اگر جگر دارید به دریاچه ممرز بروید!

به گزارش آقای ابوالفضلی، خبرنگاران : اگر دل شیر دارید و اهل ماجراجویی در اماکن ترسناک سری به دریاچه ممرز بزنید. آنجا معلوم می گردد که چقدر جگر دارید!

اگر جگر دارید به دریاچه ممرز بروید!

به گزارش آقای ابوالفضلی ، دریاچه ممرز که در روستای ملا کلا مازندران واقع شده به دریاچه ارواح هم معروف است . این دریاچه آن قدر وهم انگیز است که شما را یاد فیلم های خوفناک هالیوودی می اندازد.

پوشش گیاهی اطراف دریاچه ارواح پر از درخت های توسکا و ممرز است وچون در بلندی های پوشیده از درخت قرار گرفته و کمی دور از دسترس است تا به امروز گردشگران کمتری به این نقطه رفته اند و این منطقه تاحدودی دست نخورده به جای مانده است. دریاچه ممرز فضایی مه آلود دارد و تنه های شکسته درختان در درون آب باتلاقی دریاچه فضایی وهم آمیز به وجود آورده که آن را دریاچه ارواح خوانده اند.

درازای این دریاچه 700 متر و پهنای آن حدود 300 متر است. تنه درختانی که در آب دریاچه قرار گرفته اند در گذر زمان پوسیده اند و شکستن آنها چشم انداز ای رمزآلود و جادویی به این محل داده است. علاوه بر تنه های شکسته درختان در داخل آب، در خشکی کنار دریاچه نیز درختان شکسته، با ریشه های از خاک بیرون زده دیده می شوند.

راستا دسترسی به دریاچه ممرز

درصورتی که قصد سفر به تالاب ارواح و تماشای زیبایی های آن را دارید، در 12 کیلومتری راستا نور به نوشهر، وارد جاده ونوش شوید. در جاده ونوش تابلویی به سمت روستای چلندر و صلاح الدین سفلی می بینید. راستا این روستا را در پیش بگیرید. پس از عبور از روستا به محیط بانی می رسید. هماهنگی های لازم با محیط بانی را انجام دهید و جاده شمالی را به طول 10 کیلومتر ادامه دهید. تابلو دشت و بند ممرز را مشاهده خواهید کرد که دارای جاده ای خاکی است. این جاده شما را به تالاب ارواح راهنمایی خواهد نمود.

داستان دریاچه ارواح نوشهر

شاید برای شما این سوال پیش بیاید، چرا نام این تالاب به دریاچه ارواح معروف است. باید گفت ساکنین روستا تا به امروز ارواحی را در این دریاچه ندیده اند. منطقی ترین علت آن را می توان چشم انداز این دریاچه دانست. چرا که درختان مرده و خشک تالاب در کنار مه آلود بودن جنگل و صدای حیوانات، حالتی مرموز به آن داده است.

در نگاه اول شاید فکر کنید ریشه های درخت ها بیرون هستند و برگ هایشان توی آب در آمده. از بس آب زلال است و رنگ سبز محیط را خوب منعکس می نماید. ولی با کمی دقت متوجه می شوید این چیزی که می بینید به جامانده درخت هاست.

اگر تا منطقه نوشهر رفته اید و قصد دارید حسابی این اطراف را بگردید می توانید با اجاره ویلا بیرون شهر نوشهر اقامتگاه مناسبی برای خودتان پیدا کنید و روی گردشگری تمرکز کنید.

منبع: توریسم آنلاین

به "اگر جگر دارید به دریاچه ممرز بروید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر جگر دارید به دریاچه ممرز بروید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید