قابلیت NFC و موارد دیگر است.

گوشی iQOO Neo6 دارای یک سیستم دوربین سه گانه در پنل پشتی است. این سیستم شامل سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی ISOCELL GW1P سامسونگ با دیافراگم f/1.9، یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 و یک سنسور 2 مگاپیکسلی پرتره با دیافراگم f/2.4 می گردد. دوربین اصلی دارای تثبیت نماینده تصویر اپتیکال (OIS) نیز هست. در پنل جلویی نیز یک دوربین 16 مگاپیکسلی برای گرفتن سلفی و برقراری تماس های ویدیویی تعبیه شده است.

این گوشی از ویژگی هایی مانند کاهش نویز هوش مصنوعی، الگوریتم Night Raw HDR، الگوریتم AI Anti-Glare، حالت پرتره، حالت شب، ویدئو با دید دوطرفه، زوم دیجیتال تا 10 برابر، ویدئو های 4K و موارد دیگر پشتیبانی می نماید.

گوشی iQOO Neo6 در سه نسخه با پیکربندی متفاوت حافظه عرضه خواهد شد. نسخه اول با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 2799 یوان (تقریبا معادل 439 دلار آمریکا) به فروش می رسد. نسخه دوم دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی است و 2999 یوان (تقریبا معادل 471 دلار آمریکا قیمت دارد. نسخه سوم با داشتن 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی در سطح بالاتری نسبت به دو مدل دیگر واقع شده است. این نسخه به قیمت 3299 یوان (تقریبا معادل 518 دلار آمریکا) روانه بازار می گردد.

این دستگاه در سه رنگ نارنجی، آبی و مشکی عرضه می گردد. شرکت iQOO اعلام نموده است که اولین فروش گوشی iQOO Neo6 در 20 آوریل 2022 (31 فروردین) برگزار می گردد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

به "عرضه گوشی iQOO Neo6 با مشخصات جالب توجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه گوشی iQOO Neo6 با مشخصات جالب توجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید