فناوری نو واقعیت مجازی، تحولی شگفت انگیز در کسب و کارها

به گزارش آقای ابوالفضلی، یک متخصص متاورس می گوید که فناوری تازه واقعیت مجازی (VR) شگفت انگیز باعث صرفه جویی هزینه ها برای میلیون ها نفر می گردد و می تواند نحوه عملکرد کسب و کار ها را برای همواره اصلاح کند.

فناوری نو واقعیت مجازی، تحولی شگفت انگیز در کسب و کارها

به گزارش آقای ابوالفضلی به نقل از سان؛ دیو ویلان مدیر عامل سازندگان پلتفرم متاورس Engage می گوید که فرصت های شرکت ها برای صرفه جویی در هزینه ها با استفاده از پیشرفته ترین پلتفرم های واقعیت مجازی متاورس در آینده بی خاتمه است.

او می افزاید: واقعیت مجازی در انجام کاری که در دنیای واقعی سخت یا گران است، می درخشد.

در حالی که استفاده از نرم افزار کنفرانس ویدئویی مانند زوم پس از آغاز پاندمی کووید -19 در سال 2020 میلادی افزایش یافت استفاده از واقعیت مجازی تعامل را به سطح بالاتری ارتقا می دهد. Engage در حال حاضر از پلتفرم خود برای یاری به مدرسه ای در ژاپن به منظور برگزاری کلاس های واقعیت مجازی استفاده می نماید در حالی که شرکت خودروسازی کیا این فناوری را برای بردن مشتریان بالقوه در نمایشگاه های خود به کار گرفته است.

تاکید بر ظرفیت بالقوه صرفه جویی در زمان و هزینه و هم چنین کاهش انتشار آلاینده های کربنی از نکات مورد اشاره سازندگان این پلتفرم هستند. برای مثال، با استفاده از واقعیت مجازی و پلتفرم های مرتبط با آن آموزش در حوزه کسب و کار های شرکتی می تواند با افراد در خانه انجام گردد تا به وسیله پرواز در سراسر کشور.

سپس این فناوری تجربه را قادر می سازد تا کاملا فراگیر گردد چیزی که با استفاده از ابزار کنفرانس ویدیویی امکان پذیر نیست.هرچند هدست تازه متا کوئست پرو واقعیت مجازی فیس بوک با قیمت 1499 دلار ممکن است برای بعضی گران باشد.

ویلان اذعان کرد که متاورس و واقعیت مجازی همه چیز را تغییر نمی دهند. با این وجود، بعضی از جنبه های اینترنت مانند همکاری گروهی، آموزش و توسعه رویداد های مجازی را تغییر خواهد داد.

کریس مدسن مدیر مهندسی فروش می گوید: بسیاری از نمایندگان شرکت ها به اینجا می آیند. آنان در ابتدا گمان می نمایند تنها یک نسخه از دفتر خود را برای همکاری از راه دور می خواهند. با این وجود، آنان خیلی سریع متوجه می شوند که یک عصای جادویی در اختیار دارند.

من از شما می پرسم اگر یک عصای جادویی داشتید آیا در یک اتاق جلسه دیدار های خود را انجام می دادید یا جلسات را در یک جزیره گرمسیری برگزار می کردید؟ مشتریان ما از واقعیت مجازی برای کاهش انتشار آلاینده های کربنی نیز استفاده می نمایند. بنابراین، به جای آن که بلیت هواپیما برای کارکنان خود و پرواز های آنان خریداری نمایند می توانند از این پلتفرم استفاده نمایند و مکالماتی را داشته باشند که شما نمی توانید به وسیله ویدئو کنفرانس ها انجام دهید.

با توجه به این که اپل بزودی پلتفرم واقعیت مجازی خود را راه اندازی می نماید این مفهوم در آستانه ورود بیش تر به آگاهی جریان اصلی است. شرکت هایی مانند Engage که حدود هشت سال است در این حوزه فعالیت می نمایند به طور کامل از ظرفیت بالقوه واقعیت مجازی استفاده نموده و آغاز به استفاده از آن برای اهداف بسیار ارزشمندی نموده اند.

برای مثال، هم اکنون در مدارس خلیج توکیو از این پلتفرم استفاده می گردد جایی که اعزام معلمان زبان برای آموزش دادن به دانش آموزان بسیار سخت است. بنابراین، در آنجا از این پلتفرم استفاده می گردد تا معلم انگلیسی از راه دور به دانش آموزان آموزش دهد.

هم چنین، این پلتفرم تنها در یک هدست واقعیت مجازی خلاصه نشده بلکه از گوشی های تلفن همراه و تبلت ها نیز پشتیبانی می نماید در نتیجه دانش آموزان ممکن است حتی تا هفت ساعت در روز وقت خود را در پلتفرم Engage به وسیله گوشی های تلفن همراه و تبلت ها سپری نمایند.

پلتفرم Engage هم چنین با یک شرکت در ایالات متحده کار می نماید که از فناوری واقعیت مجازی برای یاری به بچه هایی که از اختلال کمبود توجه بیش فعالی رنج می برند بهره می برد.

منبع: فرارو

به "فناوری نو واقعیت مجازی، تحولی شگفت انگیز در کسب و کارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری نو واقعیت مجازی، تحولی شگفت انگیز در کسب و کارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید