شماره بدنه کنتور برق دیجیتال کجاست؟

به گزارش آقای ابوالفضلی، هزینه برق را چطور پرداخت می کنید؟ امروزه که خبری از قبض های کاغذی نیست در پرداخت قبض برق دچار مشکل می شویم. علت این امر آن است که گاها پیامک قبض پاک می گردد یا این که از قبض های آن مطلع نمی شویم. به همین علت گاها با اخطار روبرو می شویم یا این که برق ما قطع می گردد. برای این که بتوان این مسائل را مرتفع کرد باید راه های رسیدن به مبلغ قبض خود را بدانید. اگر می خواهید قبض خود را پرداخت کنید در اولین قدم باید بدانید شماره بدنه کنتور برق دیجیتال کجاست تا آن را در سامانه وارد کنید و هزینه قبض خود را دریافت کنید.

شماره بدنه کنتور برق دیجیتال کجاست؟

زمانی که از پاییزه 98 قبض کاغذی حذف شد شرکت برق به مالکان و ساکنان واحدهای مسکونی اعلام کردند که برای پرداخت قبض برق خود باید از اپلیکیشن ها و سامانه های تلفنی یا پیامکی استفاده می کردند. شناسه قبض اطلاعات کاملی در خصوص مصرف و هزینه پرداختی آن را معین می نماید که اکنون تنها راه است. خیلی از مردم به سبب مستاجر بودن نمی توانند به قبض های خود دسترسی داشته باشند زیرا که پیامک قبض به صاحب خانه ارسال می گردد. صاحب خانه هم گاهی یادش می رود که به مستاجر خبر دهد و در این صورت دچار مشکل می شوند.

دریافت قبض برق به وسیله شماره بدنه کنتور

بسیاری از مردم با کنتور برق آشنا هستند اما نمی دانند که شماره بدنه کنتور چیست ؟ یا این که این شماره در کجای کنتور قرار گرفته است. معمولا شماره بدنه کنتور با یک لیبل زرد رنگ به بدنه چسبیده است یا این که بصورت حکاکی روی بدنه آن می باشد که بستگی به نوع کنتور شما دارد. با داشتن این شماره شما برای پرداخت قبض نصف راه را رفته اید. نکته مهم این است که این شماره را یادداشت کنید و در خانه نگه دارید. زیرا که زمانی به آن احتیاج دارید و ممکن است خودتان در خانه نباشید. به اعضای خانواده محل آن را گوشزد کنید تا در مواقع لزوم همه از آن باخبر باشند.

حالا باید شماره بدنه کنتور خود را به سامانه تلفنی 1521 اعلام کنید تا شناسه قبض دریافت کنید. البته اپلیکیشن های موبایلی نظیر برق من نیز این امکان را فراهم نموده اند.

روش سامانه گویای تلفنی 1521 مدتی است که دچار اختلال است و به جای آن مدارک مالکیت یا اجاره نامه خود را به اداره برق محل ببرید و با دادن شماره بدنه کنتور شناسه قبض خود را دریافت کنید.

شناسه پرداخت و شناسه قبض چیست و چه کاربردی دارند ؟

شناسه پرداخت اطلاعاتی مانند سال، دوره و مبلغ قبض برق در خود دارد و شناسه قبض کدی است که اطلاعات نوع خدمت (برق، آب و …)، کد شرکت مربوطه و شماره اشتراک را معین می نماید. وجود این دو باعث می گردد تا هزینه آن اشتراک بصورت ماهیانه پرداخت گردد. که شناسه پرداخت با توجه به اندازه مصرف و طول دوره همواره فرق دارد. تمامی قبض های شهری (قبض آب، قبض برق، قبض تلفن، قبض گاز، قبض عوارض شهری، قبض جریمه هدایت رانندگی و مالیات) دارای شناسه قبض و شناسه پرداخت هستند این شناسه قبض و شناسه پرداخت در پرداخت های اینترنتی و غیرحضوری استفاده می شوند.

نکته : اولین رقم های شناسه پرداخت معین کننده مبلغ پرداختی می باشد که در قبض درج می گردد. شناسه ها معمولا یک یا دو رقم کنترل دارند که اگر مشتری حتی یکی از شماره ها را اشتباه وارد کند دستگاه با محاسبه رقم کنترل، اشتباه را تشخیص داده و پیام خطا می دهد و از مشتری می خواهد مجدداً شماره صحیح را وارد نماید. در این روش که بسیار کارآمد است باعث می گردد تا دقیقا همان مبلغ و همان شناسه قبض پرداخت گردد.

فهرست روش های پرداخت قبض برق

  • دریافت قبض برق به وسیله پیامک با ارسال شناسه قبض به همراه *1 به شماره 10001521
  • تماس با سامانه تلفن گویای 1521 و وارد کردن شناسه قبض
  • مشاهده و دریافت قبض برق به وسیله اپلیکیشن همراه برق
  • مشاهده و دریافت قبض به وسیله سایت های پرداخت آنلاین
  • استفاده از کد USSD مربوط به بانک خود

با استفاده از این روش ها همواره می توانید قبض خود را به روز پرداخت کنید. بعلاوه این روش ها که جایگزین روش های قدیمی شده است در همه جا در دسترس می باشد.

منبع: هومتیک

به "شماره بدنه کنتور برق دیجیتال کجاست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "شماره بدنه کنتور برق دیجیتال کجاست؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماره بدنه کنتور برق دیجیتال کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید