میزان عجب خرگوش ها میلیون ها سال پیش، عکس

به گزارش آقای ابوالفضلی، نورالاگوس سرده ای از خرگوش های غول پیکر است که بین 3 تا 5 میلیون سال پیش زندگی می کردند. Nuralagus rex تنها عضوی از این جنس است که تا به امروز شناسایی شده است. خرگوش غول پیکر بزرگترین خرگوش کشف شده تا کنون در نظر گرفته می گردد.

میزان عجب خرگوش ها میلیون ها سال پیش، عکس

به گزارش خبرگزاری آقای ابوالفضلی ، این خرگوش غول پیکر چندین برابر خرگوش های امروزی بوده است و دانشمندان فکر می نمایند علت بزرگی آن این است که در جزیره ای زندگی می کرد که غذا در آن فراوان بود و شکارچیان در آن وجود نداشتند.

نورالاگوس یک سرده منقرض شده از خرگوش های بزرگ است که در دوران پلیوسن زندگی می کردند. دانشمندان فکر می نمایند این موجود بزرگترین عضو راسته لاگومورفا است که تا به حال زندگی نموده است. تنها عضوی از این گونه که تا به امروز یافت شده است نورالاگوس رکس است.

این خرگوش غول پیکر که حدود نیم متر قد و حدود 12 کیلوگرم وزن داشته است، تقریباً 6 برابر وزن خرگوش اروپایی (Oryctolagus cuniculus) بوده است. از نظر میزان، خرگوش غول پیکر فلاندی تنها گونه خرگوشی است که به نورالاگوس نزدیک می گردد.

میزان تنها چیزی نیست که این خرگوش ماقبل تاریخ را از خرگوش های امروزی متمایز می نماید. نورالاگوس جمجمه نسبتاً کوچکی داشته است. گیرنده های حسی آن مانند گوش و چشم نیز کوچک بودند. این نشان می دهد که این خرگوش حس شنوایی و بینایی ضعیفی داشته است.

منبع: az animals

  • تنها پستاندار فلس دار کره زمین!/ عکس

  • شکارچی که از شیر ترسناک تر است/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین

به "میزان عجب خرگوش ها میلیون ها سال پیش، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان عجب خرگوش ها میلیون ها سال پیش، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید