سه تیستر زن در جستجوی غذا های حلال نیویورک

به گزارش آقای ابوالفضلی، یک رستوران سنگالی حلال تازه در شهر نیویورک افتتاح شد. هم چنین یک رستوران اویغوری و رستورانی که غذا های ازبکستان را سرو می نماید. آنان به غذا های بی شمار ترکی که در سراسر شهر پراکنده شده می پیوندند و سه نفر از زنان مسلمان معروف به مازلم فودیز به نام های جینیا آزاد، طاهره بکش و ثمین چودری در خصوص تمامشان نظر می دهند.

سه تیستر زن در جستجوی غذا های حلال نیویورک

به گزارش آقای ابوالفضلی به نقل از میدل ایست آی؛ مانند هر نیویورکی دیگری، آزاد، بکش و چودری به غذا هایی که می خورند علاقه زیادی دارند. آزاد می گوید که هوس کوفته های آغشته به روغن چیلی را نموده است. او می گوید هر چه ظریف تر باشند بهتر است. طاهره بکش از پیتزا، نودل و ساندویچ مرغ تند لذت می برد در حالی که چودری می گوید نمی تواند بدون بریانی یک غذای برنجی تند که در پاکستان و هند خورده می گردد و بال مرغ کلاسیک آمریکایی زندگی کند.

آزاد که معمولا در حال قدم زدن به سوی رستوران ها همراه با گوشی آیفون خود است اعتراف می نماید که گوشی اش را صرفا برای گرفتن عکس های خوب از غذا ها خریده است.

آزاد در خصوص وبلاگ شان می گوید که ارزیابی و ویدئویی از رستوران های حلال در نیویورک و نقاط دیگر در ایالات متحده را منتشر می نماید. آنان بیش از 77 هزار دنبال نماینده در اینستاگرام و بیش از 83 هزار دنبال نماینده در تیک تاک دارند. این زنان زمانی که دانشجوی مقطع کارشناسی در سیتی کالج نیویورک بودند با یکدیگر آشنا شدند. آنان می گویند پیوندشان که از آن تحت عنوان خواهر خواندگی یاد می نمایند پس از سال ها دست نخورده به جای مانده است.

سفر آنان به عرصه وبلاگ نویسی غذایی نیز از دانشگاه شروع شد و ریشه در کوششی دارد که بسیاری از مسلمانان ساکن کشور های غربی با ان آشنا هستند: یافتن غذای حلال.

آزاد می گوید برایش این پرسش پیش آمد که چرا همگی ما مسلمانان در یک مکان قرار نمی گیریم تا درباره رستوران های حلال نظر خود بیان کنیم. این گونه بود که مازلم فودیز در سال 2017 میلادی به دنیا آمد.

چودری می گوید هدف او و دوستان اش یافتن غذای حلال برای جامعه مسلمانان و آسان تر کردن کار آنان برای رفتن به رستوران است.

آنان در وبلاگ شان درباره غذای حلال بخش آموزشی را نیز قرار داده اند غذایی که طبق قوانین اسلامی تهیه شده و خوردن آن برای مسلمانان مجاز است. آنان می گویند هواداران غذای حلال در نیویورک در حال افزایش هستند.

آن سه در کنار وبلاگ نویسی غذایی مشاغل روزانه شان را نیز دارند. آزاد طراح گرافیک و عکاس است، بکش در عرصه پزشکی فعال است و چودری در حال حاضر به عنوان دستیار پزشک ارتوپد مشغول به کار است.

برای سالیان متمادی آن سه مکان های جدیدی را برای معاشرت انتخاب می کردند. درباره آنچه می خوردند نظرشان را می نوشتند و چند عکس از غذا ها را در اینستاگرام منتشر می کردند. آنان در ابتدا به مناطقی در محله هارلم می رفتند، اما پس از فارغ التحصیلی از مکان های تازه تری بازدید کردند.

آن ها گاهی اوقات مجبور بودند مکان هایی راجستجو نمایند که غذای حلال داشتند. آزاد روز های خود را با تایپ کردن کلمات کلیدی مانند حلال یا غذای مسلمانان در سایت های آنالیز مانند Yelp، Infatuation و zabihah.com گذراند.

او می گوید: ما کوشش می کنیم رستوران هایی از فرهنگ های مختلف را پیدا کنیم که برخلاف غذا های معمول خاورمیانه یا جنوب آسیا باشند. آن غذا ها محبوب ترین غذا های حلال هستند.

این وبلاگ هم چنین رستوران هایی که تا حدی حلال هستند را نیز معرفی می نمایند به این معنی که تنها بعضی از آیتم های منوی آن (معمولا مرغ) حلال می باشند.

این سه دوست در آنالیز رستوران ها جنبه های مختلفی را ارزیابی می نمایند: غذا، قیمت، جو رستوران و نوع و نحوه خدمات.

آنان در طول سالیان اخیر رابطه ای قوی با خوانندگان وبلاگ شان و با صاحبان رستوران ها برقرار کردند. هواداران آنان نظرات شان را زیر پست ها منتشر می نمایند. گاهی اوقات صاحبان رستوران ها با این سه دوست تماس می گیرند تا به امید رونق کسب و کارشان آنان غذا های رستوران شان را امتحان نمایند. آنان می گویند مراقب هستند که بیش از میزان از یک رستوران انتقاد ننمایند، زیرا می دانند راه اندازی یک رستوران کاری زمان بر است.

منبع: فرارو

به "سه تیستر زن در جستجوی غذا های حلال نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه تیستر زن در جستجوی غذا های حلال نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید